فعالان فضای مجازی و رسانه‌های سعودی از سوء استفاده فروشگاه‌ها و داروخانه‌های عربستان در افزایش ۱۷ برابری قیمت ماسک در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.

قیمت ماسک در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فعالان فضای مجازی در عربستان سعودی از سوء استفاده فروشگاه‌ها و داروخانه‌های این کشور در اعلام قیمت ماسک در پی شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

رسانه‌های سعودی نیز خبر دادند که قیمت ماسک‌ها در بازار ۱۷۰۰ درصد افزایش داشته که نشان از سوء استفاده فروشندگان به دلیل افزایش تقاضا برای آن است.

عربستان سعودی دو روز پیش از ابتلای یکی از شهروندان این کشور به کرونا خبر داده بود. این شهروند به ایران سفر کرده و از طریق بحرین به عربستان بازگشته بود.


بیشتر بخوانید:


روزنامه عکاظ عربستان به نقل از یکی از اصلی‌ترین واردکنندگان در این کشور اعلام کرد ماسک‌هایی که در حال حاضر در بازار به فروش می‌رسد مدتی پیش از چین وارد شده است و در حال حاضر و پس از شیوع ویروس کرونا واردات ماسک از چین متوقف شده و ماسک‌هایی که از قبل در انبار‌ها ذخیره شده بودند به فروش میروند.

فعالان فضای مجازی از وزارت بهداشت و وزارت تجارت عربستان درخواست کردند تا جلوی سوء استفاده‌ها به دلیل افزایش تقاضا برای خرید ماسک‌های بهداشتی را بگیرند و به تعیین قیمت‌ها بپردازند؛ همچنین هر مکانی که با قیمت مشخص شده مخالفت کرد را مسدود کنند.

این در حالی است که توفیق الربیعه، وزیر بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد وضعیت فردی که در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده بود پایدار و در یکی از بیمارستان‌ها در حال درمان است.

وزیر بهداشت عربستان گفت: «مشخص شده است تمام کسانی که با این فرد در ارتباط بودند ۷۰ نفر هستند که آزمایش ابتلای ۵۱ نفر از آن‌ها به این ویروس منفی بود و منتظر جواب بقیه هستیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار