آماده سازی ۸۰۰ تخت بیمارستانی و سه مکان قرنطینه

استاندار چهارمحال و بختیاری، از آماده سازی ۸۰۰ تخت بیمارستانی و سه مکان قرنطینه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری عصر امروز یکشنبه سوم فروردین ۹۹ در نشست با امام جمعه، اعضای شورای تامین، نمایندگان و منتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۶۰۰ هزار نفر از مردم این استان طی روز‌های اخیر غربالگری شدند.

او افزود: این اقدام با بهره گیری از درگاه الکترونیکی سلامت، سیب سلامت و طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

عباسی اضافه کرد: در همین راستا هم اکنون ۷۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۴۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان با وضعیت مطلوب در خصوص شیوع ویروس کرونا است ادامه داد: این شرایط می‌تواند ناپایدار باشد و به هر دلیلی امکان شیوع فراگیر ویروس در استان وجود دارد از همین رو باید آمادگی لازم در این خصوص وجود داشته باشد.

عباسی با اشاره به آماده سازی ۸۰۰ تخت بیمارستانی و سه مکان قرنطینه در استان گفت: هم اکنون کمبودی در خصوص تخت بیمارستانی وجود ندارد.

او افزود: کمک‌های مالی به نسبت مناسبی نیز از محل منابع دولتی و بخش خصوصی نیز ارائه شده که جای امیدواری دارد.

عباسی با اشاره به تشدید کنترل مبادی ورودی استان اضافه کرد: در ۲۱ مبدا ورودی استان پایگاه مستقر شده و کنترل و نظارت بر ورود و خروج به استان انجام می‌گیرد، اما باید این موضوع را در نظر گرفت که بسیاری از اهالی این استان در استان‌های همجوار سکونت دارند و در ایام عید به زادگاه خود برگشته اند و همین موضوع تردد خودر‌های غیربومی را افزایش داده است.

او ادامه داد: با این وجود همواره اطلاع رسانی کرده که با توجه به شرایط فعلی به استان سفر نکنند چرا که با رعایت احترام و کرامت انسانی این افراد به خارج از استان هدایت می‌شوند و امکان میزبانی از آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.