گزارش/

یکی از عوامل گرانی خودرو مشخص شد! / چرا فولاد ۲۰۰ درصد گران شد؟

رشد ۲۰۰ درصدی قیمت فولاد در ماه‌های اخیر یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ خودرو‌های تولیدی به شمار می‌رود.

//به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فولاد ماده اولیه ای است که  بیشترین استفاده را در ساخت خودرو مشمول می شود. این ماده به دلیل استحکام بالایی که دارد بیشترین کاربرد را در صنعت خودرو  دارد و از این رو در تمام خودروهای موجود در جهان قابل استفاده است. فولاد در ساخت قطعاتی مانند سقف خودرو، شاسی، چرخ ها، ترمزها، سیستم اگزوز، موتور، صفحات بدنه، ستون در و سقف‌ها استفاده می‌شود. 

یک خودرو از حجم زیادی از فولاد تشکیل شده است، به طوری  که در یک خودروی معمولی حدود یک تن و در خودرو شاسی بلند حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم فولاد به کار رفته است، علاوه بر آن ساخت شاسی زیرین یا شبکه‌ای خودرو که اسکلت خودرو را تشکیل می‌دهد از این ماده است.


بیشتر بخوانید: تعرفه سنگ آهن باید به جیب معدن بازگردد/شیب نزولی صادرات سنگ آهن در چند سال گذشته


فولاد باعث می شود که ایمنی یک خودرو تضمین شود و این امر موجب حفظ ایمنی سرنشین‌ها در هنگام تصادف می‌شود. در کل فولاد ارزان‌ترین فلزی است که قابلیت استفاده در ساخت خودرو و قطعات مختلف خودرو را دارد و تعمیر آن مستلزم صرف هزینه بالایی نیست. با وجود اینکه قسمت اصلی یک خودرو را بدنه آن تشکیل می دهد و این قسمت از فولاد است، از این رو قیمت فولاد تاثیر زیادی در قیمت تمام شده یک خودرو دارد اما با توجه به اینکه فولاد افزایش قیمت ناچیزی داشته است، چرا قیمت خودرو به این شدت افزایش یافته است؟ موضوعی که حتی برای فولادسازان جای سوال دارد.

تاثیر افزایش قیمت فولاد بر بازار خودرو / با وجود قیمت پایین فولاد چرا خودرو افزایش یافته است؟

افزایش قیمت فولاد و تاثیر آن بر صنعت خودرو

مهرداد اکبریان، رییس انجمن سنگ آهن ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: فولاد نقش زیادی در ساخت و بومی سازی یک خودرو دارد. در خودروسازی از فولاد در ساخت قطعاتی مانند شاسی، ترمز، موتور، سیستم اگزوز، سقف خودرو، صفحات بدنه، ستون، در، سقف ها، استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه فولاد به عنوان ارزان‌ترین فلزی است که در ساخت خودرو و قطعات مختلف آن به کار می‌رود، بیان کرد: وزن خالص پراید به یک تن فولاد نمی‌رسد که قیمت یک تن فولاد حدود ۱۰ میلیون تومان است. اگر حتی ۱۰ درصد قیمت فولاد افزایش یابد یک میلیون تومان می‌شود که این افزایش قیمت خودرو با این احتساب معقول نیست بدین معنا که نهایت یک خودروی پراید با توجه به افزایش قیمت فولاد باید ۲ تا ۳ میلیون تومان افزایش یابد که این افزایش قیمت جای سؤال دارد.

رییس انجمن سنگ آهن ایران  با بیان اینکه فولاد برای ساخت شاسی زیرین یا شبکه‌ای به کار می‌رود که اسکلت خودرو را تشکیل می‌دهد، گفت: اسکلت خودرو در صورت تصادف از افراد محافظت می‌کند از همین رو نقش مهمی در ساخت یک خودرو دارد. ستونِ درها، سقف و حتی صفحات بدنه‌ بیشتر خودرو‌های امروزی از فولاد ساخته شده‌اند حتی اگزوز هم از فولاد ضد اکسید ساخته می‌شود.

اکبریان با تاکید بر اینکه  صنعت فولاد در تمام صنایع بسیار رشد کرده است، گفت: فولاد نه تنها در ساخت خودرو بلکه در داخلی سازی قطعاتی چون ریل، ساختمان سازی، سازه‌های زیرساختی، ابزارها، کشتی‌ها، قطارها، خودروها، ماشین آلات، تجهیزات و اسلحه‌ها کاربرد گسترده دارد.  هم اکنون خودروسازها می‌توانند برای قسمت‌های مختلفی از خودرو از انواع مختلفی فولاد استفاده کنند.

رییس انجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: صنعت فولاد صنعتی مستقل است. هم اکنون نرخ رشد مصرف آلومینیوم، لاستیک و پلاستیک در خودروسازی رو به افزایش است همچنین خودرو‌ها از حالت مکانیکی به الکترونیکی گرایش پیدا کرده‌اند، در واقع استفاده از مواد قدیمی به‌کار برده شده در خودروسازی به سمت مواد جدید در حال تغییر است.

اکبریان تشریح کرد: افزایش و کاهش قیمت فولاد در قیمت خودرو تاثیر گذار است اما مسئله ای که وجود دارد این است که افزایش قیمت فولاد ناچیز بوده و زیاد نیست و این افزایش قیمت خودرو کاملا غیر منطقی است. 

فولاد نقش زیادی در ساخت یک خودرو دارد

مازیار بیگلو عضو انجمن قطعه‌سازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فولاد نقش زیادی در ساخت یک خودرو دارد چرا که در قیمت این کالا بسیار تاثیر گذار خواهد بود، اما این تنها یک بعد ماجراست. نوسانات نرخ ارز تاثیری زیادی در قیمت تمام شده یک خودرو نیز دارد.

او بیان کرد: به دلیل اینکه قیمت مواد اولیه مانند فولاد، پتروشیمی و پلاستیک تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز هستند و این مدت این مواد افزایش نجومی داشته اند از این رو شاهد افزایش قیمت خودرو بوده ایم. علاوه بر این مواد اولیه به جای تحویل به تولیدکنندگان در دست واسطه هاست که افزایش قیمت آن را تشدید کرده و از سوی سازمان‌های نظارتی توجه به این موضوع نشده است.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: اکنون فضای تولید مواد اولیه در کشور کاملاً انحصاری است. بسیار از کارخانه‌های دولتی مانند فولاد اصفهان که ماهیت دولتی دارد، به دلیل انحصار در تولید و عدم نظارت، تولیدات آنها با قیمت بالاتر به دست فعالان اقتصادی می‌رسد.

بیگلو با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو‌های داخلی نتیجه مثبتی در عملکرد تولیدکنندگان قطعات نمی گذارد، گفت:  شورای رقابت باید نظارت بر تولیدکنندگان مواد اولیه را افزایش دهد.

تاثیر افزایش قیمت فولاد بر بازار خودرو / با وجود قیمت پایین فولاد چرا خودرو افزایش یافته است؟

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینکه قیمت مواد اولیه افزایش داشته است، بیان کرد: قیمت فولاد افزایش داشته است و از  ۱۷۰۰ تومان به ۶ هزار تومان رسیده است. این افزایش قیمت نشان از افزایش ۲۰۰ درصدی فولاد دارد؛ شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی را ۷ درصد افزایش داده است که این تصمیم کاهش ظرفیت تولید و پایین آمدن تیراژ خودرو را به همراه دارد.

بیگلو با بیان اینکه کاهش ۵۰ درصدی تولیدات قطعات سازان، کیفیت آن‌ها تغییر نداده است، گفت: تولیدات داخلی اگر هم کاهش پیدا کند تأثیری در کیفیت ساخت داخل ندارد. 

باید از رونق تولید در صنعت خودروسازی حمایت کرد

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه باید از رونق تولید در صنعت خودروسازی حمایت کرد، گفت: حمایت از صنعت خودروسازی باعث رونق و رسیدن به سود می‌شود که در نهایت  موجب توسعه صنعت فولاد خواهد شد چرا که فولاد نقش زیادی در تولید یک خودرو دارد.

او با بیان اینکه هم اکنون تولیدکنندگان فولاد سود خوبی از فروش فولاد به خودروسازان دریافت می‌کنند، گفت: افزایش نرخ ارز موجب شده تا خودروسازان قیمت بالایی را برای محصولات خود لحاظ کنند.

نعمت‌بخش با بیان اینکه با توجه به آن‌که فولاد به صورت عمده به کارخانه‌جات و صنایع فروخته می‌شود، گفت: متأسفانه مردم از افزایش قیمت آن اطلاع چندانی ندارند و باوجود آن‌که در نیمه دوم سال گذشته، خودروسازان، فولاد مصرفی خود را با افزایش قیمت چشمگیری خریداری کردند، مردم در جریان این امر نبودند، اما به‌محض آن‌که خودرو با افزایش قیمت روبه‌رو شود، مشتریان تصور می‌کنند خودروسازان برای سود خود قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

نعمت‌بخش با تأیید این مطلب که افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته، به‌شدت قیمت فولاد را افزایش داده است، افزود: فولاد در حال حاضر در بورس عرضه می‌شود و به همین دلیل قیمت‌گذاری آن به صورت آزاد صورت می‌گیرد در حالی که قیمت خودروهای اقتصادی و پرتیراژ ایران که سهم مهمی در حیات کارخانه‌های خودروسازی دارند، توسط شورای رقابت و به شکل دستوری صورت می‌گیرد.

به گفته وی مقایسه افزایش قیمت دوساله مواد اولیه تولید خودرو، نرخ ارز مبادله‌ای و ارز آزاد و حقوق و دستمزد کارگران منتهی به اسفندماه ۹۶ براساس جدول ذیل، با افزایش قیمت حداکثری پنج درصدی در قیمت خودرو در دو سال اخیر به خودرو‌های پرتیراژ زیر ۴۵ میلیون تومان توسط شورای رقابت، نشان از ظلمی است که شورای رقابت به صنعت خودروسازی و سهامداران آن وارد می‌کند.

با توجه به سرمایه گذاری قطعه سازان در این صنعت، تأمین قطعات مورد نیاز خودرو در بازار کشور امکان پذیر است. خودروسازی کشور باید از مونتاژ کار بودن صرف در این صنعت به سمت تولید خودروهای ملی با پلتفرم ایرانی حرکت کند. مونتاژ خودرو در داخل کشور باعث افزایش سهم قطعات خارجی از بازار کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
آقا من کاری به قیمت واقعا .... کارخونه ندارم.ولی چرا قیمت خودرو دست دوم بالاتر از قیمت کارخونس.به راحتی با تولید کم به بهانه تحریم قیمتا رو میبرن بالا.لعنت بر گران فروشان گنه پیشه و حمایت کنندگان آنها که با سکو تشون بسیار زیبا حمایت میکنن به ملت.بخدا ما هم جونای این مملکتیم زندگی می خوایم هموناییم که میریم شهید میشم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا منم با شما موافقم یعنی میگید پراید از فولاد ساخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر فقط به مدت 2سال ثبت نام کنندگان اجازه فروش خودرو را نداشته باشند و از طرفی دارندگان گواهینامه فقط یک پلاک جاری داشته باشند مساله گرانی خودرو حل خواهد شد
این مهم در بخش مسکن هم قابل تامل است یعنی هر ایرانی با سن مشخص و کد ملی فقط یک خانه در ایران نه در هر شهری کلی ملک و املاک تا سرمایه کشور صرف مسایل بهتری مثل تولید شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدوم ماشین آیرانی از فولاد ساخته شده .....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه باعث و بانی گرانی هارو
Iran (Islamic Republic of)
الموت آزاد
۱۰:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اگه واقعا قیمت پراید رو از روی قیمت فولاد مشخص میکنند چرا ماشین های اسقاطی رو مفت برمیدارند
یا بیان وزن کنند خیلی هم عادلانه است. مثل موقع تحویل رو باسکول پراید بذارند. مثلا کیلویی
۱۴۰۰ کیلو پراید ممدلی شده. ضربدر ۳۰۰۰۰تومان میشود ۴۲ میلیون تومان. درحالی که آهن خیای گرون بشه ۱۰۰۰۰تومان فولاد. ۲۰ هزار تومان هم بابت سیمکشی و طراحی نصب و بست و پول کارگری تو ایران بهینه شده. ی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
امیدوارم همه چیز درست شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
مقصر اصلی گرانی ها همین رسانه هاست که هیچ زمان با مردم صادق نبودن و پیگیر صفر تا صد ماجرای گرانی ها نبوده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
علت ش اینه که فولاد رفت تو بورس و افتاد دست دلال هایی که به مسئولان و قدرت ارتباط دارند و حداکثر زالو صفتی را در حق این ملت انجام میدهند و در این مملکت اسلامی هیچکس نیست که جلوی اینها را بگیرد ،، اگر توجه کنید هر کالایی که پایش به بورس میرسد همین گرفتاری برای ملت وجود دارد مثل تولیدات پتروشیمی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
حمایت از صنعت خودرو با این مدیران منطقی نیست جز خیانت به جان مال مردم در ضمن مگر نمی گویید که فولاد و مواد اولیه گران شده خودرو کیلویی بفروشند باز هم خیلی ارزان تر از این قیمت ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فولادبه تازگی گرون شده ایناهمش بهانه است خودروسازهاخیلی متقلبند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
علتش شرکتهای خودروسارز هستن که عرضه رو کم کردن و تقاضا زیاد شده
و دارن از دلالی و نرخ بی ثبات بازار ازاد لذت میبرن
دوبرابر یا بیشتر.از قیمت تولیدشده
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۳:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
یکی از عوامل گرانی خودرو مشخص شد!

1#
وزارت صمت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
علت ش اینه که فولاد رفت تو بورس و افتاد دست دلال هایی که به مسئولان و قدرت ارتباط دارند و حداکثر زالو صفتی را در حق این ملت انجام میدهند و در این مملکت اسلامی هیچکس نیست که جلوی اینها را بگیرد ،، اگر توجه کنید هر کالایی که پایش به بورس میرسد همین گرفتاری برای ملت وجود دارد مثل تولیدات پتروشیمی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
علت ش اینه که فولاد رفت تو بورس و افتاد دست دلال هایی که به مسئولان و قدرت ارتباط دارند و حداکثر زالو صفتی را در حق این ملت انجام میدهند و در این مملکت اسلامی هیچکس نیست که جلوی اینها را بگیرد ،، اگر توجه کنید هر کالایی که پایش به بورس میرسد همین گرفتاری برای ملت وجود دارد مثل تولیدات پتروشیمی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
علت گرانی خودرو افزایش قیمت فولاد نیست. تنها دلیلش اینه که خودروسازها تعهداتشون رو انجام نمیدن و خودروهای پیش فروش رو تحویل ملت نمیدن ... در عوض فروش فوری میگذارند و تحویل یک ماهه و از این طریق ثبت نام جدید مکینند که البته 95 درصد اونها دلال ها و واسطه هاو عوامل خودرو سازها هستند که کارت ملی یک مشت بدبخت بیچاره رو مفت اجاره میکنند و به اسمشون ثبت نام میکنند. ممکنه این وسط پنج درصد از مردم عادی هم موفق به ثبت نام بشوند که الیته خودروی اونها هرگز سر یک ماه تحویل داده نمیشه و اون نود و پنج درصید دیگه که عوامل خودروسازها و قوم خویش مدیران اختلاس گرشون هستند سر یک ماه خوروی ثبت نامی رو تحویل میگرند و با ده ها میلیون سود در بازار آزاد میفروشند ! ... والسلام ... همه هم میدونید که کل ماجرا همینه ... هم وزات صمت هم تعزیرات ... هم قوه قضاییه و هم نمایندگان مجلس ... همه میدونند اما صداشون در نمیاد چون پورسانتشون محفوظه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
پراید که از حلبه چرا اون گروه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
عامل اصلی گرانی خودرو بی کفایتی سازمانهای نظارتی مثل تعزیرات و بازرسی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
شما به من بگید پراید کوجاش فولاد داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خودرو باید گران شود
باید با الاغ رفت و امد کنیم
خودرو فقط ماله ثروتمندانه
فقرا همین که نفس میکشن برن خداشون رو شکر کنن
فقرا فقط باید رای بدن
مملکت ماله طبقه اشرافیته
مرگ بر اشرافیت
France
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
از کی تاحالا توو پراید از فولاد استفاده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
پس به این ترتیب مشخص شد که قیمت خودرو نه تنها پایین نمیاد بلکه در ماههای آینده خودرو گرانتر هم خواهد شد و این هم برگ زرین دیگری از خدمات دولت تدبیر و امید علی برکت‌الله
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۱:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
افزایش فولاد تاثیر ناچیزی داره،دلالبازاریع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
ناقلا بالاخره عیب کار را پیدا کردی ..........من که افزایش قیمت خودرو را توی هزار پیچ پیچانده بودم کلک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خوب حالا چیکار باید کرد کلک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خدارو شکر از این بابت خیالم راحت شد چون در ماشین های ایرانی مثقالی فولا بکار نرفته.
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۰:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کلاه بردارها قبلا که گرون نبود هر روز یه بهانه ک فیلم جدید اگه فولاد گرونه چرا تو خارج خودرو گران نشده
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۰:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کلاه بردارها قبلا که گرون نبود هر روز یه بهانه ک فیلم جدید اگه فولاد گرونه چرا تو خارج خودرو گران نشده
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۰:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کلاه بردارها قبلا که گرون نبود هر روز یه بهانه ک فیلم جدید اگه فولاد گرونه چرا تو خارج خودرو گران نشده
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۰:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کلاه بردارها قبلا که گرون نبود هر روز یه بهانه ک فیلم جدید اگه فولاد گرونه چرا تو خارج خودرو گران نشده
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۰:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کلاه بردارها قبلا که گرون نبود هر روز یه بهانه ک فیلم جدید اگه فولاد گرونه چرا تو خارج خودرو گران نشده
Iran (Islamic Republic of)
mobin
۱۰:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فولا همین تازگی گرون شده حاجی.اینا همش بهانه ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بی خیال خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
پراید کلا صدکیلو نمیشه چطوری یه تن فولاد توش بکاررفته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
تو فقط مخ بزن
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۰:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چشم ودلتون روشن کارتن چه ربطی به فولادداره؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
باشه پس بی لیاقتی وبی کفایتی وبی مسئولیتی مسوولان نیست تقصیر از فولاد ومواد اولیه ک خودشونو گرون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
وای وای چه کشف بزرگی

ببخشید لاستیک و لنت و روغن و لوازم یدکی ماشین هم از فولاد هستن که گرون شدن؟
فولاد دوبرابر هم بشه یه ماشین سی تومنی باید بشه چهل تومن نه هشتاد تومن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۹:۴۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
آسمون رو به زمین نبافید با این توجیه هرگز نمیتوانید اعمال ظالمانه و ناعادلانه افزایش قیمت خودروسازان را توجیه کنید پراید ایرانی که در هیچ کجای دنیا حتی اجازه ورود به آن نمیدهند هم قد بنز آلمان برای اقشار متوسط جامعه شده اونوقت شما از چی صحبت می‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
قصه پر غصه قیمت خودرو نمی دانیم چه زمانی در این کشوربه سرانجام و ثبات می رسد تا کجا می خواهد قیمت خودرو افزایش یابد دراکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا حقوق ماهیانه 4 تا 6ماه کارمندان آن کشورها به قیمت بهترین اتومبیل آن کشوراست ولی در کشور ما یک کارمند یا یک کارگر چقدر باید بدود و بدود و بدود تا ........!؟ قیمت خودرو چه زمانی در این کشوربه سرانجام و ثبات می رسد مگر توان و قدرت خرید قشر متوسط جامعه چقدر است؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خودروسازها خودشون سرکرده ی دزدها هستند و اگر راست میگن چرا وقتی فولاد توی دنیا ارزون میشه اینا خودروهاشون رو ارزون نمیکنن؟حنای اینا دیگه برای ما که رنگی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مگه پراید و با حلب های روغن درست نمیکردین ؟؟؟
فولاد میخواین چکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
افزایش قیمت فولاد یا افزایش دلالان وواسطه ها ورانت خواران؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۳۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام
ظلم پایدار نیست
روز حسابرسی شما خودرو سازان هم می رسد
الی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خودروهایی که با حلبی درست میشه چه ربطی به گرونی فولاد داره؟!!!!!!!!!
Germany
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مقصر گرانی پیدا و خودرو سازها تبرعه شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
پراید همون قیمت کارخونه و شورای رقابتی هم حساب کنیم از حدود ۲۰ تومن رسیده ۳۸ تومن ، این ۵ درصده؟
چرا آمار نادرست و گول زننده میدید ، نمیتونید بسازید استعفا بدید یه آدم درست بیاد سر کار
داره میگه فولاد مصرفی پراید ۱۰ میلیون میشه حدودا بعد چطور ۳۸ میلیون میفروشن و دارن ضرر هم میدن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
گراني خودرو تو ايران حساب كتاب نداره اگه حق گمركي رو پايين بيارن ورقابت ايجاد بشه بين خودرو ساز ان، ديگه اينقدر خودرو سازان داخلي نمي تونن خون مردم رو تو شيشه بكنن وماشين بي كيفيت بدن دست مردم با قيمت گزاف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بخداوندی خدا اگر مجلس خوبی میداشتیم اگر ریس جمهور خوبی میداشتیم اگر قوه قضاییه خوبی میداشتیم الان خودروسازها و مافیای انها ب اعدام محکوم شده بودند نه اینکه همگی خفه خون گرفتند مردم بیچاره فقط دارن زجر میکشن همه ی این شعار ها فیلمه برا من ! من که دیگه قطع امید کردم میدونم کشورم چقد فاسده
-
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
لعنت خدا برخودرو سازان...زالوهایی که از ساواک بدترن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
اصلی ترین و موثرین گرانی خودرو در کشور مربوط به نسبت بسیار زیاد سرمایه گذاری به تولید می باشد
به عبارتی برای سود 10 واحدی سرمایه گذاری سنگینی شده است که عمده آن دارایی های سمی یا اصلاحا غیر مفید در تولید می باشد
برای درک بهتر مطلب به مثال زیر دقت کنید
کسی برای حمل یک مسافر، اتوبوس یک میلیارد تومانی خریداری کرده
در صورتی می توان این فرد را با یک خودروی بسیار ارزانتر می توان جابجا کرد
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۸:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
توجیه جالبی بود ولی آیا قیمت فولاد ما از قیمت جهانی بالاتر رفته که خودروهای بی کیفیت ما سه برابر قیمت جهانی به فروش می روند بهتره یه جستجو تو سایت فروش خودروهای خارجی بزنید و با دیدن قیمتها متوجه وقاحت بعضی از آقایان خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فرار رو به جلو و فرافکنی نکنید!!
علت اصلی گرانی خودرو مونوپولی و رانت در این حوزه است. همین امروز واردات خودروی دست دوم را آزاد کنید ببیند چه اتفاقی می افتد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بابا فولاد رو که خودمون تولید می کنیم!!!!!؟ البته ناگفته نماند که این روزها کارخانجات فولاد بیشتر محصولات خود را صادر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خواهشمندیم خواهشمندیم خواهشمندیم
دیگه راجع خودرو حرف نزنید که دیگه حال مون بد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خواهشمندیم خواهشمندیم خواهشمندیم
دیگه راجع خودرو حرف نزنید که دیگه حال مون بهم می‌خوره
قسم حضرت عباس قبول کنیم!یا دم خروس را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
قبول که فولاد یکی از مهمترین عوامل و تعیین کننده در قیمت یک خودرو دارد ولی ایا به نقش :
عدم عرضه خودرو در بازار توسط خودرو سازان
انحصار در تولید و عرضه خودرو در بازار
عدم واردات خودروهای کم مصرف و قیمت پایین
مافیای خودرو
اشاره نکردید چرا تا یکی دو ماه قبل که فولاد ارزان بود همچنان قیمت خودرو بالا بود
چرا خودتان را گول میزنید چرا نمی خواهید یکبار هم شده واقعیت را قبول کنید .
ایا خودرو در بازار انحصاری ایران و برخلاتف کلیه کشورهای جها یک کالاتی سرمایه ای نشده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
تنها عامل گرانی خودرو دولت و مجلس و کارخونه های خودرو سازیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مردم ازهمه شما ناامید شده اند بی خودی خودتان را زحمت ندین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
یعنی تو پرای هم فولاد استفاده میشه ؟!اینهمه ادم میکشه؟وتا۷۰قیمتش رفت بالا
Italy
رضا
۰۷:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا فولاد گران شد چون ارز گران شد چرا ارز گران شد چون پول بی پشتوانه چاپ می کنیم که باآن یارانه،افزایش حقوق و سود بانکی بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
ممنون بابت پیگیری هاتون
خسته نباشید واقعا
شما بگو 200 درصد ولی باز پراید کارخانه 38 نمیشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
الکی نگو، یعنی فولاد، دلار،....بیاد پایین، قیمت خودرو میاد پایین، عمراً
France
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
ماسین های ایران خودرو، سایپا همش حلبین نه فولاد...!
Iran (Islamic Republic of)
راد
۰۱:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
قیمت فولاد از 1700 به 6هزار تومان رسیده ،چطوری محاسبه شده که
افزایش 200 درصد بیان شده !
لطفا دوستان سایت درصد رو محاسبه نمایید ما هم ببینیم .
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۱:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
ببینید مردم رو چی فرض کردن
یه روز دلار میره بالا میگن دلار رفت بالا ماشین گرون شد دلار میاد پایین ماشین گرونترش
میگن قطعه وارداتیه گرونه داخل قطعه تولید میکنن بازماشین میره بالا
الانم میگن فولاد رفته بالا بدنه ازفولاده
در آینده
پلاستک گرون شد داشبورد و سپر وآینه ماشین میره بالا
بعدش شیشه گرون بشه باز میبرن بالا
پارچه و فوم گرون شه ماشین صندلی میخواد بازم ماشین میره بالا
بذارید همون کرونا ما روبکشه دیگه خلاص شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا اینهمه گرون شده؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
واردات خودرو رو آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اختاپوس چرا توقیف شد ادرس غلط ندید به مردم!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
پراید از آلومینیوم ساختن نه از فولاد
آخرین اخبار