به منظور حفاظت و حراست از منابع طبیعی، کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به استان گفت: حفاظت و حراست از منابع طبیعی با نظارت بر کوچ بهاره عشایر انجام می‌شود.

او افزود: چهارمحال و بختیاری بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است که تاریخ کوچ بهاره و ورود عشایر به این استان ٢٠ اردیبهشت‌ماه تعیین شده است.

محمدی مقدم با اشاره به اینکه کوچ عشایر یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و به عنوان فرصتی برای بازسازی طبیعت، حفظ و حراست از منابع طبیعی است اضافه کرد: در صورت رعایت نشدن تاریخ کوچ و ورود زود هنگام به مراتع، با صدور اخطاریه‌های لازم در سه نوبت با متخلفان برخورد و زمینه ابطال پروانه چرای دام ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته فرصت کوچ به علت عوامل مختلف از جمله گرمای زودرس، کمبود آب و علوفه، زمان فعالیت مدارس، کوچ با ماشین، نبود امنیت در مسیر کوچ و حرکت سایر دامداران را با مشکل مواجه کرده است.

محمدی مقدم با بیان اینکه در سال‌های گذشته ١٧٠ فقره پروانه چرای دام در استان باطل شده است گفت: هم اکنون شرایط ابطال چندین فقره پروانه چرای دام دیگر در استان وجود دارد، که در صورت رعایت نشدن تاریخ کوچ و ورود پیش از موعد عشایر به مراتع، پروانه چرای دام بهره برداران باطل می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار