حزب‌الله از تصمیم دولت لبنان در به تعلیق در آوردن پرداخت بدهی اوراق قرضه اروپایی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله از تصمیم دولت لبنان در به تعلیق در آوردن پرداخت بدهی اوراق قرضه اروپایی استقبال کرد.

بر این اساس، شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: تصمیم دولت در عدم پرداخت این اوراق و تغییر ساختار بدهی ضرر‌های کمتری نسبت به پرداخت آن دارد، زیرا پرداخت بدهی به همراه عدم ایجاد راه‌حلی جهت نقدینگی منجر به ورشکستگی، رفتن به سمت صندوق بین‌المللی پول و تسلیم شدن در برابر شرایط آن است.

وی افزود: صندوق بین‌المللی پول شرایطی برای کمک به لبنان دارد، اما این شرایط خارج از تحمل ملت لبنان است. از جمله شرایط مذکور مالیات بیست درصدی، خصوصی سازی سازمان‌ها و امثال آن است.

شیخ علی دعموش در ادامه بر حمایت از دولت تأکید کرد و از تمام قوای سیاسی و ملت لبنان خواست با دولت همکاری و از آن حمایت کنند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله نیز پیش‌تر با شروط صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران مالی لبنان مخالفت کرده و گفته بود باید طرح‌هایی ارائه شود که در توان لبنان باشد.

حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان شنبه شب بعد از جلسه با میشل عون، رئیس جمهور و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور و پس از دیدار با اعضای کابینه اش اعلام کرد در راستای بهبود اوضاع اقتصادی لبنان پرداخت بدهی اوراق قرضه به شرکت‌های خارجی (یوروپوند) را به حال تعلیق درخواهد آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار