وزارت خارجه چین در واکنش به سخنان مقامات آمریکایی، آن را وقیحانه خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی در خصوص تردید درباره آمار‌های ارائه شده از سوی پکن، این سخنان را وقیحانه خواند.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروزپنجشنبه اعلام کرد مقامات آمریکایی اظهاراتی وقیحانه را در خصوص گزارش‌های چین در ارتباط با مبتلایان به ویروس کرونا بیان کرده اند.

«هوا چوننیگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در گفت و گویی مطبوعاتی تصریح کرد: چین به شیوه‌ای شفاف با مسأله شیوع ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی پدیدار شد، برخورد کرده است.

وی در ادامه گفت: آمریکا باید از سیاسی کردن این مسأله بهداشتی دست بردارد و به مسأله سلامت ملت خود بپردازد.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید مدعی شده اند چین در خصوص آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این ویروس پنهان کاری می‌کند.

خبرگزاری بلومبرگ که این گزارش را به نقل از سه مقام آمریکایی نوشته بود، تاکید کرد: این مقام‌ها به دلیل محرمانه بودن گزارش خواستند که نامشان فاش نشود و از جزئیات گزارش مطلبی ارایه نکردند.

براین اساس، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که آمار مبتلایان و مرگ ومیر در چین از روی عمد، ناقص اعلام شده و دو تن از این مقام‌ها ادعا کردند که آمار ارایه شده توسط دولت پکن جعلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
وقيحه تويي كه هنوز تعهد ندادي از جك و جوونور خواري دست ميكشين
آخرین اخبار