سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال: ۵۰ نفر برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند که این یک رکورد محسوب می‌شود.

شکوری: تعداد نفرات ثبت نام کننده برای انتخابات یک رکورد محسوب می‌شودبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: تا به این لحظه ۵۰ نفر برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند. فکر می‌کنم در نوع خودش یک رکورد باشد و تشکر می‌کنم از نفراتی که احساس مسئولیت کردند و فکر می‌کردند که می‌توانند به فوتبال ایران کمک کنند. در بین این عزیزان واقعا افرادی هم حضور دارند که می‌توانند به ما کمک کنند.

شکوری ادامه داد: امروز راس ساعت ۴ به بعد کسی نمی‌تواند وارد انتخابات شود و تنها افرادی که داخل هستند، می‌توانند ثبت نام خود را ادامه بدهند. از فردا لیست‌های پیشنهادی خود را عوض کنند و هر رئیسی باید توسط ۱۰ نفر معرفی شود. بعد از آن کمیته ٣ نفره برای بررسی صلاحیت‌ها تشکیل می‌شود وبرای حراست اعلام خواهد شد. با توجه به شرایط فعلی فوتبال کشور تصمیم گرفتیم که زودتر از موعد مقرر انتخابات را برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید: پایان مهلت قانونی ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال


شکوری گفت: برای ریاست فدراسیون فوتبال بیش از ٧ نفر نمی‌توانند کاندیدا باشند و هر رئیسی هم که باید ١٠ نفر او را تائید می‌کردند نمی‌توانستیم نفرات بیشتری را در انتخابات داشته باشیم. از این به بعد هر کسی ثبت‌نام کند، در مرحله بعد تایید صلاحیت نخواهد شد. در کل حدود ۵٠ نفر ثبت نام کردند و حدود ٧ با ٨ نفر هم مراحل پایانی ثبت‌نام خود را طی می‌کنند.

شکوری درمورد اینکه چه‌کسی این انتخابات را برگزار می‌کند گفت: برگزار کننده انتخابات طبق قانون بنده هستم.

او درخصوص انتقاد‌ها از انتخاب اسکوچیچ خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه راهی زوریخ شدم و در جریان انتخاب سرمربی تیم ملی نیستم. من درگیر انتخابات و موضوع مطالبات فدراسیون فوتبال از فیفا بودم و طبق اساسنامه دبیرکل وظایف دیگری دارد. کار من اجرایی است و تصمیم‌گیری با هیئت رئیسه فدراسیون بوده‌است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درمورد جلسه‌ای که در محل فیفا هفته گذشته برگزار کرده‌است بیان کرد: باتوجه به تحریم‌هایی که وجود دارد و کانالی برای د یاغگفت این پول وجود نداشت، جلسه‌ای را زوریخ برگزار کردیم و روز ۵شنبه با مسئولان این کنفدراسیون جلسه‌ای خوب برگزار کردیم و از آن‌ها خواستیم که پول ما را طبق شعار فیفا که فوتبال را جدا از سیاست می‌داند، پرداخت کنند. به دنبال راهکاری هستیم و قرار بر این است که تا ٢ هفته آینده جواب نهایی را به ما بدهند.

شکوری درمورد جواب نهایی درخصوص تایید صلاحیت‌ها بیان کرد: از ٢٨ این ماه رسیدگی به پرونده‌ها را آغاز میکنیم و بحث تشکیل کمیته ٣ نفره هم مطرح است و پس از تایید صلاحیت‌ها اسامی به حراست اعلام می‌شود. حدود ٢ تا ٣هفته پیش از انتخابات نفرات نهایی مشخص خواهند شد.

او در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جدید فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ موافق نباشد، تکلیف چه خواهد بود، گفت: راه اول این بود که طبق قانون همان ١٨ اردیبهشت انتخابات را برگزار کنیم که فکر میکنم همه قبول دارند بین مسابقات بودیم و منطقی نبود که تازه ثبت نام کاندیدا‌ها را داشته باشیم. راه دوم این بود که انتخابات را زودتر بگزار کنیم و راه سوم هم دیرتر برگزار کردن مسابقات بود. بنده به عنوان یک فوتبالیست نظرم برگزار کردن انتخابات در سریعترین زمان ممکن بود. این تصمیم فوتبالی بود و امیدوارم به نفع تیم ملی مان تمام شود و با اقتدار راهی جام‌جهانی شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار