بر اساس آخرین آمارها، تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۸ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز تا پایان روز شنبه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

برخی کشور‌های اروپایی همچون ایتالیا و اسپانیا پس از سپری کردن دوره اوج بیماری کووید ۱۹ در پی کاستن از برخی محدودیت‌های سخت‌گیرانه و آغاز روند برداشتن تدریجی قرنطینه هستند.

همزمان سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد که تعجیل در بازگشت به شرایط عادی می‌تواند موج دوم شیوع ویروس کرونا را به گونه‌ای بسیار مرگ‌بارتر به همراه داشته باشد.

آخرین اخبار درباره شیوع جهانی کرونا را در اینجا بخوانید:

نخست‌وزیر اسپانیا: هنوز با پیروزی در برابر کرونا فاصله زیادی داریم

نخست‌وزیر اسپانیا پس از صعودی شدن دوباره میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورش اعلام کرد: «ما هنوز فاصله زیادی با پیروزی داریم. زمانیکه زندگی در این کشور به حالت عادی برگردد.»

پدرو سانچز گفت: «ما همگی مایل به بازگشت به خیابان‌ها هستیم. اما آرزویمان پیروزی بزرگتر در این مبارزه است.»

۴ سال پیش

امارات از شناسایی ۳۸۷ نفر دیگر در این کشور که به ویروس کرونا مبتلا شده اند خبر داد و افزود جمعا ۴ هزار و ۱۲۳ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند.

۴ سال پیش

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند شمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در سرزمین‌های اشغالی به ۱۱ هزار ۱۴۵ نفر و شمار قربانیان نیز به ۱۰۳ نفر رسیده است.

به گفته مقامات بهداشتی اسرائیل حال ۱۸۳ نفر دیگر وخیم است.

۴ سال پیش

شبکه تلویزیونی الحدث اعلام کرد اردن از تعطیلی ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها در این کشور را به دلیل مقابله با شیوع بیشتر کرونا تا پایان ماه آوریل تعطیل کرد.

۴ سال پیش

مقامات دولتی سنگاپور اعلام کردند با شناسایی ۲۳۳ نفر در این کشور که به ویروس کرونا جدیداه مبتلا شده اند شمار مبتلایان به ۲ هزار و ۵۳۲ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

مقامات مغرب اعلام کردند ۷ نفر دیگر به خاطر کرونا در جان خود را از دست داده اند و شمار قربانیان این بیماری در این کشور به ۱۱۷ نفر رسید.

تعداد مبتلایان در مغرب نیز با شناسایی ۱۱۶ نفر دیگر به یک هزار و ۶۶۱ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش

با جان باختن ۷۴ نفر دیگر در کانادا بر اثر کرونا شمار جان باختگان در این کشور به ۶۷۴ نفر افزایش یافت.

همچنین شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور با مبتلا شدن یک هزار و ۱۶۰ نفر دیگر، به ۲۳ هزار و ۷۱۹ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
ممنوعیت رفت‌وآمد بین شهری در سودان

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد کمیته عالی وضعیت فوق‌العاده بهداشتی در سودان اعلام کرد برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا رفت‌وآمد بین شهر‌ها و استان‌های سودان از امروز ممنوع است.

۴ سال پیش

مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تعداد قربانیان ویروس کرونا در انگلیس کمتر از ۲۰ هزار نفر خواهد بود.

۴ سال پیش
۴۳۱ نفر دیگر در ایتالیا جان‌باختند

ایتالیا پایین‌ترین تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را روز یکشنبه تجربه کرد. ۴۳۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

با ثبت ۴ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا، شمار کل مبتلایان به ۱۵۶ هزار و ۳۶۳ نفر رسید. تاکنون ۱۹ هزار و ۴۶۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایتالیا جان باختند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد با مبتلا شدن ۴ هزار و ۷۸۹ نفر از شهروندان ترکیه‌ای به کرونا در شبانه‌روز گذشته، آمار مبتلایان در ترکیه به ۵۶‌هزار و ۹۵۶ نفر رسید و با جان باختن ۹۷ نفر دیگر، تعداد جان‌باختگان نیز به یک هزار و ۱۹۸ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش
جان باختن ۷۳۷ انگلیسی در ۲۴ ساعت اخیر

مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند ۷۳۷ نفر از شهروندان انگلیسی در شبانه‌روز گذشته بر اثر آلوده شدن به ویروس کشنده کرونا جان خود را از دست داده اند.

۴ سال پیش

با ابتلای ۴۰ نفر دیگر به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۱۰۹۸ نفر رسید.

۴ سال پیش
۱۳ هزار نفر از کادر درمان در ایتالیا به کرونا مبتلا شده‌اند

۱۳ هزار نفر از پزشکان، پرستاران و امدادرسانان در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

۴ سال پیش

طی شبانه روز گذشته ۶۵۷ نفر در انگلیس در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

۴ سال پیش

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۶۰۷ نفر رسید.

۴ سال پیش
ابتلای ۴۲۹ نفر دیگر به کرونا در عربستان

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد ۴۲۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شد و شمار مبتلایان در مجموع به چهار هزار و ۴۶۲ نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه افزود: شمار فوتی‌های کرونا هم با هفت نفر افزایش به ۵۹ نفر رسید.

۴ سال پیش
ابتلای ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر در سوئیس به ویروس کرونا

وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد: تاکنون ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۱ هزار و ۱ نفر جان باخته اند.

نتایج تحقیقات بین المللی نشان می‌دهد سوئیس بر اساس تعداد جمعیت این کشور در رده کشور‌های با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد. از هر صد هزار نفر از اتباع این کشور ۲۸۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا هستند.

۴ سال پیش

اندونزی از ۴۶ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار جان‌باختگان بر اثر این ویروس در اندونزی به ۳۷۳ نفر رسید.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت فیلیپین از ۲۲۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. این وزارتخانه همچنین از جان باختن ۵۰ نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا در فیلیپین خبر داد.

۴ سال پیش

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات وزارت بهداشت اتریش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۳ هزار و ۸۱۴ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت اتریش همچنین اعلام کرد: تا امروز ۳۳۷ نفر نیز براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

 

۴ سال پیش
نقشه پراکندگی ویروس کرونا در جهان

بسته اخبار جهانی کرونا/ تاکنون بیش از ۲۲ هزار پزشک و کارکنان کادر درمان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند

۴ سال پیش

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان در کنفرانسی خبری گفت: در شبانه روز گذشته، آزمایش ۴۵ فرد مشکوک به کووید ۱۹ مثبت بود که به این ترتیب، شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۶۰۰ نفر رسید.

 
۴ سال پیش

ونزوئلا محموله ۳۰ تنی کمک‌های بشردوستانه شامل تجهیزات پزشکی و محافظتی به علاوه ۱۵ هزار کیت آزمایش کرونا از سوی چین دریافت کرد. این دومین محموله کمک‌های چین به این کشور است. در اواخر ماه مارس نیز چین یک کمک ۵۵ تنی به ونزوئلا ارسال کرد.

۴ سال پیش
آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت

بر اساس جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت تا روز یکشنبه ۱۲ آوریل ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۹۰۹ نفر رسید. از این تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۵۲ نفر جان باخته و ۴۰۴ هزار و ۴۹۷ نفر بهبود پیدا کرد‌ه‌اند.

از میان یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۶۰ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۴ درصد آن‌ها یعنی ۵۰ هزار و ۶۲۶ نفر وخیم گزارش شده است.

 
۴ سال پیش

به رغم جان باختن ۵۱۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیست و چهاز ساعت گذشته در اسپانیا، مقامات دولتی فعالیت برخی از بخش‌های اقتصادی را از دوشنبه بلامانع اعلام کردند.

بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، مقررات قرنطینه تا سوم ماه مه لازم الاجرا خواهد بود. اما دولت نرمش در برخی فعالیت‌های اقتصادی را آغاز کرده است. کارکنان برخی از بخش‌های اقتصادی از جمله بخش ساخت و ساز می‌توانند از دوشنبه فعالیت‌هایشان را از سر بگیرند.

مقامات دولتی با هدف جلوگیری حداکثری از سرایت ویروس، به این کارکنان استفاده از ماسک را توصیه کرده‌اند. دولت به توزیع ماسک رایگان در بخش حمل و نقل عمومی نیز مبادرت خواهد کرد. کنترل‌های مرزی در مرز زمینی مشترک اسپانیا با فرانسه و پرتغال نیز همچنان برقرار خواهد بود.

 
۴ سال پیش

ارتش روسیه طی هفته گذشته ۲۵ مرکز پزشکی را در صربستان ضدعفونی کرد.

 
۴ سال پیش

نایب بوکل، رئیس جمهور السالوادور، از ۱۳ آوریل (بیست و پنجم فروردین)  به مدت یک ماه محدودیت‌های مؤثر جدیدی را برای توقف شیوع کرونا در این کشور آمریکای مرکزی اعلام می‌کند.

 
۴ سال پیش
جدیدترین آمارهای آلمان

در آلمان امروز ۲۸۲۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-۱۹ شناسایی شد و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۲۵.۴۵۲ نفر رسید. ۱۲۹ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند و آمار قربانیان کرونا در این کشور به ۲.۸۷۱ نفر رسید. 

۴ سال پیش
مبتلا شدن بیش از ۲۲ هزار پزشک و کارکنان کادر بهداشت در جهان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است از آغاز شیوع کووید-۱۹ تاکنون بیش از ۲۲ هزار پزشک، پرستار و کارکنان کادر بهداشت و درمان بر این بیماری مبتلا شده‌اند.

۴ سال پیش

تیم دولتی سوریه مسئول استراتژی مبارزه با ویروس کرونا در تصمیمی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های این کشور تا دوم ماه مِه (سیزدهم اردیبهشت) را تمدید کرد.

۴ سال پیش

۸۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند شناسایی شد. وزارت بهداشت ورفاه خانواده هند اعلام کرد از بین مبتلایان تاکنون ۷۱۶ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۲۷۳ نفر جان باخته‌اند.

۴ سال پیش
آخرین آمار آمریکا

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به دست کم ۵۲۹ هزار و ۷۴۰ نفر رسید. تاکنون دست‌کم ۲۰ هزار و ۶۰۲ نفر در سراسر این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

۴ سال پیش
یک میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۱۷ نفر؛ آخرین آمار مبتلایان

مرکز اطلاع‌رسانی ویروس کرونا در دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۱۷ نفر و شمار تلفات نیز به ۱۰۸ هزار و ۸۶۱ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش

مقامات شیکاگو اعلام کردند ۴۷۸ نفر از افراد مرتبط با زندان کوک کانتی در شیکاگو به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گفته دفتر سرکلانتر منطقه کوک کانتی، ۳۰۴ زندانی در این زندان در شیکاگو و ۱۷۴ تن از افسران زندان به کرونا مبتلا شده‌اند. ۲۰ تن از زندانیان بستری شده‌اند و ۳۹ نفر نیز به مرکز بهداشت زندان منتقل شده‌اند.

یک قاضی فدرالی روز پنجشنبه دستور برای آزادی فوری زندانیان آسیب‌پذیر در شیکاگو را به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا رد کرد.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
در ایران 90 درصد مبتلایان به کرونا خود را معرفی نمی کنند.
فکری به حال این گروه بکنید. می شود این افراد را به راحتی
در شهر ها دید. اکثرا هم رعایت نمی کنند و از ماسک و دست کش هم استفاده نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ش ر
۱۹:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
22000 كادر درمانى مبتلابه ويروس كرونا .نه جان باخته لطفا متن را بادقت بخوانيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
پنج یک میشه فکر نکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
دكتر و پرستار =مظهر فداكاري
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۰:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
22 هزار پزشک از 108 هزار فوتی کل جهان عجیب نیست؟ احتمالا 2200 بوده نه 22000 لطفا متن بهداشت جهانی رو به دقت ترجمه کنین. شاید هم آمار ابتلا بوده که 22 هزار درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
lموافقم یعنی یک چهارم یا یک پنجم فوتی ها کادر درمانی اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
lموافقم یعنی یک چهارم یا یک پنجم فوتی ها کادر درمانی اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
22000 مبتلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اینقده دروغ نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
چقدر متهمشون می کنید به دروغگویی
شاید آمارها دروغ باشه ولی آمار رسمی اعلام شده کشورهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا الکی رسانه های خودمان رو متهم می کنید به دروغگویی اتفاقا بهترین و شفافترین رسانه ما داریم خیلی دقیق و به موقع اخبار جهانی رو اعلام می کنند ما باید از اصحاب رسانه تشکر کنیم یه روزی همین خبرنگاران ما در خط مقدم جبهه حضور داشتند و شهید هم دادن اخبار دقیق جبهه را به اطلاع مردم می رساندند به نظرم خبرنگاران پرخطر ترین شغل را انتخاب کردند
Iran (Islamic Republic of)
عاشقان سردار (پرند)
۰۹:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کی میتونه کرونا را شکست بده ؟ محلقا خانم
آخرین اخبار