ستاری معاون علمی رئیس جمهور سال گذشته را سال پرباری برای شرکت‌های دانش‌بنیان دانست.

پیشرفت های شرکت‌های دانش بنیان در سالی که گذشتبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری اظهار کرد: خوشحالم که یک بهار دیگر در کنار مردم عزیزم هستم؛ سال گذشته سال پرباری برای شرکت‌های دانش‌بنیان بود و البته قطعاً انتظارات همه ما بیشتر از این‌هاست.

او ادامه داد: با وجود همه تحریم‌های خیلی سنگین، شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت‌ها و توسعه‌های قابل توجهی کردند، حدود ۵ هزار شرکت دانش بنیان درآمد بیش از یک صد و بیست هزار میلیارد تومان توانستند ایجاد کنند.

ستاری گفت: ما در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم که یکی از دلایل آن می‌تواند تحریم‌های ظالمانه آمریکا باشد. یکی از برنامه‌های جدی معاونت علمی در سال گذشته مقابله با مشکلات تحریم‌ها بود. همین طور در حوزه‌های خاص مانند بهداشتی، دارویی و سلامت اتفاقات بسیار خوبی رخ داد.

معاون علمی ریاست جمهوری ادامه داد: شرکت‌های‌ ای‌اس‌تی و حوزه‌های بیوتکنولوژی به خوبی توانستند در مشکل اخیر ویروس کرونا نقش آفرینی کنند.

او گفت: تقاضای من از مردم شریف ایران این است که از این اکوسیستمی که توسط جوانان ایرانی به وجود آمده است حمایت کنند. ما هم سعی می‌کنیم تمام امکانات را برای جوانان فراهم کنید.

ستاری بیان کرد: با توکل بر خدا و صبر و تکیه بر دانش خود می‌توانیم همانند سال‌های گذشته بر مشکلات خود پیروز شویم.

معاون علمی ریاست جمهوری در پایان گفت: سال آینده، سالی بزرگ برای شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود. ما رشد قابل توجهی باید داشته باشیم و قطعا فکر می‌کنم این اکوسیستم آماده است یک جهت جدید داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.