عرفانی گفت: برای کنترل بیماری کووید ۱۹ باید ارتباطات اجتماعی را به طور جدی کم کنیم.

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ماندن در منزل و پرهیز از حضور در اجتماعات، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا مردم باید به طور مرتب و دست های خود را با آب و صابون بشویند و از لمس کردن بینی، چشم و دهان توسط دست‌ها به شدت پرهیز کنند.

او ادامه داد: یکی از راه‌های کنترل بیماری کووید ۱۹ شکسته شدن چرخه انتقال این ویروس است و باید از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و مسافرت‌های بین شهری پرهیز شود.

رئیس اداره مراقبت های بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: برای کنترل بیماری کووید ۱۹ باید ارتباطات اجتماعی را به طور جدی کم کنیم و از همه مردم درخواست می‌کنم که ما را در کنترل بیماری کرونا یاری کنند.

عرفانی تاکید کرد: مردم باید در روز طبیعت در منزل بمانند و از رفتن به بیرون از خانه و اقامت در پارک‌ها یا دیگر تفرجگاه‌ها به طور جدی پرهیز کنند زیرا این کار باعث انتقال بیماری و آلوده شدن احتمالی افراد دیگر می‌شود.

عرفانی گفت: اگر مردم در روز طبیعت به خارج از منزل بروند تمام زحمات کادر درمان و وزارت بهداشت در زمینه کنترل بیماری را هدر می‌دهند.

او یادآوری کرد: در حال حاضر مهمترین عامل در کنترل بیماری فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت این موضوع است و امیدوارم همه مردم کشورمان به تذکرات توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار