برای مقابله با کروناویروس جدید، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پایش، مراقبت و آموزش ۲۴ هزار نفر در دو روز گذشته از سوی پزشکان خانواده در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اطلاعات بیماران تایید شده ابتلا به کروناویروس جدید نیز به صورت روزانه از سوی پزشکان خانواده فارس در سامانه الکترونیک سیب ثبت می‌شود، گفت: به همت پزشکان خانواده در فارس، رصد و پیگیری بیماریابی‌های مربوط به این بیماری به خوبی در فارس درحال انجام است.

او با خلاصه‌ای از موارد مطرح شده در نشست ویدئوکنفرانس رییس سازمان غذا و دارو با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: هر معاونت گزارشی از مواردی که نیازمند مطرح شدن در شورای تامین سلامت فارس در استانداری است، به رییس دانشگاه ارایه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه توزیع ماسک برای سازمان نظام پزشکی نیز بر اساس پروتکل مصوب شده از سوی اعضای کارگروه در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: گزارشی تصویری از توزیع ماسک در داروخانه‌های منتخب تهیه و در فضای مجازی و رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

لطفی به منظور اقدامات بسیج ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد داد در شورای تامین سلامت فارس مطرح شود تا برپایی نقاهتگایی برای اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته شده، در صورت نیاز در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

حمیرا وفایی رییس سازمان نظام پزشکی شیراز نیز در این نشست با تاکید بر توسعه اطلاع رسانی و مشارکت سازمان‌ها در پیشگیری از تردد‌ها و رفت و آمد‌های غیرضروری در سطح شهر، پیشنهاداتی درباره اقدامات پیشگیرانه ارایه داد.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه در این نشست، از نظارت‌ها و بازدید‌های انجام شده در معاونت درمان دانشگاه از مراکز درمانی برای بررسی میزان آمادگی این مراکز درمانی در زمان بحران خبر داد و مطالبی در زمینه برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌های انجام شده در این راستا ارایه کرد.

محمدرضا ادراکی رییس دانشکده پزشکی نیز در این نشست گزارشی از روند توزیع ماسک در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها به حاضران ارایه داد.

علیرضا میراحمدی زاده از اعضای کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، پیشنهاداتی در مورد اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز برای مطرح کردن در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استانداری ارایه داد.
در این نشست تاکید شد که گزارشی از اقدامات انجام شده و مصوبه‌های استانی، روزانه به وزارت بهداشت ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار