مهم‌ترین حوادث امروز نوزدهم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز نوزدهم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف بیش از ۱۶ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان

سردار"مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اقدامات هوشمندانه و اشرافیت اطلاعاتی خود از انتقال انواع کالا‌های خارجی قاچاق به وسیله ۳ دستگاه خودروی کامیون به سمت تهران مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با تلاش ماموران خودرو‌های مذکور در یکی از محور‌های مواصلاتی استان شناسایی و توقیف شده و در بازرسی از آن‌ها انواع کالا‌های خارجی قاچاق شامل ۱۹۸ حلقه لاستیک خودرو‌های سنگین، ۳۶۰ طاقه پارچه و ۸۸۶ عدد پروانه، شافت و محافظ پروانه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کالا‌های موجود در هر سه کامیون فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بودند گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این کالا‌ها بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در این عملیات ۳ نفر دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در کاشان

سرهنگ "علی قربانی فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: درپی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت اموال از داخل خودروی آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کاشان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی‌های علمی و تخصصی موفق شدند هویت اصلی فردی که در این گونه سرقت‌ها دست داشت را شناسایی کنند.

او افزود: ماموران پس از شناسایی هویت سارق، طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ " قربانی " خاطر نشان کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته، متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به چندین فقره سرقت اموال از داخل خودروی شهروندان اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مال باختگان را مهم‌ترین عامل موفقیت سارقان عنوان کرد و گفت: صاحبان وسایل نقلیه با رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس و صرف هزینه‌ای کم به منظور تجهیز وسیله نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و ضد سرقت می‌توانند از سرقت خودرو و لوازم داخل آن پیشگیری کنند.
 

دستگیری عاملان فروش هروئین و شیشه در "برخوار

سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان برخواراظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه مواد مخدر و کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار با اشرافیت اطلاعاتی خود از فروش هروئین و شیشه در یکی از محلات این شهرستان مطلع و بلافاصله برای دستگیری عاملان آن وارد عمل شدند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: ماموران پس از انجام کار‌های پلیسی دقیق و رصد فعالیت سوداگران مرگ در عملیاتی ضربتی ۲ نفر را در حین فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیرکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوارگفت: در بازرسی از مخفیگاه سوداگران مرگ مقدار ۵۱ گرم شیشه، ۵۸ گرم هروئین، تعداد ۱۵ عدد لوله پایپ مخصوص مصرف شیشه، دو دستگاه ترازوی توزین و تعداد ۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

سرهنگ براتی با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی به منظور شناسایی و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
 

دستگیری آزار دهندگان حیوانات در فریدونشهر

سرهنگ "حمزه یبلویی فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر در تشریح این خبر گفت: در پی انتشار فیلم حلق آویز کردن یک قلاده سگ و انتساب آن به یکی از روستا‌های شهرستان فریدونشهر که باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم شده بود موضوع با حساسیتی ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان فریدونشهر انجام شد.

او افزود: سرانجام با بکارگیری یک سری کار‌های پلیسی و اطلاعاتی هر ۲ نفر که اهل و ساکن یکی از روستا‌های شهرستان بودند و در یک عملیات ضربتی طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر گفت: برای متهمان دستگیر شده به اتهام مشارکت در تشویش اذهان عمومی و ترویج خشونت در فضای مجازی پرونده تشکیل و جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

پلمب  قلیان سرای زیرزمینی غیرمجاز در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست"فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این خبر گفت: درراستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ماموران کلانتری ۲۷ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود از فعالیت یک چایخانه و قلیان سرای غیر مجاز و زیر زمینی مطلع شده و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او اظهار داشت: در این راستا ماموران با هماهنگی مقام قضایی از محل بازدید کرده که در نتیجه این عملیات تعداد ۹۰ عدد تنباکو و ۲۲۳ عدد قلیان و متعلقات آن کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه برابر حکم مقام قضائی قلیان سرای مذکور پلمب شد از تداوم این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس خبر داد و از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند.
 

آتش سوزی منزل مسکونی در اصفهان با یک مصدوم

فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بامداد امروز در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی واحد اول یک منزل مسکونی دو طبقه در خیابان چمران، آتش نشانان ایستگاه شماره ۶ به محل حادثه اعزام شدند.

فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه این آتش سوزی با تلاش یک ساعته آتش نشانان مهار شد افزود: در این حادثه مرد ۳۵ ساله ساکن این واحد مسکونی از شعله‌های آتش نجات یافت و برای درمان ناشی از سوختگی شدید به عوامل اورژانس تحویل شد.

او گفت: کارشناسان در حال بررسی علت این حادثه هستند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.