استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمام هزینه‌ها و انرژی کشور باید در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا صرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی درباره لزوم اهمیت دادن به مرحله پیشگیری از کرونا گفت: جز پیشگیری راهی برای گذر از شرایط فعلی نیست چرا که درمان روندی زمان بر و هزینه بر است و آموزش مردم تنها روش موثر برای کاهش تعداد بیماران است.

او گفت: تعطیلی‌های مطالعه نشده در خصوص مدیریت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد مشکلات متعددی شده است و می‌بایست در آن‌ها تجدید نظر شود.

استاندار گفت: در اولین فرصت ساعات کاری ادارات که کاهش یافته بود به حالت عادی بر می‌گردد چرا که نتیجه‌ای جز تراکم مراجعات و ازدحام جمعیت در ساعات ارائه خدمت نداشته است. تعطیلی یا عدم تعطیلی روز شنبه ۱۷ اسفند ماه نیز براساس تصمیم هیات دولت اعلام می‌شود.

پورمحمدی افزود: کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی را نمی‌توان به طور کامل تعطیل کرد و تصمیم بر این است که در آذربایجان شرقی تعدادی از مراکز اقامتی و اماکن گردشگری به صورت محدود و با اعمال اقدامات بهداشتی مستمر فعال باشند.

راستگو معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: بخشی از مردم توصیه‌های پیشگیرانه را چندان جدی نمی‌گیرند و سفر مردم آذربایجان شرقی به گیلان تا حدی افزایش یافته که مدیران آن استان خواستار مدیریت این سفر‌ها شده اند.

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: با هدف توسعه برنامه‌های آموزشی برای پیشگیری از شیوع کرونا، ۱۴ مجتمع سلامت در شهرستان تبریز به صورت ۲۰ ساعته از روز ۱۴ اسفند فعال شده اند و مردم می‌توانند در صورت بروز هر گونه علایم مشکوک به درگیری با کرونا به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

او افزود: همکاران ما تا ساعت ۲۴ آماده ویزیت و ارائه خدمات هستند و هر فرد که نیاز به مراقبت‌های تخصصی‌تر داشته باشد به مراکز بستری معرفی می‌شود.

صومی همچنین بر استفاده از آب اکسیژنه و محلول بر پایه کلر برای انجام عملیات ضدعفونی سطوح تاکید کرد و افزود: هم اکنون کارخانه‌های فعال در حوزه تولید مواد ضدعفونی روزانه ۱۵۰ هزار تن الکل درخواست می‌کنند در حالی که توان تامین چنین حجمی در استان و حتی استان‌های هم جوار وجود ندارد به همین دلیل از این به بعد مواد بر پایه الکل تنها برای استفاده بهداشتی مردم عرضه می‌شوند و محلول‌های ویژه بر پایه کلر که امکان تولید انبوه آن در استان وجود دارد برای ضدعفونی اماکن در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا کنون ۶ نفر در تبریز، میانه، بناب، مراغه، مرند و شبستر بر اثر بیماری کرونا فوت شده اند.

او افزود : هم اکنون مسن‌ترین فرد مبتلا به کروناویروس در استان ۹۴ سال سن دارد و جوان‌ترین آن‌ها هم ۱۵ ساله است.

در این جلسه بر ضرورت اطلاع رسانی، آرامش بخشی و آموزش مردم به خصوص در برنامه‌های صدا و سیما، نظارت جدی بر توزیع اقلام بهداشتی، برنامه ریزی برای آگاه سازی مردم و کاهش سفر‌های درون شهری و برون شهری، مدیریت انتشار اخبار و تولید محتوا در فضای مجازی، برخورد بازدارنده با عوامل احتکار و گران فروشی مواد ضدعفونی کننده تاکید شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.