وزارت بهداشت عربستان سعودی از مردم این کشور خواست به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در منازل خود بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم نوشت: وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند صد‌ها هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.

عربستان سعودی اعلام کرد اقدامات ویژه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ماه رمضان نیز به قوت خود باقی خواهد بود.

«محمد العبد العالی» سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در گفتگو با شبکه تلویزیونی «روتانا» درباره پیش‌بینی اوضاع کشور در ماه رمضان گفت: «جهان به پایان کرونا نزدیک نشده است و عربستان نیز بخشی از این جهان است. ما از چند هفته حرف نمی‌زنیم بلکه از چند ماه سخن می‌گوییم».

العبد العالی تصریح کرد: «هنوز به مرحله اوج شیوع کرونا نرسیدیم و جهان انتظار ندارد به این زودی به مرحله کنترل یا مرحله اوج شیوع و پس از آن کاهش شمار مبتلایان برسیم».

وی افزود: «یک فرد مبتلا به کرونا احتمالا بیماری را به هزاران نفر سرایت می‌دهد و شاخص‌های ما به منحنی خطر می‌رسد! اگر اقدامات پیشگیرانه قوی انجام ندهیم با خطر انتقال به مرحله شدید شیوع این ویروس روبه‌رو خواهیم شد».

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان افزود فقط ۵۰ درصد مردم عربستان به ماندن در خانه پایبند هستند یا اینکه ترددهایشان را کاهش دادند و مواردی دیده شده که با تجمع مقابل برخی فروشگاه‌های تعطیل شده نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. اگر در ماه‌های آینده مردم رعایت نکنند صد‌ها هزار نفر مبتلا خواهند شد و نظام بهداشت و درمان از هم می‌پاشد. این یک سناریوی تخیلی نیست».

عربستان دوشنبه گذشته اعلام کرد مقررات آمد و شد بطور کامل در پنج شهر بزرگ و چهار استان اعمال خواهد شد. با ثبت ۸۲ مورد ابتلای جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۲۶۰۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار