سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی ۱۰ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در استان خوزستان در اولین روز سال نو خبر داد.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس در استان خوزستان به ثبت رسید که از این موارد به تفکیک ۳ مورد در اهواز، ۲ مورد دزفول و شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شوش، ماهشهر و هندیجان هر کدام یک مورد بوده است.

او با بیان اینکه جمع کل مبتلایان ۳۹۱ نفر در استان خوزستان است، اظهار داشت: طی مدت مذکور، ۵ نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و تعداد قربانیان این ویروس در استان به ۵۶ نفر رسید.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.