مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اگر موسیقی سنتی ما به روز باشد و حرفی برای گفتن به نسل جوان داشته باشد، مخاطبان خودش را پیدا می‌کند. همین طور که موسیقی پاپ مخاطبان خودش را پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اگر موسیقی سنتی ما به روز باشد و حرفی برای گفتن به نسل جوان داشته باشد، مخاطبان خودش را پیدا می‌کند. همین طور که موسیقی پاپ مخاطبان خودش را پیدا کرده است.

او افزود: چرا جوان ۱۷ ساله ما به موسیقی سنتی علاقه‌ای ندارد؟ این جای تامل، پژوهش و بررسی دارد که به نظر من متخصصان این امر می‌توانند این پژوهش را انجام و ارائه دهند.

جوروند بیان داشت: دهه ۷۰ فضا‌های کاری در حوزه موسیقایی خیلی سخت و پیچیده بود احساس و تفکر وجود دارد که نتیجه فعالیت‌های فرهنگی هنری سال‌های بعد خود را نشان می‌دهد، اما بعضی از فعالیت‌های فرهنگی هنری بویژه موسیقی خیلی زود نتیجه و اثرگذاری خود را بروز می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: به اعتقاد من اختلاف نظر در حوزه‌های مختلف و بویژه حوزه‌های هنری باعث رشد و شکوفایی در این حوزه‌ها می‌شود. شاید این جنگ بین موسیقی امروز و دیروز باعث بالندگی هر دو نوع موسیقی در کشور شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: خوزستان در حوزه موسیقایی در شرایط خیلی آرام و زیرپوستی به سر می‌برد و شاید بعد از تهران، در برگزاری کنسرت‌ها اهواز باشد و آمار کنسرت‌های موسیقی در استان نشان دهنده این موضوع است.

او گفت: موسیقی مشتری‌های فراوانی دارد و این اتفاق نشان داد رنجی که دوستان ما در دهه ۷۰ در حوزه موسیقایی کشیدند شما الان نتیجه آن را مشاهده می‌کنید و موسیقی در زندگی انسان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند روح و روان را تحت تاثیر قرار دهد و به انسان آرامش بخشد و تفکر و خردورزی را بیاموزد.

جوروند در پایان گفت: با برگزاری محافل موسیقی در طول سال بتوانیم بیشتر با هم در ارتباط باشیم و فضای خوبی از شادی و نشاط در استان بوجود آوریم چرا که خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر نیازمند فعالیت‌های فرح بخش و شادی آور است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.