مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بر ضرورت فرهنگ سازی و مصرف بهینه برق تاکید کرد و گفت : موضوع مدیریت مصرف، همواره مهمترین اولویت صنعت برق است.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه با مجموع ۷۷۷ هزارو ۴۳۰ مشترک شامل مشترکین: خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و روشنایی معابر، دو هزارو ۶۲۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی مصرف می‌کند.

او بیشترین مصرف میزان انرژی را در بخش خانگی با مصرف هزارو ۱۰۳ میلیون کیلو وات ساعت عنوان و گفت : این مقدار در
بخش کشاورزی ۴۰۵، در بخش صنعتی ۲۹۷، در بخش تجاری ۲۱۱ و در معابر ۱۰۳ میلیون کیلو وات ساعت می‌باشد.

او طول خط فشار متوسط (هوایی و زمینی) را ۱۱ هزارو ۷۹۶ کیلومتر بیان کرد و افزود: طول خط فشار ضعیف نیز ۶ هزارو ۹۹۵ کیلومتر می‌باشد.

مرآتی افزود: صنعت برق به عنوان صنعت زیر بنایی کشور نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و رفاهی جامعه به عهده دارد و بر همین اساس میزان تولید و نحوه دسترسی و چگونگی توزیع و مصرف انرژی برق بسیار مهم است.

او سرانه مصرف هر مشترک در استان کرمانشاه را ۴ هزارو ۴۹ کیلو وات ساعت و در کشور ۷ هزارو ۳۲۵ کیلو وات ساعت عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف استان ۴۵ درصد پایینتر از میانگین کشور است.

مرآتی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای ۱۷ هزارو ۶۶۰ ترانس نصب شده با ظرفیت ۲ هزارو ۱۲۶ میلیون وات ساعت می‌باشد گفت: استان کرمانشاه دارای ۲۶۰ فیدر عمومی و ۳۳ فیدر اختصاصی است.

او با بیان اینکه پیک بار استان در سال ۹۷، ۷۲۷ مگاوات بوده است که این رقم امسال به ۷۳۸ مگاوات رسیده است به اهمیت انرژی الکتریکی و صنعت برق اشاره کرد و افزود: برق نیاز اساسی مردم است و وفقه درخدمات رسانی آن حتی برای لحظه‌ای کوتاه غیر قابل تصور است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه بااشاره به برق رسانی به مرز‌های پرویزخان و سومار، افزود: برای بخش خصوصی که بخواهد در این دو منطقه سرمایه گذاری کند، آماده ارائه خدمات هستیم.

مرآتی در خصوص مقایسه سهم مصرف مشترکین مختلف در کشور و استان افزود: مشترکین خانگی در کشور با ۸۰/۱ درصد و در استان با ۸۳/۳ درصد، مشترکین صنعتی در کشور با ۰/۷ درصد و در استان با ۰/۴ درصد، مشترکین تجاری در کشور با ۱۲/۸ درصد و در استان با ۱۱/۲ درصد، مشترکین کشاورزی در کشور با ۱/۲ درصد و در استان با ۱/۰ درصد، مشترکین عمومی کشور با ۴/۷ درصد و در استان با ۳/۵ درصد و معابر در کشور و استان با ۰/۶ درصد بر اساس آمار راهبردی سال ۹۷ بیشترین سهم مصرف انرژی را داشته اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان میزان تلفات انرژی در سال ۹۷ را ۱۴/۷۶ درصد، مدت زمان خاموشی سالیانه را در استان ۳۱۴ دقیقه و در کشور ۵۴۸ دقیقه عنوان کرد و گفت: خاموشی مشترکین استان ۴۳ درصد کمتر از میانگین کشور است و خوشبختانه در سال ۹۸ با همکاری خوب مردم خاموشی نداشتیم.

مرآتی وصول مطالبات استان در سال ۹۷ را ۱۰۰ درصد و وصول مطالبات کشور را ۹۹/۷ درصد عنوان کرد و افزود: در زمینه وصول مطالبات استان در سال گذشته ۰/۳ درصد بالاتر از میانگین کشور است، اما امسال به واسطه حذف قبوض کاغذی نتوانسته‌ایم مانند سال قبل مطالباتمان را وصول کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از طلب ۱۵۰ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین برق استان خبرداد وگفت: این طلب شامل دستگاه‌های دولتی، مشترکین خانگی، مشترکین تجاری و صنایع است.

مرآتی افزود: این طلب ۱۵۰ میلیارد تومانی در شرایطی ایجاد شده که بهایی که ما بابت پول برق از مردم دریافت می‌کنیم بسیار کمتر از رقم واقعی و قیمت تمام شده آن است و یارانه زیادی بابت انرژی برق پرداخت می‌شود.

او گفت: عدم پرداخت مطالبات باعث مخدوش شدن چرخه فعالیت این شرکت می‌شود، چون برای ادامه ارائه خدمات به مشترکین به بازگشت این هزینه نیاز است تا صرف ارائه خدمات به خود مردم شود.

او با بیان اینکه تمامی روستا‌های بالای ۵ خانوار استان برقدار هستند افزود: در حال حاضر ۲ هزارو ۵۴۴ روستای استان با ۱۶۵ هزارو ۲۲۶ خانوار از نعمت برق برخوردارند.

مرآتی از برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی استان خبرداد و گفت: سال گذشته به شش پاسگاه مرزی استان که در مناطق صعب العبور قرار داشتند، برق رسانی کردیم و امسال نیز برنامه برق رسانی به تعدادی دیگر از پاسگاه‌های مرزی را در دستور کار داریم و طبق برنامه تا پایان امسال همه آن‌ها را برق رسانی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به عملکرد این شرکت از سال ۱۳۵۷ تا پایان دی ماه ۱۳۹۸ اشاره و افزود: در سال ۵۷ تعداد مشترکین برق استان ۶۸ هزارو ۸۳۳ نفر بوده که امسال به ۷۷۷ هزارو ۴۳۰ مشترک رسیده، تعداد خانوار‌های روستایی دارای برق در سال ۵۷ رقم ۱۱ هزارو ۳۷ خانوار بوده که امسال به ۱۶۵ هزارو ۲۲۶ خانوار رسیده، در سال ۵۷ تعداد مشترک صنعتی تنها ۶۴ واحد بوده که این رقم امسال به ۳ هزارو ۳۱ واحد رسیده، تعداد چاه‌های برقدار در سال ۵۷ تنها ۴۳ حلقه چاه بوده که امسال به ۵ هزارو ۹۹۸ حلقه رسیده و طول خط فشار متوسط در سال ۵۷، دو هزارو ۳۸۸ کیلومتر بوده که امسال به ۱۱ هزارو ۷۹۶ کیلومتر رسیده است.

مرآتی افزود: در سال ۵۷ طول خط فشار ضعیف ۶۵۹ کیلومتر بوده که امسال به ۶ هزارو ۹۹۵ کیلومتر رسیده، تعداد پست‌های توزیع در سال ۵۷ تنها ۴۸۳ دستگاه بوده که امسال به ۱۷ هزارو ۶۶۰ دستگاه رسیده، ظرفیت پست‌های توزیع در سال ۵۷، ۱۲۵ مگاولت آمپر بوده که امسال به ۲ هزارو ۱۲۶ مگاولت آمپر رسیده و تعداد روستا‌های برقدار در سال ۵۷ تنها ۱۰۲ روستا بوده که در حال حاضر ۲ هزارو ۵۴۴ روستای استان از نعمت برق برخوردارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به عملکرد دولت تدبیر وامید (از سال ۹۲ تا پایان دی ماه ۹۸) در زمینه شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به بیش از ۲۶ هزار واحد مسکن مهر، نصب ۷۶۰ کیلووات سلول خورشیدی (۲۳۰ کیلووات مساجد، مدارس و ادارات/۵۰ کیلووات روستایی/۲۵۵ کیلووات کمیته امداد/ ۲۲۵ کیلووات بخش خصوصی)، راه‌اندازی زیرساخت مانتیتورینگ مشترکین (طرح فهام)، نصب ۵ هزارو ۳۷۰ کنتور هوشمند طرح فهام و ۱۱۸۰ کنتور هوشمند آب و برق، توسعه و بهره‌برداری از سیستم اطلاعات مکانی (GIS در شبکه توزیع نیروی برق استان تا سطح مشترکین)، راه اندازی سامانه عملیات و اتفاقات در بستر GIS برای اولین بار در کشور، راه اندازی مانیتورینگ شبکه و دیسپاچینگ شرکت توزیع، راه‌اندازی و عملیاتی نمودن pm در سطح استان و. گوشه‌ای از عملکرد دولت تدبیر وامید در استان است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.