سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: روزانه ۲۰۰ هزار ماسک و ۳۰ تن الکل در فارس برای مهار کرونا تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ظفر افشون با اشاره به شیوع کرونا و با هدف پیشگیری از آن گفت: در حال حاضر روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک و ۳۰ تن الکل در استان تولید و عرضه می‌شود.

او افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان فارس، تنها یک واحد تولید ماسک در استان فعال بود که حداکثر ۲۰ هزار عدد از این کالا در روز تولید می‌کرد.

افشون ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ کارگاه با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان فارس فعال هستند و ماسک‌های تولیدی در اختیار بیمارستان ها، درمانگاه ها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها قرار داده می‌شود.

او ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا کمتر از ۱۰ تن الکل در فارس تولید می‌شد که با رایزنی و فعال سازی کارخانه‌های استان و فعالیت سه شیفته این کارخانه‌ها تولید الکل به ۳۰ تن در روز رسیده و رایزنی‌ها برای افزایش این میزان تولید الکل ادامه دارد.

او گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیمی از الکل تولید شده در فارس را به سایر استان‌ها اختصاص می‌دهد در فارس با کمبود الکل مواجه هستیم در حالی که اگر به استان‌های دیگر اختصاص داده نمی‌شد، این میزان الکل تولید شده پاسخگوی نیاز استان فارس بود، اما ما در این زمینه تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: مایحتاج ضروری مردم فارس تا سه ماه آینده ذخیره شده است.

افشون با تاکید بر اینکه هیچ کمبود و مشکلی در تامین مایحتاج ضروری و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در استان فارس نداریم، افزود: کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم به اندازه سه ماه دیگر ذخیره سازی شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

او ادامه داد: اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند به صورت ۲۴ ساعته با رعایت مسابل بهداشتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار