مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان ظرفیت تامین آب شرب سالانه استان حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد حسین محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: میزان آب مصرفی مشترکان استان در ۱۰ روز اول اسفند نسبت به مدت مشابه بهمن امسال ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با اشاره به اینکه این آمار‌ها از ورودی و خروجی تصفیه خانه‌ها بدست آمده است افزود: بخششی از افزایش میزان مصرف در استان به دلیل رعایت موارد بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا بوده است.

او عنوان کرد: بخش دیگری از این افزایش مصرف مربوط به شستشو و خانه تکانی مردم در ایام پایانی سال بوده است و الگوی مصرف آب شرب به ازای هر نفر در طول شبانه‌روز در کردستان ۱۸۰ لیتر است که این رقم ۳۰ لیتر بیشتر از میانگین جهانی است.

محمدی با اشاره به روند افزایشی مصرف آب در ایام پایانی سال از شهروندان خواست با اصلاح الگوی مصرف، زمینه تأمین آب شرب مورد نیاز نواحی منفصل شهری و توزیع عادلانه آن را فراهم کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با اشاره به اینکه پنج تصفیه خانه آب شهری و ۱۵ آزمایشگاه آب نیز در استان فعالیت دارند افزود: ظرفیت تامین آب شرب سالانه استان حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب است.

محمدی تعداد مشترکان آب در کردستان را ۳۷۵ هزار مشترک ذکر کرد و گفت: ۹۰ درصد از این تعداد مربوط به بخش خانگی است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.