معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت:عبورمتناوب امواج بارشی در سه روز آینده ازآسمان این استان موجب افت قابل ملاحظه دما خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی پناهی گفت:بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی وضع هوا، بیانگرعبور متناوب امواج بارشی در سه روز آینده از آسمان این استان است.

او افزود:پیش بینی می‌شود تمرکز بارش‌ها در نوار غربی استان شامل بانه، مریوان، سروآباد و سرشیو مریوان و ازامروزدوشنبه تا صبح سه شنبه در بخش‌های شمالی و شمال شرقی استان شامل زرینه، دیواندره، بیجار و قروه باشد.

پناهی بیان کرد: با این شرایط ناپایداری افت قابل ملاحظه دما به ویژه درصبح روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به طورمتوسط هشت تا ۱۰ درجه سانتی گراد و وزش باد شدید توام خواهد بود که احساس سردی هوا را بیشتر می‌کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، بارش برف و در ارتفاعات کولاک برف و مه نوع مخاطره در این مدت است، افزود: اثرات این مخاطرات نیز شامل لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در اثر کولاک برف و مه، خطر سقوط بهمن و در ارتفاعات و نقاط برفگیر، اختلال در تردد جاده‌ای، خطر شکستن درختان کهن سال، ازایش مصرف حامل‌های انرژی (گاز، برق و نفت‌گاز) است.

او یادآورشد:پرهیز از سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از تردد در جاده‌های روستایی و کوهستانی به ویژه در طول شب، تنظیم دما و رطوبت مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی و انجام سایر اقدامات پیشگیران از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.