مشاور امنیت ملی کاخ سفید با حضور در نشست شورای آتلانتیک به اظهار نظر درباره ادلب پرداخت و دخالت نظامی آمریکا در سوریه را غیرمحتمل دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست شورای آتلانتیک گفته است فکر نمی‌کند که آمریکا در سوریه دخالت نظامی کند.

اوبراین گفت: روابط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نوسان است. ما خواهان پایان کشتار غیرنظامیان در سوریه هستیم، اما فکر نمی‌کنم در ادلب دخالت نظامی کنیم.

اوبراین با طرح این ادعا که آمریکایی‌ها در حال تلاش برای استفاده از یک راه حل صلح آمیز در سوریه و ادلب هستند، افزود: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ایرانی‌ها بازیگر بسیار بدی هستند. اقدامات روس‌ها و ترک‌ها به اوضاع سوریه کمکی نمی‌کند ما [آمریکا] نیز در موقعیتی نیستیم که جلوی همه اقدامات بد روس‌ها، ایرانی‌ها یا اسد را بگیریم. 

اوبراین با اشاره به توئیت سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اوضاع ادلب، ادعا کرد که ترامپ در زمانبندی مذاکره در خصوص ادلب نقش موثری داشته است، اما اوبراین معتقد است که فضای مذاکره در این شرایط تضعیف شده است.

این اظهارات مشاور ترامپ پس از آن مطرح می‌شود که ارتش سوریه از حدود پنجاه روز پیش عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در ادلب آغاز کرده است و طرف‌های غربی که بارها حمایتشان از تروریست‌ها ثابت شده است، با طرح ادعاهای واهی در پی کارشکنی در روند ادامه این عملیات و تخریب وجهه نیروهای سوری هستند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: سوریه ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
تا ترکیه حضور دارد و سوری ها را می کشد نیازی به آمریکایی ها نیست!!!!!!!!!!!!1
آخرین اخبار