بیش از چهار هزار نفر پارسال به اعضای کتابخانه‌های شهرستان مهاباد اضافه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: پارسال چهار هزار و ۲۰۳ نفر کتابخوان جدید به عضویت فعال این اداره اضافه شده است. 

چیا قادری افزود: از این تعداد دوهزار و ۳۴۲ نفر مرد و مابقی زن هستند که با اضافه شدن آنان هم اکنون مجموع اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به پنج هزار و ۱۶۲ نفر رسیده است.

قادری گفت: پارسال ۵۸ هزار و ۱۲۷ جلد کتاب به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد که در مقایسه با سال قبل از آن بیش از چهار هزار جلد بیشتر است.

او با بیان اینکه در این مدت کودکان و نوجوانان رده سنی هفت تا ۱۲ سال بیشترین تعداد کتاب را به امانت گرفتند، افزود: ادبیات، روانشناسی و کودک و نوجوان به ترتیب پرطرفدارترین کتاب‌ها در این شهرستان است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد تصریح کرد: پارسال شش هزار جلد کتاب جدید در قالب موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف خیّران و نهاد کتابخانه‌های عمومی به بانک کتابخانه‌ای مهاباد هدیه شده است.

قادری اضافه کرد: هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در قالب ۶۸ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضاء قرار می‌گیرد.

هفت کتابخانه در شهرستان مهاباد فعالیت دارد که از این تعداد، سه باب عمومی و چهار باب مشارکتی است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.