سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: برای مقابله با مخاطرات بهداشتی ویروس کرونا، رعایت موازین بهداشتی الزامی است.

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس از طریق فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه رعایت اصول بهداشتی برمتصدیان فروش و شهروندان الزامی است.

او افزود: قطعه بندی گوشت مرغ، فرآوری، تهیه جوجه کباب و شنسل، طعم دار نمودن در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

آغاز اضافه کرد: شهروند برای کنترل و پیشگیری از آلودگی‌های میکروبی از خرید فرآورده خام دامی گوشت مرغ، گوشت، تخم مرغ، ماهی و آلایش خوراکی بدون بسته بندی جدا خودراری کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد با اعلام اینکه عرضه محصولات و فرآورده‌های خام دامی بصورت فله‌ای و بدون بسته بندی برمتصدیان فروش منموع است، بیان کرد:کشتار دام و طیور در داخل شهر، حاشیه شهر‌ها و کنار جاده به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب می‌شود و پیشگیری از انتقال مکانیکی آلودگی‌های میکروبی عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از مراکز عرضه توسط فروشندگان دوره گرد ممنوع است.

او ادامه داد: همچنین برای کنترل و پیشگیری از انتقال آلودگی‌های میکروبی از خرید گوشت مرغ، گوشت فرمز، ماهی و تخم مرغ بدون بسته بندی خودداری کنید و به منظور کنترل و پیشگیری از انتقال بیماری‌های میکروبی متصدیان مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در هنگام کار باید از لباس کار مناسب، دستکش و ماسک استفاده کنند.

آغاز اظهار داشت: پیشگیری از آلودگی‌های میکروبی بسته‌های فرآوره‌های خام دامی خریداری شده را قبل از مصرف با مواد ضدعفونی کننده پاک و شستشو کنید و برای پیشگیری از انتقال مکانیکی آلودگی‌های میکروبی زنده فروشی طیور در خیابان‌ها و بازار چه‌های محلی ممنوع است.

سرپرست شبکه دامپزشکی از عموم شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهد هر گونه تخلف بهداشتی مواد غذایی با منشاء دامی  را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع رسانی کنید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.