۳۳۶ فعالیت مجازی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا، فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی در سطح کشور در حال برگزاری است.

او، بیان کرد: در کانون پرورش فارس و پس از تعطیلی مراکز فرهنگی هنری با هدف مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت اعضا و مربیان، فرایند فعالیت اعضا در خانه متوقف نشد و کانون به رسالت خود که پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این شرایط بود نیز عمل کرد و از همان روز‌های آغازین به ارائه فعالیت به صورت مجازی اقدام کرد.

افتخاری تصریح کرد: تولید محتوای فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و کارشناسان کانون فارس با عنوان پیک امید مجازی انجام شد که ساخت کاردستی و هنر‌هایی تجسمی، قصه‌گویی، هنر‌های نمایشی، شعر و داستان، تولید فیلم و انیمیشن، سفال‌گری، نقاشی، معرفی و خوانش کتاب و شعرخوانی قالب‌های مورد استفاده در این طرح بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ادامه داد: بر این اساس کانون فارس با تولید و انتشار بیش از ۳۰۰ اثر در بین دیگر استان‌ها وضعیت مطلوبی داشته تا آن جا که بعد از تهران دومین استان از نظر تولید محتوا بوده و با توجه به ادامه فعالیت این طرح در کشور، کانون فارس همچنان در حال تولید محتوای فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان است.

او، افزود: محتوا‌های تولیدی در سایت پیک امید کانون و با دنبال کردن اینستاگرام کانون فارس و یا دنبال کردن هشتگ‌های (کانون امید / پیام امید / کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان / در دل دارم امید) قابل مشاهده است.

افتخاری با اشاره به به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان طعم شیرین آرامش ویژه کودکان و نوجوانان اضافه کرد: این مسابقه‌ها در استان فارس طراحی شد و با انتشار فراخوان در سایت اطلاع‌رسانی و فضا‌های مجازی استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان کشور انجام شد که با توجه به درخواست علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار به این مسابقه‌ها تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تمدید شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اظهار کرد: مسابقه‌های طعم شیرین آرامش شامل فیلم‌های مادرانه، عروسک شما چه هنری دارد؟، سفره‌های سلامت، قصه‌گویی و قصه‌خوانی، خاطره‌نویسی، شعر سرایی، متن ادبی، داستان کوتاه با موضوع بهار و شادی و امید و مسابقه شادمانه می‌خوانم، است که علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند با مراجعه به آدرس اینستاگرام کانون kanoonparvaresh_fars اطلاعات بیشتری را کسب کنند و به تماشای نمونه فیلم‌های مسابقه‌ها بنشینند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار