تشکیل ستاد‌پیشگیری از ویروس کرونا در روستا‌های کردستان

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان گفت:در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا، ستاد‌های پیشگیری درتمام روستا‌های دارای دهیاری استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم شریف‌پور مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان گفت: در بسیاری از استان‌ها بویژه کردستان مردم روستایی به علت فاصله زیاد و بدور بودن از هیاهوی شهرها، شیوع ویروس کرونا را اصلا جدی نگرفته‌اند.

او افزود: علی رغم توصیه‌های فراوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق بررسی‌های انجام گرفته جامعه روستایی در رعایت بسیاری از نکات بهداشتی در خصوص این بیماری کوتاهی می‌کنند.

شریف‌پور بیان کرد: با وجود اینکه برگزاری مراسم ختم و عروسی‌ها در روستا‌ها به نسبت گذشته کمرنگ شده است، اما برخی تجمعات از جمله شب نشینی‌ها و نماز جماعت در بسیاری از روستا‌ها کماکان مطابق معمول همیشه انجام می‌شود که ممکن است تهدید سلامت مردم باشد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان افزود: در نظر داریم به منظور ارتقای حساسیت مردم ستاد پیشگیری را با همکاری دهیار، ماموستای روستا (امام جماعت)، بهورز روستا و اعضای شورای اسلامی در تمام روستا‌های دارای دهیاری استان تشکیل دهیم.

شریف‌پور یادآور شد:کار تشکیل این ستاد‌ها هم اکنون شروع شده و در مرکز بخش‌ها، دهستان‌ها و روستا‌های بالای ۵۰۰ نفر جمعیت و روستا‌های حاشیه و نزدیک شهر‌ها فعالیت خود را در جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا شروع کرده است.

او تاکید کرد: این ستاد‌ها موظف هستند علاوه بر افزایش حساسیت مردم نبست به رعایت نکات بهداشتی را با ارایه آموزش‌های غیر حضوری و پخش تراکت و پوستر بیشتر کنند تا مانع از گسترش این بیماری در جوامع روستایی باشیم.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استاندار کردستان گفت: هم اکنون در این استان حدود یک هزار و ۷۰۰ آبادی داری سکنه وجود دارد که در یک هزار و ۲۰۰ روستای آن دهیاری فعال است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.