مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در اردیبهشت سال آینده ۵ هزار سبد تخم نوغان بین متقاضیان استان همدان توزیع خواهد شد.

توزیع ۵۰۰۰ سبد تخم نوغان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قراگوزلو، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، با بیان اینکه امسال ۴۰۰۰ اصله نهال توت در استان توزیع شده است، گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۲۰ هزار اصله نهال توت در بین بهره‌ برداران در سطح استان توزیع شده است.

او با تأکید بر اینکه نوغانداری دارای پتانسیل فراوانی برای اشتغالزایی و درآمدزایی بهره‌برداران این صنعت است، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به منظور گسترش صنعت نوغانداری در استان و یاری رسانی به بهره‌برداران این صنعت طرح آموزش بهره برداران و نیز توزیع نهال توت و تخم نوغان را از سال ۹۴ آغاز کرده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به صورت منظم دوره‌های آموزشی برای متقاضیان برگزار کرده که موجب تعمیق و گسترش این صنعت در استان شده است.

قراگوزلو طرح گسترش نوغانداری را در این استان موفقیت آمیز دانست و گفت: این صنعت ظرفیت بالایی برای کارآفرینی و درآمدزایی به ویژه برای روستائیان و افراد با سرمایه اندک دارد و شاغلان این بخش با سرمایه اندک می‌توانند به درآمد قابل قبولی دست یابند.

نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم و تولید فرآورده‌های ابریشمی از جمله فعالیت‌های جانبی است که در کنار فعالیت‌های اصلی کشاورزان هر منطقه می‌تواند طی یک دوره کوتاه مدت ضمن ایجاد انگیزه اقتصادی و به کارگیری بخشی از نیروی کار روستا، درآمد مناسبی را برای روستانشینان فراهم کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.