به ۳۱ هنرمند صنایع دستی خسارت دیده از کرونا کمک‌های بلاعوض پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کاظمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از پرداخت کمک بلاعوض به ۳۱ صنعتگر و هنرمند صنایع دستی این استان که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده‌اند، خبر داد و گفت: در قالب کمک‌هایی بلاعوض روستایی و شهری ۳۱۰ میلیون ریال، به آنها پرداخت شد.

کاظمی با بیان اینکه با استناد به مکاتبه معاونت صنایع دستی وزارت مبنی بر اعلام لیست صنعتگرانی که توان مالی آن‌ها در سطح پایینی قرار دارد، لیست تهیه و به وزارت ارسال شد افزود: به هر هنرمند مبلغ ۱۰ میلیون ریال، به عنوان کمک‌های بلاعوض، ناشی از خسارت‌های این بیماری به صنعتگران آسیب دیده در رشته‌های آثار چوبی، سفال، تذهیب، نگارگری و فلز اعطا شد.

او با بیان اینکه اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان بی بضاعت استان در سالجاری ادامه خواهیم داد اضافه کرد: در صورت ادامه دار بودن این کمک‌ها لیست نفرات جدید که دچار ضرر و زیان شده اند تهیه و به وزارت میراث فرهنگی ارسال خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: درحال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه‌ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه‌ها بگیریم.

او ادامه داد: تعداد زیادی از کارگاه‌های صنایع دستی استان مرکزی از یکی دو ماه قبل از پایان سال گذشته، مواد اولیه بسیاری خریداری کردند تا برای نمایشگاه‌های نوروزی تولید داشته باشند و آن را عرضه کنند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولاتشان در کارگاه‌ها مانده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار