بسته اخبار نیروی انتظامی

تراکتور مرگی دلخراش را برای کودک ۶ ساله رقم زد

با بسته اخبار انتظامی ۱۲ اسفند ماه ۹۸ استان کرمان همراه سایت باشگاه خبرنگاران کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در بسته اخبار انتظامی استان کرمان می خوانیم:

افزایش ۱۲۲ درصدی کشف سرقت‌ها در ریگان

سرهنگ حمیدرضا تاج آبادی فرمانده انتظامی ریگان از افزایش ۱۲۲ درصدی کشف سرقت‌ها در این شهرستان نسبت به پارسال خبر داد و گفت: در این رابطه مشارکت شهروندان و لحاظ تدابیر پیشگیرانه، جای قدردانی دارد.

او افزود: در این مدت تعداد ۲۱۴ فقره سرقت کشف و ۱۰۲ نفر سارق دستگیر و تحویل مقامات قضایی و تعدادی از آن‌ها روانه زندان شدند.

سرهنگ تاج آبادی از مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی از سوی افراد مشکوک و مظنون به سرقت، مراتب را  از  طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

عامل شرارت در کهنوج دستگیر شد

سرهنگ حیدر احمدیوسفی سرپرست انتظامی کهنوج از دستگیری شرور مسلح فراری در عملیات اطلاعاتی پلیس این شهرستان خبر داد و گفت: در پی تیراندازی‌های ایذایی در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود:ماموران انتظامی پلیس امنیت با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی در یک عملیات توانستند عامل شرارت و تیراندازی‌ها را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه  او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ  احمدیوسفی بیان داشت: این متهم دارای سوابق کیفری از جمله تحت تعقیب بودن از سوی مقامات قضایی، شرارت، ایجاد ناامنی، ترس و وحشت، اخلال در نظم و امنیت شهروندان شهرستان کهنوج است که در بازجویی‌های پلیس به این موارد اعتراف کرد.

سرپرست انتظامی شهرستان کهنوج  گفت: این شرور مسلح پس از دستگیری برای سیر روند قانونی تحویل دستگاه قضایی شد.

توقیف محموله شیر خشک قاچاق در بم


با تلاش مأموران دایره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان بم از یک دستگاه کامیونت هیوندا ۲ هزارو ۵۰۰ کیلوگرم شیر خشک قاچاق کشف شد.

سرهنگ اکبر نجفی گفت: مأموران دایره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان بم مستقر در ایست و بازرسی محور بم–زاهدان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیونت هیوندای مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲ هزارو ۵۰۰ کیلوگرم شیرخشک صنعتی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: ارزش کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که در این رابطه کامیونت توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

پلمب ۱۷ واحد صنفی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا در کهنوج

سرپرست انتظامی شهرستان کهنوج گفت: در جهت پیشگیری از بیماری کرونا طرح برخورد با قهوه خانه‌ها و قلیان سرا‌های متخلف درکهنوج به اجرا در آمد.

سرهنگ حیدر احمد یوسفی گفت: در راستای ارتقائ امنیت اجتماعی و به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح بازدید و سرکشی از قهوه خانه‌ها و واحد‌های صنفی ارائه دهنده قلیان در دستور کار اداره اماکن پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او با بیان اینکه در این طرح ۱۷ واحد قلیان سرا و قهوه خانه تعطیل و پلمب شد افزود: هم اکنون هیچ قهوه خانه و قلیان سرایی در شهرستان کهنوج فعال نیست و با تعامل سازنده‌ای که با واحد‌های صنفی بازی‌های رایانه‌ای برقرار کرده ایم کلیه این واحد ها‌ی صنفی نیز فعالیت خود را متوقف کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان کهنوج گفت: کسب رضایت مندی مردم و افزایش احساس امنیت در سطح شهرستان از اولویت‌های پلیس است که در این مسیر شهروندان نیز می‌توانند با معرفی اصناف متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰ ما را در تامین بهتر امنیت یاری کنند.

کشف ۱۰ تن کود شیمیایی قاچاق در ارزوئیه

فرمانده انتظامی شهرستان ارزوئیه از توقیف یک دستگاه خودرو و کشف ۱۰ تن کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: ماموران کلانتری مرکزی حین گشت زنی در سطح حوزه و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی باری مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی مدارک راننده مشخص شد بار کود شیمیایی آن فاقد هرگونه بارنامه و مدارک لازم است که در ادامه این خودرو برای بررسی بیشتر به مقر پلیس منتقل شد.

سرهنگ پورامینایی با اشاره به کشف ۱۰ تن کود شیمیایی قاچاق از این خودرو بیان داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ارزوئیه با بیان اینکه شهرستان ارزوئیه یکی از قطب‌های کشاورزی استان و مطرح در کشور است گفت: پلیس در راستای خدمت به شهروندان و قشر زحمت کش کشاورز با هر گونه قاچاق و احتکار کالا برخورد قاطع خواهد داشت و از شهروندان نیز می‌خواهیم چنین موضوعاتی را به پلیس اطلاع دهند.

مرگ دلخراش کودک ۶ ساله در اثر برخورد با تراکتور

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: بی احتیاطی راننده تراکتور در بخش"ماهان" باعث مرگ کودک ۶ ساله اش شد.

سرهنگ علی کشاورزی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه در بخش ماهان، ماموران انتظامی بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک راننده تراکتور هنگام کار بدلیل بی احتیاطی با فرزند ۶ ساله خودش برخورد کرده و باعث مصدومیت شدید وی شده است و عوامل اورژانس ۱۱۵ کودک را به بیمارستان منتقل کرده اند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: متاسفانه این کودک به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.

احشام قاچاق به مقصد نرسیدند

فرمانده انتظامی جیرفت از کشف ۱۴ رأس احشام قاچاق از یک دستگاه وانت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضایی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ محمدآباد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور مواصلاتی"جیرفت-کرمان" به یک دستگاه وانت مزدا حامل احشام مظنون و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۴ راس گوسفند قاچاق کشف و یک نفر نیز دستگیر شد، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رضایی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک احشام قابل سرایت به انسان است، جا به جایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد.

ساعات کاری مرکز تعویض پلاک کرمان به روال قبلی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: با لحاظ تدابیر پیشگیرانه در خصوص بیماری کرونا ارائه خدمات نقل و انتقال انواع وسایل نقلیه در مراکز تعویض پلاک استان کرمان برابر روال روز‌های عادی انجام می‌شود.

سرهنگ یوسف نجفی گفت: با توجه به تقاضای بالای شهروندان برای نقل و انتقال وسایل نقلیه و با لحاظ یک سری تدابیر پیشگیرانه در خصوص بیماری کرونا، مراکز تعویض پلاک استان طبق روال عادی به مراجعان خدمات رسانی می‌کنند.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در عملیات یگان تکاوری ۱۱۵ قرارگاه عملیاتی ابوذر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ زهکلوت خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در راستای اجرای طرح‌های انتظامی پایان سال و تشدید برخورد با قاچاقچیان کالا و سوخت، ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ زهکلوت از یک دستگاه کامیون در محور"بندر عباس_ایرانشهر" که عازم شرق کشور بود ۶ تانکر ۵ هزار لیتری حاوی ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و راننده آن را دستگیر کردند.

او با اشاره به زیان‌های اقتصادی بیشمار قاچاق فراورده‌های سوختی که ثروت‌های ملی و متعلق به همگان هستند، تصریح کرد:همزمان با ایام پایانی سال و در پیش بودن نوروز ۹۹ ماموران پلیس سراسر استان با تدابیر ویژه‌ای با عاملان قاچاق کالا و فرآورده‌های سوختی مقابله خواهند کرد.

پلمب و برخورد قاطع با قهوه خانه‌های متخلف در کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از بازدید ۳۷۳ واحد صنفی عرضه قلیان در جهت پیشگیری از بیماری کرونا در اجرای طرح ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه‌ها و سفره خانه‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ"محمود پارسا"با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح بازدید و سرکشی از قهوه خانه‌ها و واحد‌های صنفی ارائه دهنده قلیان طی روز‌های گذشته همچنان در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی استان و شهرستان‌های تابعه قرار دارد.

او بیان داشت: در این رابطه ماموران اداره اماکن از ۳۷۳ واحد صنفی مراکز عرضه قلیان و چندین داروخانه بازدید کردند و ۱۱ واحد قلیان سرا پس از محرز شدن تخلفات صورت گرفته و عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار