بسته آموزشی خودآموز بهاری برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و عشایری در خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با هدف استمرار فعالیت‌های آموزشی و رونمایی از بسته‌ی آموزشی خودآموز بهاریپرورشی و جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و عشایری استان، امروز از محتوای آموزشی خودآموز بهاری، به دو صورت الکترونیکی و نسخه‌ی چاپی رونمایی شد.

او افزود: از ابتدایی تعطیلی اضطراری مدارس بخاطر شیوع ویروس کرونا، برای دانش آموزان روستایی و عشایری محروم از اینترنت و فضای مجازی، دو بسته‌ی آموزشی با عناوین پیغام سلامتی وخودآموز بهاری، توسط معاونت آموزش ابتدایی استان تولید شده و در اختیار این دانش آموزان قرار گرفته است.

واقعی ادامه داد: این درس نامه‌ها برای دانش آموزان روستایی و عشایری در تیراژ ۱۸ هزار نسخه چاپ شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با همکاری راهبران آموزشی و تربیتی و مدیر آموزگاران، در اختیار دانش آموزان قرا گرفته و راهنمایی‌های لازم ارائه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در این مدت معاونت آموزش ابتدایی استان، با تشکیل تیم‌های تخصصی ازسرگروه‌های آموزشی باتجربه اقدام به تولید محتوا در دو زمینه تولید محتوای الکترونیک، شامل فیلم هاو کلیپ‌های آموزشی، ppt، voice، آزمون‌های عملکردی، تولید بسته‌های آموزشی و درسنامه‌ها برای دانش آموزان شهری و روستایی برخوردار از اینترنت و فضای مجازی و دانش آموزان روستایی و عشایری مناطق محروم از این فضا‌ها کرده است.

واقعی با اشاره به منظم و منطبق بودن این تولیدات با بودجه بندی تدریس در هر پایه تحصیلی افزود: این تولیدات در سایت اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی به آدرس http://techebt.khsouthsch.ir بارگذاری شده و محتوای آن به مناطق، مدارس، مدیران، معلمان، اولیا و دانش آموزان معرفی شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: معلمان مدارس با مراجعه به سایت و متناسب با پایه تدریس خود، محتوا‌های الکترونیکی را بصورت مستقیم و یا بوسیله کانال‌ها و شبکه‌های مجازی داخلی مورد تایید، در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار داده و بر عملکرد دانش آموزان نظارت می‌کنند و ضمن راهنمایی دانش آموزان بازخورد مناسب را نیز ارائه می‌کنند.

او با بیان این که در درس نامه، آموزگاران دانش آموزان خود را مورد خطاب قرار می‌دهند و با زبانی ساده و گویا و با توجه به شناختی که از آنان دارند درس را برایشان توضیح می‌دهند، خاطر نشان کرد: در صورت مشارکت مداوم اولیا، درس نامه‌ها شیوه بسیار مناسبی برای ارائه آموزش و نظارت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان محسوب می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تحصیل ۹۱ هزار دانش آموز استان در دوره‌های اول و دوم ابتدایی عنوان کرد: از این تعداد، حدود ۳۱ هزار دانش آموز دختر و پسر در مدارس ابتدایی روستایی و عشایری درس می‌خوانند.

واقعی افزود: سایت اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی ابتدایی استان خراسان جنوبی با ثبت رکورد ۱۵ هزار و ۸۴۷ بازدید کننده در یک روز، در صدر پر بازدید کننده‌ترین سایت ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی استان‌های کشور قرار گرفته و اطلاع رسانی برنامه‌های آموزشی مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه‌های آموزش، شبکه چهار و شبکه قرآن بصورت منظم انجام شده و استفاده دانش آموزان و اولیا از این شبکه‌ها بررسی و تحلیل می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.