در گزارش زیر طرز تهیه چند نوع غذای خوشمزه و مقوی مخصوص شب عید را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسته آشپزی زیر قصد داریم شما را با دستور پخت چند نوع غذای خوشمزه آشنا کنیم.


بیشتر بخوانید:آموزش آشپزی؛ از شاکشوکا و ترشی آجیلی تا میت‌لوف و آش هالاو + تصاویر


 

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی یکی از غذا‌های بسیار پر طرفدار و مهم برای ایرانیان است. این غذای خوشمزه علاوه بر اینکه در طول سال طرفداران خاص خودش را دارد به عنوان یک غذای مناسبتی هم شناخته می‌شود که در شب تحویل سال (عید نوروز) طبخ می‌شود.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر سبزی پلو با ماهی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سبزی پلو با ماهی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر

مواد لازم سبزی پلو با ماهی

برنج ۴ پیمانه
ماهی ۴ عدد
سبزی پلویی ۴۰۰ گرم
نمک ۳ قاشق غذاخوری
ادویه ماهی به اندازه کافی
پودر سیر۱ قاشق غذاخوری
پودر پیاز ۱ قاشق غذاخوری
مغز لیمو عمانی خشک شده
فلفل قرمز۱ قاشق غذاخوری
آویشن نصف قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۱قاشق غذاخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا مایع به اندازه کافی
گوجه فرنگی خشک شده ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

ابتدا سبزی پلویی را که از ترکیب شوید، جعفری، تره و گشنیز هست را پاک می‌کنیم و می‌شوییم و در آبکش قرار می‌دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه ریز خرد می‌کنیم و یا در خردکن می‌ریزیم تا خرد شود.

در تابه‌ای بزرگ روغن می‌ریزیم و سبزی‌های خرد شده را در آن تفت می‌دهیم تا آب آن‌ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند و تابه را کنار می‌گذاریم. سپس قابلمه‌ای متناسب با مقدار برنجانتخاب می‌کنیم و داخل آب می‌ریزیم و کمی نمک به آن می‌افزاییم

و روی حرارت می‌گذاریم تا آب بجوش بیاید و برنج را می‌شوییم و آب آن را بیرون می‌ریزیم و زمان جوش آمدن آب داخل قابلمه می‌ریزیم و هم می‌زنیم و اجازه می‌دهیم تا برنج تغییر حالت بدهد. سپس کمی از برنج را بر می‌داریم و زیر دندان تست می‌کنیم اگر اطراف برنج مغز پخت بود؛ و وسط آن کمی گیر داشت و سفت بود بهترین زمان برای آبکش کردن است در این لحظه سبزی را به برنج اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم یک قل بزند و بعد داخل آبکش می‌ریزیم و کمی آب سرد روی آن می‌ریزیم و قابلمه را روی حرارت می‌گذاریم

تا آب داخل آن کاملا خشک شود و روغن کف قابلمه می‌ریزیم و اگر تمایل دارید ته دیگ نان یا سیب زمینی داشته باشید سیب زمینی‌ها را پوست می‌گیریم و می‌شوییم و حلقه حلقه می‌کنیم و روی روغن کف قابلمه می‌چینیم و یا نان را کف آن می‌گذاریم

و کمی از برنج را با کفتگیر کف قابلمه می‌ریزیم و کمی هل و دارچین روی برنج و سبزی می‌ریزیم و مجددا برنج و سبزی را می‌ریزیم تا برنج را کامل در قابلمه می‌ریزیم و کره را ورقه ورقه می‌کنیم و ورقه‌ها را روی برنج می‌چینیم و نصف لیوان آب دور قابلمه می‌ریزیم

و ۱ قاشق زعفران روی آن می‌ریزیم و درب قابلمه را می‌گذاریم و حرارت را ابتدا زیاد می‌کنیم تا بخار در آن بپیچد و بعد حرارت را ملایم می‌کنیم تا خوب برنج پخته شود و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد برنج را خاموش می‌کنیم، چون زمان بیشتر باعث از بین رفتن سبزی پلو می‌شود.

سپس ماهی را به قطعات تقریبا کوچک برش می‌زنیم و می‌شوییم و در کاسه‌ای گوجه فرنگی خشک شده، تخم گشنیز، فلفل قرمز و فلفل سیاه، پودر پاپریکا، لیمو عمانی خشک شده، نمک، آویشن، پودر سیر و پودر سیاه را می‌ریزیم؛ و با هم مخلوط می‌کنیم و روغن زیتون یا روغن مایع روی ادویه‌ها می‌ریزیم به مقداری که مایه خمیر شکل شود و سفت یا شل نشود و بعد تکه‌های ماهی را داخل این مایه خمیری می‌زنیم تا کاملا ماهی‌ها آغشته به آن شود

و بعد روی سینی فر فویل می‌کشیم و ماهی‌های طعم دار کرده را روی سینی می‌چینیم و به مدت ۱۰ دقیقه گریل را روشن می‌کنیم و سینی را در فر قرار می‌دهیم تا ماهی‌ها آماده شوند. می‌توانید ماهی‌ها را نیز در تابه نیز سرخ کنید.

کف تابه روغن می‌ریزیم و ماهی را داخل آن قرار می‌دهیم تا یک طرف ان سرخ شود و بد ماهی را بر می‌گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. پلو را در دیس می‌کشیم و ماهی سرخ شده را نیز در دیس می‌کشیم و با لیمو تازه نوش جان کنید.

طرز تهیه «کوکو سبزی با زرشک و گردو» مجلسی

کوکو سبزی یکی از غذا‌های مقوی، خوشمزه و سالم است و در عین حال بسیار سریع آماده می‌شود. کوکو سبزی یکی از غذا‌هایی است که هم می‌توان در مهمانی‌ها در کنار غذا‌های دیگر و هم به عنوان یک پیش غذا استفاده کرد و هم یک غذای دانشجویی، به علت کوتاه بودن زمان طبخ آن، می‌توان در نظر گرفت.

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر

طرز تهیه کوکو سبزی همانطور که از اسم آن مشخص است از سبزی‌های معطر و خوشبو استفاده می‌کنند. چندین سبزی در کوکو سبزی ثابت است و نوع‌های دیگر آن با توجه به محل سکونت شما می‌تواند سبزی‌های معطر دیگری به آن اضافه شود. میزان کالری در نظر گرفته شده برای یک وعده استفاده از کوکو سبزی در حدود ۱۸۰ تا ۲۲۰ کالری در نظر گرفته شده است که البته با توجه به نوع افزودنی‌های آن می‌تواند متغیر باشد.

طرز تهیه کوکو سبزی که در ادامه به آن می‌پردازیم برای چهار نفر مناسب است و اگر می‌خواهید برای نفرات کمتر یا بیشتر درست کنید فقط نسبت‌ها را اضافه یا کم کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی مجلسی برای ۴ نفر:

تخم مرغ: دو تا سه عدد
سبزی کوکویی: (تره، گشنیز، جعفری و شوید): ۵۰۰ گرم
روغن مایع: مخصوص سرخ کردن به میزان لازم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم

اگر می‌خواهید کوکو سبزی شما مجلسی باشد و در صورتی که به ذائقه شما سازگار باشد می‌توانید سایر مواد زیر را به آن اضافه کنید:

گردو: خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
زرشک: یک قاشق غذا خوری
و سایر سبزیجات معطر محلی

دستور تهیه کوکو سبزی:

ابتدا سبزیجات کوکو را به دقت با آب شستشو می‌دهیم و می‌گذاریم که تا خشک شوند، وقتی که آب سبزی‌ها رفع شد، آن‌ها را به اندازه کافی خرد می‌کنیم. سپس سبزی را در ماهی‌تابه ریخته و با مقدار بسیار کمی روغن، تفت می‌دهیم تا آب آن تبخیر شود.

به این نکته توجه کنید که تفت دادن بیش از حد سبزی باعث می‌شود که رنگ آن تیره شود، پس در میزان تفت دادن آن دقت به خرج دهید. سپس آن را از ماهیتابه خارج می‌کنیم و می‌گذاریم تا خنک شود. در گام بعدی در یک ظرف مناسب تخم مرغ‌ها را می‌شکنیم و به آن‌ها نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و به دقت هم بزنید تا مواد کاملا در هم حل شوند و یک دست شود. اگر هدف شما درست کردن یک کوکو سبزی مجلسی است باید در این مرحله گردو و زرشک را به تخم مرغ اضافه کنید و آن را هم بزنید.

سپس بعد از خنک شدن سبزی‌ها آن را به ظرف حاوی تخم مرغ‌ها اضافه می‌کنیم و آن را به اندازه مناسب هم می‌زنیم تا مایه کوکو سبزی به دست بیاید. حالا برای سرخ کردن کوکو سبزی‌ها آماده می‌شویم، برای این کار یک تابه مناسب را انتخاب می‌کنیم.

تابه را بر روی اجاق گاز قرار می‌دهیم و با حرارت مناسب آن را داغ می‌کنیم. ابتدا مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی را در تابه می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا روغن به قدر کافی داغ شود اگر روغن به اندازه کافی داغ نشود، هنگام سرخ کردن کوکو مایه آن به ماهی‌تابه می‌چسبد و موقع برگرداندن آن خرد می‌شود. سپس مایه کوکو سبزی را به آرامی و احتیاط کامل در تابه می‌ریزیم و آن را با پشت قاشق به خوبی صاف می‌کنیم تا ضخامت و اندازه آن یک دست شود و سپس در تابه را بگذارید تا آن کوکو سبزی شما مغز پخت شود. ابتدا کمی درجه حرارت را افزایش دهید و سپس به تدریج درجه حرارت آن را برای برشته شدن کم کنید.

بعد از حدود ۱۵ دقیقه که یک روی کوکو سبزی کاملا برشته شد آن را به چند قسمت تقسیم کنید (معمولاً ۴ قسمت) و آن را برگردانید و دوباره درجه حرارت را افزایش دهید تا مواد خودشان را بگیرند و دوباره کم کم درجه حرارت را کاهش دهید تا کوکو سبزی برشته شود.

بعد از آماده شدن کوکو سبزی آن را در ظرف مورد نظرتان قرار دهید و می‌توانید برای تزئین آن از گوجه فرنگی، خیار شور، فلفل سبز و سس کچاپ استفاده کنید.

نکاتی در مورد تهیه کوکو سبزی

برای اینکه مایه کوکو سبزی انسجام بیشتری داشته باشد و اصطلاحاً وا نرود از یک قاشق غذا‌خوری شیر استفاده کنید.
تا زمانی که روغن به خوبی داغ نشده است، مایه کوکو سبزی را بر روی آن نریزید. زیرا به ته ظرف می‌چسبد و هنگام برگرداندن کوکو سبزی خرد می‌شود.

طرز تهیه کامل «رشته پلو» با نکات و ترفند‌های خوب جا افتادن

طرز تهیه «رشته پلو» تبریزی یکی از غذا‌های سنتی این شهر با فیله مرغ را در این بخش از آشپزخانه برایتان در نظر گرفته ایم.

رشته پلو از ترکیب شدن برنج و رشته پلویی درست می‌شود. معمولا ایرانی‌ها به طور مرسوم رشته پلو را در شب چهارشنبه سوری و ایام نوروز درست می‌کنند.

رشته پلو بدون گوشت برای افرادی که دارای رژیم گیاه خواری هستند بسیار مناسب می‌باشد.

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر

مواد لازم رشته پلو مجلسی

برنج ایرانی:۲ پیمانه
رشته پلویی قهوه‌ای رنگ:۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم
عدس:۱ پیمانه
کره حیوانی:۵۰ گرم
فیله مرغ:۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم
زعفران آب شده:۳ قاشق غذاخوری
دارچین:۱ قاشق غذاخوری
پیاز سرخ شده:۳ قاشق غذاخوری
کشمش پلویی و خرما:نصف پیمانه
نمک، فلفل و روغن:به میزان لازم

طرز تهیه کامل رشته پلو مجلسی با فیله مرغ

برنج را بشویید و چند ساعت در آب و نمک خیس دهید. عدس را هم چند ساعت خیس کنید و بعد بپزید.

کشمش را هم خیس میدهیم، هسته خرما را جدا میکنیم، پیاز را هم سرخ میکنیم و فیله مرغ را به صورت نواری خرد میکنیم و بعد آن را با نمک، فلفل و زردچوبه مزه دار میکنیم و داخل کره یا روغن تفت میدهیم تا سرخ شود و بعد پیاز، کشمش و خرما را هم در داخلش یک تفت کوچک میدهیم.. همه مواد را که آماده کردیم.

برنج را آبکش میکنیم و در حین آبکش شدن برنج زمانی که نیم پز است رشته پلویی و عدس را هم داخل آب برنج میریزیم تا با هم مخلوط شوند و پخته شوند.

سپس برنج ترکیب شده را آبکش میکنیم. در ظرف مورد نظری که میخواهیم برنج را دم کنیم مقداری روغن ریخته و ته آن را با سیب زمینی یا هر ته دیگی که دوست داشتید بچینید؛ و بعد برنج‌ها را با کف گیر داخل قابلمه میریزیم و بین برنج‌ها دارچین میریزیم و روی حرارت قرار میدهیم تا دم بکشد.

وقتی برنج دم کشید مقداری از برنج را زعفرانی کنید و در ظرف مورد نظر بریزید و با مرغ، کشمش و خرما روی برنج یا لابه لای آن بچینید.

اگر بخواهید رشته پلو را به صورت کته‌ای درست کنید باید ابتدا ۲ پیمانه برنج را به همراه ۳ پیمانه آب و مقدار کمی نمک و روغن در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

بعد از اینکه آب به جوش آمد و مقداری از آب تبخیر شد رشته‌ها را با برنج مخلوط کنید و وقتی آب کاملا بخار شد روی در قابلمه یک دم کنی بگذارید و ۴۵ دقیقه تا یک ساعت صبر کنید تا رشته پلو دم بکشد.

نکاتی در تهیه رشته پلو

بخاطر اینکه رشته‌ها خیلی زود نرم و له میشوند باید به زمانی که رشته‌ها را داخل آب جوش میریزید دقت کنید تا زیاد از حد نجوشد.

خود رشته پلویی مقداری شوری دارد به همین دلیل موقع مصرف باید به میزان مصرف نمک در غذا دقت کنید.

رشته پلو را میتوان با گوشت چرخ کرده، گوشت گوسفندی تکه‌ای و یا گوشت مرغ تهیه کرد و یا اصلا از گوشت استفاده نکرد.

نکات تکمیلی در مورد رشته پلو

رشته پلو جزو پلو و چلو میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۰ دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت می‌باشد.

رشته پلو را می‌توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید.

همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد.

«قورمه سبزی»: طرز تهیه و نکات هنگام پخت قرمه سبزی

«قورمه سبزی» خورشت خوشمزه و مورد علاقه تمامی ایرانی‌ها می‌باشد که نکات پخت حرفه‌ای را برای جا افتادن خوب و صحیح نیاز دارد.

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر

قورمه سبزی غذای که به جرات می‌توان گفت بیشتر مردم ایران آن را دوست دارند و در بین مردم طوری جا افتاده است که هر زنی که بتواند قورمه سبزی را به خوبی بپزد یک آشپز کامل و ماهر است. یعنی به عبارتی این غذا نقطه سنجش مهارت آشپزی بانوان ایرانی است. جالب است بدانید که در تمام دنیا نیز اصلالت لیران غذا را منتسب به ایرانی‌ها می‌دانند.

تاریخچه قرمه سبزی

قورمه سبزی از معدود غذا‌هایی است که در طول تاریخ به شکل دست نخورده‌ای از مادر به دختر و از نسل به نسل دیگر منتقل شده است. یعنی قورمه سبزی که صد سال پیش طبخ می‌شد با قورمه سبزی که این روز‌ها در خانه‌های ایرانیان طبخ می‌شود تفاوت چندانی ندارد. می‌توان گفت این خورشت ابتدا در بین عشایری که به کار دامپروری مشغول بودند شکل گرفت؛ آن‌ها با ذبح گوسفندان و خرد کردن گوشت و جداسازی چربی آن (برای تهیه روغن حیوانی) مراحل اولیه پخت قرمه سبزی را طی میکردند و با اضافه کردن سبزیجات کوهی و گرد لیمو آن غذا را تهیه می‌کردند.

طرز تهیه قورمه سبزی

اینکه بعضی اوقات میگن قورمه سبزی فلان شخص خیلی خوب از آب در میاد شاید بخاطر رعایت نکات و استفاده از مواد مرغوب می‌باشد و لزوما ارتباطی با دستپخت کسی نمی‌تواند داشته باشد، در ادامه برای شما سعی کرده ایم که طرز تهیه و نکات پیرامون پخت قورمه سبزی را بیان کنیم

مواد لازم برای قورمه سبزی

گوشت سر دست با مغز ران بدون استخوان:نیم کیلو گرم

پیاز سرخ کرده:۳ قاشق سوپخوری

روغن (حیوانی یا نباتی):۲۵۰ گرم

لیمو عمانی (یا گرد لیمو):۵ تا ۶ عدد

لوبیا قرمز یا لوبیای چیتی (بسته به سلیقه):نیم لیوان

سبزی خورش (تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع):۱ کیلو گرم

نمک:به مقدار لازم

زردچوبه:به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت قورمه سبزی

ابتدا پس از تمیز کردن گوشت و بعد از خرد کردن پیاز این دو را با هم در یک جا تفت میدهیم. در مرحله بعدی زردچوبه را به این گوشت و پیاز افزوده و همراه با آب و لوبیا قرمز مخلوط کرده و آن را حرارت میدهیم. این حرارت را تا جایی ادامه می‌دهیم که گوشت نیم پز شود.

حال سبزیجات خود که شامل تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و چند پر نعناع میباشد را تمیز کرده و پس از شستشو دادن آن‌ها را خرد می‌کنیم.

وقت آن رسیده است که این سبزی‌ها را نیز به غذای خود اضافه کنیم. در مرحله بعد ادویه‌های خود را به آن اضافه کنیم. به صورت پیشفرض فلفل و نمک برای قورمه سبزی کافیست. اما شما بر حسب تجربه می‌توانید از ادویه‌های دیگر استفاده کنید.

بعد از اینکه غذای ما چند بار جوش خورد، وقت آن می‌رسد که لیمو عمانی را به غذا اضافه کنیم. دقت داشته باشید که بر روی لیمو عمانی چند سوراخ کوچک ایجاد کنید تا غذا پخش شود. به یاد داشته باشید که اگر لیمو عمانی شما تلخ باشد تمام قرمه سبزی شما تلخ خواهد شد.

پس اگر از کیفیت لیمو عمانی خود اطمینان ندارید سعی کنید از گرد لیمو استفاده کنید. شما می‌توانید یک سوم پیمانه آب غوره هم به خورشت اضافه کنید البته این دلبخواهی و بستگی به مزاج شما دارد. حال منتظر می‌مانیم تا غذا پخته شود. به یاد داشته باشید زمانی متوجه می‌شویم که غذا پخته است که یک سطح روغنی روی غذا به وجود بیاید.

گرفتن تلخی قورمه سبزی
گرفتن تلخی قورمه سبزی بدون هیچ نگرانی، تنها با انجام چند روش ساده قابل انجام است. زیاد بودن شنبیله، لیمو عمانی یا زیاد سرخ کردن سبزی قورمه سبزی می‌تواند از علت‌های تلخ شدن خورشت شما باشد.

یکی از تجربیات تلخ آشپزی تلخ شدن قورمه سبزی است که برای خانم‌های خانه دار مشکلی رایج است. چند علت عمده که موجب تلخ شدن این خورشت لذیذ می‌شود در زیر آورده شده است.

استفاده از رب گوجه فرنگی
یکی دیگر از راه‌های گرفتن تلخی خورشت قورمه سبزی، استفاده از یک قاشق رب گوجه فرنگی در خورشت است. باید توجه داشت که اگر مقدار رب گوجه فرنگی اضافه شده زیاد شود طعم خورشت خراب خواهد شد.

نکات و ترفند‌های پخت قورمه سبزی

به خاطر اینکه در قرمه سبزی از لوبیا استفاده می‌شود ممکن است این غذا نفاخ باشد. اما برای جلوگیری از این مشکل شما می‌توانید لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا کامل نفخ آن گرفته شود.

در انتخاب لوبیا اینکه لوبیا قرمز باشد یا چیتی بیشتر ذائقه شما مهم است، زیرا برخی‌ها با لوبیا قرمز قورمه سبزی را می‌پسندند و برخی دیگر با لوبیا چیتی، حتی در برخی از مناطق ایران از لوبیای چشم بلبلی نیز استفاده می‌کنند.

در انتخاب نوع گوشت گوسفندی یا گوساله بهتر است از گوسفندی استفاده کنید که کمی هم با خود چربی داشته باشد.

سعی کنید برای سرخ کردن و تفت دادن از روغن کمی استفاده کنید.

اگر زمانی که غذا را سر می‌کنید متوجه شوید که غذا خوب جا نیفتاده است وسطح روغنی روی آن شکل نگرفته است ۱۰ دقیقه قبل از کشیدن خورشت ۳ یا ۴ قالب کوچک یخ به آن اضافه کنید این عمل باعث می‌شود که روغن خورشت جذب شده و به روی خورشت بالا بیاید.

در مورد سبزی‌ها شما میتوانید با توجه به ذائقه خود یا تجربه؛ قبل از آنکه سبزی‌ها را به غذا اضافه کنید آن‌ها را سرخ کنید این یک عمل کاملاً سلیقه‌ای است.

همچنین شما می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن و یا چرب‌تر شدن قرمه سبزی خود از عصاره قلم نیز استفاده کنید.

خاطر نشان می‌کنم که تمام مواردی که در بالا ذکر شد موارد تجربی بوده و به منظور استفاده از دستور تهیه به صورت حتمی نمی‌باشد.

نکات تکمیلی در مورد قورمه سبزی

قورمه سبزی جزو انواع خورش میباشد.
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۴ ساعت میباشد.

قورمه سبزی را می‌توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید.

همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - میل کرد.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب میباشد.

آموزش آشپزی/ به آشپزخانه مجازی خوش آمدید

در ادامه طرز تهیه چند غذای خاص و خوشمزه دیگر را نیز مشاهده می کنید.


طرز تهیه نان سیر رژیمی و سرشار از پروتئین

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز تهیه سس یونانی

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز تهیه ته چین کباب کوبیده

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


دستور تهیه خمیر پیتزا در منزل

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز پخت شامی تن ماهی


روش تهیه کیک فنجانی بدون تخم مرغ

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز تهیه سس ماست تزاتزیکی

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز تهیه دسری خوشمزه برای طرفداران نارگیل

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


چگونه چیپس ذرت درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


پخت برنج با مرغ به روش لبنانی

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


سالاد هویج تند به سبک مغربی‌ها + دستور تهیه

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


روش تهیه‌ یک بیسکویت بدون نیاز به فر

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


چگونه دلمه سیرابی درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز تهیه‌ سس تند دقوس

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


شیرینی پادرازی یک دسر سنتی فوق العاده

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


روش تهیه شاهی کورما خورش مرغ خوشمزه هندی‌

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


آموزش درست کردن حلوا در مایکروفر

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


آشنایی با یک نوشیدنی سنتی ایرانی

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز تهیه اشکنه گوجه فرنگی مخصوص کردستان

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز تهیه پاته جگر مرغ

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


چگونه یارمه پلو درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و کوکو سبزی با زرشک و گردو تا قورمه سبزی! + تصاویر


طرز تهیه‌ اگ ناگ؛ نوشیدنی بی نظیر!

آموزش آشپزی؛ از سبزی‌پلو نوروز پسند و کوکو مجلسی تا ته‌چین کباب کوبیده و یارمه + تصاویر


طرز تهیه سس سیراچا؛ تند و تیز و عالی!

آموزش آشپزی؛ از سبزی‌پلو نوروز پسند و کوکو مجلسی تا ته‌چین کباب کوبیده و یارمه + تصاویر


کتلت گل کلم، ساده و خوشمزه

آموزش آشپزی؛ از سبزی‌پلو نوروز پسند و کوکو مجلسی تا ته‌چین کباب کوبیده و یارمه + تصاویر


جذاب ترین و سرگرم کننده ترین مطالب امروز در سرویس وبگردی

فوت و فن‌های خانه‌داری/ از فراری‌دادن سوسک با پیاز تا کاربردهای عجیب گچ در منزل

دانستنی‌های عجیب/ از قدیمی‌ترین رنگ جهان تا دختری که موش آزمایشگاهی پدر دیوانه‌اش شد!

منابع: پارسی دی، اکالابلاگ، نمناک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاه محمدی
۰۱:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سیرابی فقط با آش جو خوشمزه است و بس ، دلمه درد و سرش زیاده ، آره بابا جان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
لطفا غذاهایی مثل کشک بادمجون فلافل و چیزهای دیگه بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
اینا دیگه اعیانی شده. نوش جون اونی که میتونه بخوره. ما دلمون به همون کنسرو تراریخته خوشه
Germany
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
مگه کنسوهم تراریخته داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
نمیری گشنم شد
Germany
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
ماهی فقط ماهی خلیج فارس ماهی شهرستان چندان خوشمزه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
نخیر ماهی فقط ماهی خزر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
دلم خواست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
خیلی عالی
لطفاً طرز تهییه نان های حجیم و غیر حجیم در فر را هم آموزش بدید