رئیس‌جمهور گفت: مردم سنت سیزده به در را در زمان دیگری به جا بیاورند.

روحانیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به فرا رسیدن روز سیزدهم فروردین گفت: از مردم درخواست می‌کنم فردا در خانه های خود بمانند و سنت سیزده به در را در زمان دیگری به جا بیاورند.

متن سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم فروردین ماه ۴۱ سال پیش در چنین روزی نظام جمهوری اسلامی ایران با آراء قاطع مردم به عنوان نظام مصوب و دائمی این کشور اعلام شد و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این بود که ما را به جمهوری اسلامی هدایت کرد و امروز الحمدالله هم جمهوریت و هم اسلامیت به عنوان دو رکن مورد اهمیت نظام و مردم است.

می‌خواهم از مردم عزیز و بزرگوار کشور تشکر ویژه‌ای داشته باشم که از آغاز این ابتلاء و مشکل ویروس کرونا، همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی کرونا داشته و دارند.

در مراحل مختلف یک فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را مد نظر قرار دادیم و در هر مرحله‌ای مردم حمایت کردند. وقتی که گفتیم از شهری می‌خواهید خارج شوید، حتماً باید کنترل و غربالگری شوید و اگر علامتی نداشتید به سفر ادامه دهید والا به مبدأ برگردید، مردم همکاری کردند.

در مرحله دوم گفتیم مردم از استان‌های خودشان جز موارد ضروری به استان‌های دیگر سفر نکنند و افراد مسافری که این ایام خارج شدند از موطن‌شان سریع‌تر به وطن اصلی‌شان برگردند، باز هم مردم حمایت کردند و آن وقتی که گفتیم فروشگاه‌های پرجمعیت و پرتردد تعطیل شود، مردم قبول کردند.

آن مقطعی که دو مرتبه تشدید کردیم و گفتیم جز مغازه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی، بهداشتی و دارویی، بقیه مغازه‌ها تا بیستم فروردین ماه بسته شود، مردم همچنان همکاری کردند.

حمایت و همکاری مردم اصل است. اگر جمهوری اسلامی ایران تا امروز در مقابله با این ویروس خطرناک کرونا موفقیت‌های خوبی را به دست آورده به خاطر حمایت مردم بوده بخاطر اینکه مردم برای سلامت خودشان در صحنه بودند.

اگر بگوییم ۳ امتحان بزرگ الهی برای مردم ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. یک امتحان در دوران دفاع مقدس بود، لازم بود همه مردم حمایت کنند جوان‌های عزیز، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی همه بیایند در کنار هم و در کنار توطئه جهانی موفق شویم، مردم این کار را کردند.

نه یک روز و دو روز، ۸ سال تمام از استقلال، عزت و نظام خودشان حمایت کردند.

امتحان و آزمایش دوم تحریم بود. یک تحریم طولانی که سال‌ها بر مردم اعمال شد؛ مخصوصاً در ۱۰ الی ۱۲ سال اخیر و بویژه تحریم‌های ۲ سال اخیر که شدیدترین تحریم‌ها برای مردم ما بود.

مردم ما حمایت کردند و در کنار نظام الحمدالله افتخارات فراوانی را برای کشور آفریدند. شاید این مورد کرونا را بگوییم امتحان سوم - از این امتحانات زیاد بوده در کشور- همه جا مردم پیروز بودند. چون این آزمایش، آزمایش قابل مقایسه با دنیا است.

به راحتی می‌توانیم مقایسه کنیم. این ابتلاء سختی برای مردم ما بود. روز‌های سختی بر مردم ما گذشت. ایام عید بود و مردم می‌خواستند به سفر بروند و دید بازدید و اماکن متبرکه بروند. برای مردم سخت بود، اما در عین حال وقتی مقایسه می‌کنیم ملت و کشور خودمان را با کشور‌های دیگر، موفقیت‌هایی که در این زمینه به دست آوردیم، درست است که در خط مقدم پزشکان و پرستاران و کادر درمانی، نیرو‌های مسلح بودند و همه آمدند، ولی کل مردم حمایت کردند.

دیروز در صحبت با استاندار اردبیل از او سوال کردم از مردم درخواست کردیم مسافرت‌های نوروزی نروند، امسال چند درصد کاهش سفر داشتید؟ و او گفت تقریباً می‌توانم بگویم که سفر نوروزی ما صفر بوده است.

این خیلی مهم است. استاندار دیگر می‌گوید کاهش سفر نوروزی من بالای ۸۰ درصد بوده و یک استاندار دیگر می‌گوید ۹۴ درصد کاهش سفر نوروزی داشتیم. مردم حمایت و کمک کردند و به صحنه آمدند، امروز آماری که معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان در همین جلسه ارایه کرد و یک مقایسه‌ای بود و این نمودار از طرف سازمان بهداشت جهانی بود و نشان می‌داد که شرایط ایران در این نمودار در مقایسه با شرایط دیگر کشور‌هایی که امروز مبتلا هستند، شرایط بهتری است.

این نمودار به ما نشان می‌دهد که مردم آمدند و کمک کردند، اگر حضور و کمک مردم نبود، صدا و سیمای به عنوان صدای ملی آنچه لازم بود برای مردم تبیین کرد و مردم هم استماع و گوش کردند، یعنی هم سمعاً بود و هم طاعتاً بود هم اجرا کردند.

بنابراین، این کار بزرگ و عظیمی بوده که در کشور ما انجام گرفت و می‌خواهم تشکر و سپاسگزاری کنم. آمار و ارقامی که امروز در جلسه ما وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد، آمار‌های امیدوارکننده‌ای هم بود هم نسبت به استان‌هایی که ورودی بیماران به بیمارستان‌های ما کمتر و خروجی از بیمارستان بیشتر شده است.

برخی از استان‌های ما این حالت را دارند. حتی در تهران در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران که یکی از بیمارستان‌های بزرگ کشور ما است، اینجا اعلام شد که مراجعه‌کننده در روز‌های اخیر به یک پنجم رسیده است.

این خیلی مسأله مهمی است؛ یعنی مردم شرایط بهداشتی را مراعات کردند و در خانه ماندند و سفر و دید و بازدید را کنار گذاشتند البته در کنارش هم پزشکان ما تلاش زیادی کردند.

دستگاه‌های رسانه‌های ما تلاش زیادی کردند و مجموعه این‌ها دست به دست هم داده و امروز این افتخار را برای ما آفریده که نحوه نموداری که ترسیم می‌شود در این بیماری در کشور‌های غربی و اروپایی با کشور ایران، متفاوت است.

یعنی آن جهش یک مرتبه‌ای که در این نمودار در کشور‌های دیگر می‌بینیم در کشور ایران نمی‌بینیم و ملایم‌تر است. صدا و سیما این نمودار مقایسه‌ای را برای مردم باز هم تشریح و توضیح دهد. این نشانگر مردم کشور ما با فرهنگ بلندشان و پزشکان و پرستاران ما با ایثار و فداکاری و مدیریت کشور با همه توان‌اش به صحنه آمده است.

امروز در همین جلسه اعلام شد که ما در سایه طرح تحول سلامت، بحمدالله شرایط مراقبت‌های ویژه و آی‌سی‌یو و بیمارستان‌ها، شرایط بسیار بهتری پیدا کرده است.

۸ هزار و ۶۰۰ تخت مراقبت ویژه در کشور داریم اگر این‌ها نبود، اگر طرح تحول سلامت نبود، به جای ۸ هزار و ۶۰۰، چهار و پنج هزار داشتیم، دچار مضیقه و مشکل می‌شدیم و اعتماد سلب می‌شد. گاهی ممکن است ۴ هزار تخت باشد، همان ۴ هزار تخت هم پر شود. همین که می‌بیند دیگر تخت ندارد و چیز اضافه‌ای برای احتیاط ندارد، روحیه را تخریب و خراب می‌کند.

شرایط، شرایط خوبی بوده است. آنچه در سلامت الکترونیک، آغاز سال قبل سال ۹۸ اجرا و پیاده شد، امروز آثارش را می‌بینیم. با این نظام سلامت الکترونیک است که این کار غربالگری صورت می‌گیرد با مردم در تماس هستند و به مردم اطلاع می‌دهند شرایط آن‌ها را مطلع هستند، یا تعداد آمبولانسی که در این دولت ۲ برابر شده و این که امروز دست ما را باز گذاشته خدای ناکرده یک کسی اگر بدحال می‌شود، با آمبولانس به بیمارستان رسانده می‌شود، البته شرایط عید هم یک مقداری به ما کمک کرد. یعنی معمولاً در ایام عید تخت‌های بیمارستانی ما یک مقدار خالی می‌شود، هم پزشک‌هایی در ایام عید نیستند و هم بیمار‌ها هر کاری می‌خواهند انجام دهند، معمولاً برای شب عید نمی‌گذارند و در ماه بهمن و اسفند انجام می‌دهند.

خود شرایط عید به ما کمک کرد، هم در کسب و کار فشار آوردیم و این قدم سخت را برداشتیم، بخاطر اینکه کسب و کار‌ها خیلی بعد از شب عید از روز اول فروردین رونق ندارد معمولاً رونق‌ها برای ماه اسفند و اواخر اسفند است. این‌ها به ما کمک کرد و در مجموع کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام گرفت.

نکته‌ای امروز در جلسه گفته شد جای بسیار تقدیر دارد. گفتند همه اساتید قدیمی و بزرگ دانشگاه - البته اشاره کردند به دانشگاه تهران و همه دانشگاه‌ها در سراسر کشور هم همین‌طور است - خودشان آمدند، به بیمارستان رفتند کنار پزشکان و پرستاران برای اینکه روحیه بدهند و در کنارشان قرار بگیرند. این خیلی ارزشمند است. این نشان می‌دهد همان آثاری که مردم ما در سایه فرهنگ بلند اسلام، ایران و انقلاب اسلامی، الحمدالله به این درجه رشد رسیدند و همه در کنار هم هستند و فعالیت می‌کنند.

نکته جالبی در جلسه امروز مطرح شد که این بیماری هنوز یک درمان و داروی درمان کننده ندارد و حتی گفته شد آنچه گفته می‌شود برخی از دارو‌ها درمان این بیماری است، درست نیست.

اینجا اعلام شد این تبلیغات هم تبلیغات درستی نیست و گفتند اساس دارو و درمان این ویروس مراقبت است. این مراقبت در منزل، بیمارستان و این مراقبت خوب است که در بیمارستان‌ها انجام می‌گیرد و آمار نشان می‌دهد فوتی‌های ما کاهش پیدا کرده و این همان مراقبت ارزنده‌ای است که در سراسر کشور انجام می‌شود.

چند نکته است که باید خدمت مردم عزیز عرض کنم اولین آن درخصوص فردا است. فردا معروف به " ۱۳ به در" و روز طبیعت است. مردم ما عادت داشتند و سنت‌شان بوده که از خانه خارج می‌شدند و می‌رفتند در صحرا، بیابان، پارک‌ها و جنگل‌هایی که در اطراف شهر‌ها است و تا بعد از ظهر اینجا‌ها بودند. امسال شرایط خاصی داریم، مردم در طول این مدت کمک و حمایت کردند و پشتوانه بخش سلامت کشور ما بودند.

درخواست ما از مردم این است که فردا هم لطف کنند، مراعات کنند، البته بوستان‌ها و پارک‌ها بسته است، اما در عین حال مردم توجه کنند در خانه بمانند و این سنت را بگذارند برای یک موقع و روز دیگری که از این بحران و مسأله عبور می‌کنیم و این هم مورد توجه مردم باشد که برای ما بسیار مهم است.

چند نکته در جلسه مصوب شد که بسیار مهم است، اولین آن اینکه اگر کسی فهمید تست کرونا او مثبت است و قطعی شد به این ویروس مبتلا شده، حتماً الزام است که خودش را قرنطینه کند. اگر حالش بد است به طور طبیعی به بیمارستان می‌رود و اگر حالش خوب است باز هم خودش را قرنطینه کند. یعنی نه اینکه بگوید حالم خوب است و مشکلی ندارم و بیرون می‌آیم. بله خود شما مشکلی نداری، ممکن است ۸۰ درصد مردم اینگونه باشند، پیش بیاید برایشان به این بیماری مبتلا شوند و علامتی هم نداشته باشند، اما در عین حال می‌تواند ناقل باشد و به دیگری سرایت کند بنابراین توجه کنند خودشان را در قرنطینه نگه دارند، اگر در خانه خودشان می‌توانند و امکانات لازم را دارند، یک اتاق می‌توانند اختصاص دهند، در خانه، در خانه خودشان بمانند، اگر ندارند و اگر حالشان بد است حتماً در بیمارستان و اگر حالشان خوب است در نقاهتگاهی که در شهر است بروند و خودشان را معرفی کنند و آنجا استراحت کنند برای مدت ۱۰ الی ۱۵ روز به عنوان قرنطینه و اگر کسی این کار را نکند یعنی بعد از اینکه به او اعلام کنند که تست تو مثبت است و دارای این بیماری هستی و او مراعات نکند و در یک جمع برود این به عنوان کسی که مرتکب خلاف شده و مقررات کشور را نقض کرده و به دیگران ضرر زده، مشمول قانون می‌شود و مجازات می‌شود و با او برخورد می‌شود، اگر دولت فهمید، دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی و ضابطین ما فهمیدند این فرد تخلف کرده، با او برخورد می‌شود و این در قوه قضائیه هم می‌تواند مورد محاکمه قرار بگیرد. این را حتماً همه باید مراعات کنند.

تسهیلاتی هم اگر مردم می‌خواهند و اگر خانه‌شان آمادگی ندارد برای این قرنطینه نقاهتگاه‌ها است در خدمت‌شان هستیم که مردم به آنجا بروند.

مسأله دوم اینکه امروز مصوب کردیم که همه آنجایی که تست را می‌گیرند یا بیمارستان‌ها که از نظر بالینی متوجه می‌شوند که طرف شرایط ابتلا دارد و به این ویروس مبتلا شده است، باید به یکی از اعضای نزدیک خانواده‌اش اطلاع دهند.

یعنی یک فرد است که باید به خانمش اطلاع دهند و خانم است که باید به شوهر و پدرش اطلاع دهند، به یک فرد نزدیک خانواده اطلاع دهند برای اینکه خانواده مطلع باشد، این فرد عضو خانواده چگونه است و دیگران را مبتلا نکند، دوم اینکه به محل کارش اطلاع دهند اگر طرف کارمند و کارگری است و جایی مشغول فعالیت است به رئیس آن بخش و به آن وزارتخانه اطلاع دهند. البته بگوییم محرمانه است یا نیست، محرمانه جزو مواردی است و بیماری چیزی است که نباید اعلام شود به دیگران، ولی این مورد خاص، چون موردی است که دیگران را مبتلا می‌کند این را هم مصوب کردیم که اطلاع دهند و این کار انجام بگیرد.

مورد دیگری که مردم ما باید بدانند و بسیار مهم است برای بعد از ۲۰ فروردین چه پروتکلی باید اجرا شود. امروز تصویب کردیم یعنی قبلاً مصوب کردیم که این محدودیت‌های سختگیرانه تا ۱۵ باشد و امروز همه به این نتیجه رسیدیم این را تأیید کنیم تا ۲۰ فروردین ادامه دهیم اگر چه هنوز آمار و ارقام و تحلیل دست ما نرسیده و بنا شد این آمار و ارقام و تحلیل وزارت بهداشت تا ۱۴ فروردین به ما دهد. اما در عین حال تا ۲۰ فروردین تمدید کردیم، اما اینکه بعد از ۲۰ فروردین چگونه باشد هر کار و بخشی، بنا شد وزارت بهداشت و درمان و هم وزارت کشور ظرف امروز و فردا آماده کنند و هر زمانی آماده شد جلسه را بگذاریم.

به هر ترتیب صبح یکشنبه جلسه داریم، ولی اگر زودتر هم آماده شد می‌توانیم اطلاع دهیم و جلسه را زودتر بگذاریم، چون مهم است هم برای صدا و سیما و هم برای مردم مهم است، هم برای آموزش و پرورش، آموزش عالی، والدین و جوان‌های عزیز مهم است که چه جوری و کی سرکار بروند، ان‌شاء الله بتوانیم اوایل هفته آینده شنبه و یکشنبه مشخص و اعلام کنیم و بر مبنای آن ادامه پیدا کند و اجرا شود.

نکته آخر اینکه بحثی مطرح شد در جلسه که مردم خوب است مطلع باشند. بنا شد روی این موضوع هم کار شود و وزارت کشور خبر دهد و با استان‌ها تماس بگیرند و آن اینکه امروز شرایط استان‌های ما یکسان نیست بعضی از استان‌ها شرایط‌شان نسبتاً خوب است، بعضی‌ها خوب و بعضی‌ها مشکل دارند. این ۳۱ استان عین هم نیستند.

۲۳ استان وضع‌شان نسبتاً خوب است و شرایطی دارند که شرایط قابل قبولی است. یک عده‌ای مبتلا، درمان و بستری می‌شوند، اما عدد پایینی است. آیا ۲ تصمیم بگیریم. یعنی تصمیم بگیریم برای استان‌هایی که شرایط‌اش بهتر است آن‌ها زودتر فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی‌شان را زودتر شروع کنند ۲، ۳ استانی که شرایط‌شان یک مقدار متفاوت است آن‌ها با تأخیر چند روزه انجام بگیرد یا نه یک کاسه تصمیم بگیریم و یک جا اعلام شود، این هم بنا شد که ان‌شاء الله امروز و فردا مورد بررسی قرار بگیرد و ما نسبت به آن تصمیم‌گیری کنیم.

باز هم از مردم تشکر و سپاسگزاری کرده و توصیه می‌کنم به همه پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند. این سختی‌ها گرچه مشکلاتی را برای بعضی‌ها در زندگی درست کرده، اما سختگیری‌هایی بوده که برای جامعه و سلامت لازم بوده و ان‌شاء الله با پلیس و نیروی انتظامی و بسیج و همه نیرو‌هایی که در دروازه‌های خروجی شهر‌ها هستند، همکاری شود تا ان‌شاء الله از این مرحله با کمک همدیگر و با عنایت خداوند بزرگ عبور کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۳:۵۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
موفق بودیم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینهمه درگیر شدن باز هم موفق بودیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۹:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
بابا یکی نیست به داد ما کارگرها برسه پول نون نداریم چرا فکر میکنید همه کارمند و پول دارند بدبخت شدیم نمی خواهیم بزارید برگردیم سر کار به خدا پول نون نداریم تا به کارمند جماعت حقوق میدن از کار خبری نیست بسه دیگه اگه کرونا مارو میگیره بی پولی و گشنگی ما رو میکشم از دست شما به خدا شکایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
کی تحریمها برداشته میشه؟
چرا از پوله مردم واسه آمریکا کالا بهداشتی فرستادی؟
من حلال ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
توی شهر ما پر شده از مسافر و دنبال سوئیت و ویلا.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۸:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
کجا کنترل شد الکی میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
نون از کجا بیاریم بخوریم زن و بچه من گشنه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
نه دیگه باید بریم بیرون نحسی میگرتمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
موفق ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
من نبودم دستم بود تقصیره آستینم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ما هم یک ماه پیش از شما خواهش کردیم قم را قرنطینه کنید..حالا به جای یک شهر یک کشور را قرنطینه کردید
Iran (Islamic Republic of)
کرمانشا
۱۷:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
همش میگی در خونه. بمانید
تو بیو خرجی مردم هم بده
ملت ایران از لبنان عراق و یمن کمتر .......
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب خدمت عوامل باشگاه و هم وطنان عزیز
من دست فروشم حدود یک ماهه که درآمدی ندارم و تو خونه نشستم .باور کنید دیگه پول ندارم دیگه مایحتاج خود را تامین کنم و مجبورم که چن روز دیگه باز برم دست فروشی . از آقای حسن روحانی درخواست میکنم که مبلغی را به حساب افرادی که بیکار شدن واریز کند تا در خانه بمانیم .

نتیجه اش را هم خواهیم دید و ویروس کلا از بین میره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
با خواهش کردن که نمیشه مملکت اداره کرد!
فردا سیزده بدر رو حکومت نظامی اعلام کنید!
چرا 80 درصد باید تاوان 20 درصد آدم خودخواه و قانون شکن بدند؟!
بابا یکماه بیکاریم با این وضعیت فکر کنم 3 ماه دیگه هم بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۷:۴۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
پدر من بازنشسته هست حقوق ما میاد ما میتونیم خونه بشینیم ولی اطرافیان ما شغل آزاد دارن اونا چیکار کنن اجاره مغازه اجاره خونه اقساط
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۷:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
میگید در خانه بمانید، قبول، اما کو پشتیبانیش؟ مردم دارن تو بی پولی خودشون دست و پا میزنن، چرا بسته حمایتی نمیدین به مردم؟ مردم چی باید بخورن؟ با چی برن خرید؟ با پولی که ندارن؟ اقای روحانی شما مدیون مردمی هستید که بهتون رای دادن و هیچ کاری برای ارامششون انجام ندادین،فقط گرونی گرونی گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ما ايرانيها هميشه از نظر فرهنگ و فهم و شعور اجتماعى بايد الگو باشيم. فراموش نكنيم اين در خانه ماندن در درجه اول براى سلامتى خود ما و اعضاء خانواده مان است. و ازطرفى همراهى با فرشتكان سفيد پوش بيمارستانهاست كه در اين ايام از جان خود مايه ميگذارند. اين كم از روزهاى ملى نيست كه با وحدت آنهارا گرامى ميداريم. پس در خانه ميمانيم چون خود، عزيزان و همه هموطنانمان را دوست ميداريم.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و جلوگیری از فاجعه کشتار تروریستی انسانی توسط کرونا باید و الزامیست در تمامی سطوح اجتماعی تا بعد از ماه مبارک رمضان کریم باید تعطیلیها و مراقبتهای ویژه ایمنی و بهداشتی فردی و امنیتی عدم ترددهای غیر ضرور اجتماعی در تمامی سطوح و در خانه ماندنها مجدانه ادامه یابد تا بر ویروس منحوس کرونا پیروز شویم در این جنگ میکربی تحمیلی توسط دشمنان اسلام ناب محمدی ص که همانا دشمنان کل بشریتند شیاطین بزرگ و کوچک و همپیمانانشان . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
مگه تا حالا شما حرف ملت راشنیدی
که ما حرف شما را گوش بدیم
میرم بیرون کرونا بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۹:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
حرف وزیر بهداشت و مدافعین سلامت که میگن در خانه بمانید،
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۶:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
یک جفت دستکش پلاستیکی پیدا نمیشه بعد گیت ساخته شده برای امریکاه صادر میشه امریکاه که بیشتر مشکلات ما به خاطر تحریم این کشور است اول مردم خودتون تامین کنید بعد روحیه کمک تون گل کنه
اگر قم قرطنینه میشد اوضاع این بود خدا خودش به داد ملت برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا فقط یه شعار واسه مردمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
واقعا اگه قم قرنطینه می شد الان ایتالیا و انگلیس هم کرونایی نمی شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
در خونه بمونین بگو تاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
بک بار شد در بیمارستان های که بیماران کرونایی هستند. بردید از نزدبک مشکلات انها را پیگیر شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آقای رئیس جمهور شوهر من راننده کامیونت هست ۵۵سال سن داره یک روز کار نباشه تو خرج مون می مانیم لطفا ی فکری برای بیکاری رانندگان کنید چقدر قسط و قرض داریم هیچ کس هم نمیاد ببخشا همه گرفتارن
Singapore
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
کشور ما از نظر ابتلا به کرونا و مرگ و میر جزو 10 کشور اول جهان است آن موقع شما می گویید موفق بوده ایم چرا واقعیت را نمی خواهیم قبول کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
دولــــــــــــــــت تدبيـــــــــــــر و اميــــــــــــــــــــد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اين جلسه اى كه با حضور رئيس جمهور ايران برگزار شد و از صدا سيما پخش شد خيلى خوب بود و يك قدم رو به جلو در آزادى و جمهوريت، در همه كارها و امور مهم كه به آهاد ملت و كشور مربوط است اگر اينطور با مردم شفاف برخورد و اطلاع رسانى شود كارهاى كشور سريعتر پيش ميرود و اعتماد مردم به نظام بيشتر ميشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
تا حالا شده آقای روحانی تو یکی از مشکلات سخت کشوری از خودش هم هرچقدر اندک مایه بذاره؟
کسی تاحالا دیده یا حس کرده اینو؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ازرییس جمهور محترم تقاضا داریم تصمیم گیری را به کارشناسان واگذار کنند چون ممکن است از شنبه همه چیز به روال عادی برگردد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
قبل از اینکه تقاضا کنین خودشون اعلام کردن بارها که از مشورت کارشناسان امر استفاده می کنن برای طرح هاشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
تا واکسن و دارو نباشد وضع همین هست
اول تا ۱۵ بعد تا ۲۰ تعطیل میکنی
بعد اردیبهشت بعد خرداد
آخرش این تعطیلی رو باید تموم کنید اون موقع دوباره همین بیماری افزایش می یابد

همه که کارمند نیستند هم حقوق بگیرن هم بیمه ان ها پرداخت بشه چه خونه بشین یا برن کار

کارگر ساختمانی یا کارگرانی که در پروژه ها کار میکنن هم بیمه قطع شده هم حقوق هم شغل از دست دادن اونا چیکار کنند
فقط کارمند حق زندگی داره ؟؟
کارگر حق زندگی نداره چون ثبات شغلی نداره

به جای این حرفا حق بیمه کارگر رو بپردازید و حقوق بهش پرداخت کنید
حداقل نصف حقوق کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
یه جوری میگی کارمند که انگار چه گلی بسر زدن بخدا من کارمند قراردادی در اداره تربیت بدنی هستم به قرآن نزدیک به ۶ماه هست یه قرون ندادن حتی در دم عیدی هم بهمون پول ندادن حرفم بزنیم میگن قراردادت را فسخ میکنیم کجای کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
محکم و قوی برخورد شود حرف همه مردم هست شوخی نیست بعضی وقتها باید برخورد شود با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
بحران با درخواست حل نمیشه آقا!!!!!!
باید قانون باشه
شما مثلاً مجری قانون هستی
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۹:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
بله، باید با خاطیان برخورد جدی کرد و اعمال قانون،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آقای روحانی طرح تحول سلامت سیستم بهداشتی ایران خصوصا پرسنل غیر ازمتخصصین بیمارستانها رو به بدترین شرایط اقتصادی انداخت . الان 12 ماه کارانه عقب افتاده در بیمارستانهای زنجان داریم که در صورت پرداخت هم به اندازه یک سوم مقدار اصلی پرداخت می شود . تورم و ارزش پول ملی بماند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
به مردم جواب بدهید آقای ریس جمهور مردمی که 20 روز خودشان را
در قرنطینه قرار دادن و به خاطر تدابیر شما باید حالا حالاها در قرنطینه بمانند . ما از کجا درآمد کسب کنیم و بخوریم. جواب بده جواب . واگذار میکنم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
محبوب
۱۲:۵۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اقساط مترو برمیدارن و ۱ریال ته حساب جا نمیگزارن بگین مردم خرج دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اینکه جزو بدترین کشورا از نظر آلودگی و تلفات با طولانی ترین مدت آلودگی با وجود طولانی ترین تعطیلی هستیم اسمش موفقیته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۲:۳۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اجازه بدید مردم فردا بیرون برن،همه پارک هارو امروز ضد عفونی کنید،فردا هم دم همه پارک ها یه تیم پزشکی بذارید که تب سنجی کنن هرکس که سالم بود اجازه ورود بدن، بعدشم مردم که بغل هم نميشينن حداقل یک متر با هم فاصله دارن،این جوری مردم از13بدر هم نميمونن،بذارين یکم روحيمون عوض شه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
برای شمابایددامپزشک بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
حالا مگه یه سیزده بدر چقدر مهمه که این همه زلم زیمبو براش راه بندازن؟ وحی اومده براش؟بشینین تو خونه بعد کرونا 10 روز برو سیزده بدر.
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۹:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
تو یکی از همون بی فرهنگ هایی هستی که مغزت زنگ زده، باید تو سرت بزنند که یه چیزی رو بفهمی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
♦️رئیس‌جمهوری ترکیه حقوق ۷ماه خود را برای مبارزه با کرونا بخشید

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
از ترکیه باید خیلی چیزها یاد گرفت سربازیرم از 12 ماه کردن ۶ ماه ولی اینجا ۲ ساله
Iran (Islamic Republic of)
مخلص منصور
۱۲:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
چشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
گفتی از شنبه اوضاع عادی میشه !!! چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
مگه شنبه‌ها تموم شدن این شنبه نشد شنبه بعد نشد بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
چرا دولت دستور برداشتن ایست بازرسی ها در ورودی و خروجی های شهرکاشان و حومه را داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
چشم تو خونه میمونیم
آخرین اخبار