با نزدیک شدن به امتحانات پایان ترم و سرگردانی دانشجویان در میانه برگزاری آزمون مجازی؛ وزارت علوم بخشنامه‌ای را به دانشگاه‌ها برای برگزاری آزمون‌های پایان ترم ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در در کشور کلیه دانشگاه‌ها با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شدند. بعد از این تعطیلی و مشخص شدن ادامه دار بودن کرونا در کشور دانشگاه‌های یکی پس از دیگری اقدام به راه اندازی آموزش مجازی در دانشگاه‌های خود کردند.

آزمون آنلاین

وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری بخشنامه‌ای برای برنامه ریزی و برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که به شرح زیر است:

تاکید بر برگزاری امتحانات پایان ترم برای جلوگیری از عقب افتادگی دانشجویان

ممکن است دانشگاه با بررسی همه جوانب و به ویژه با تأکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارشناسان، برگزاری آزمون به روش حضوری را امکانپذیر تشخیص دهد. دانشگاه‌هایی که تمایل دارند تا امتحانات همه یا برخی از دروس به صورت حضوری برگزار شود به این نکته توجه داشته باشند که برگزاری آزمون حضوری بر اساس تقویم نیمسال جاری، بهترین وضعیت متصور است، زیرا تعویق بازه امتحانات تبعاتی را در پی دارد که باید به دقت بررسی و در نظر گرفته شود.

به ویژه برای دانشجویانی که در نیمسال پایانی تحصیل خود قرار دارند، تعویق زمان امتحانات پایان نیمسال و یا تعدادی از دروس، به جز اینکه از نظر قانونی میتواند ثبت نام آن‌ها در صورت قبولی در مقطع بالاتر را با مشکلات اجرایی روبه رو کند، موجب افزایش استرس و کاهش کارآمدی آن‌ها در امتحانات پایانی نیمسال جاری می‌شود.

برگزاری امتحان پایان ترم در شهر محل زندگی دانشجو

در صورت تشخیص الزام برگزاری جلسات آزمون پایانی به روش حضوری، دانشگاه‌های محل زندگی دانشجو، همکاری لازم را با دانشگاه محل تحصیل دانشجو در اجرای آزمون و ارسال برگه امتحانی یا نمره کسب شده به دانشگاه مبدا داشته باشند. روشن است که تشخیص استفاده از این امکان برعهده دانشگاه مبدا یا محل تحصیل دانشجو، پس از هماهنگی با دانشگاه محل زندگی او است.


بیشتر بخوانید: آموزش مجازی را در دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه می دهیم


ارزشیابی در طول ترم و بهره گیری از امکانات فضای مجازی

دانشگاه‌هایی که برگزاری آزمون حضوری را به دلایل منطقی نپذیرفته اند لازم است با پیروی از برنامه معینی، بخشی یا تمام ارزشیابی آموخته‌های دانشجویان را به شیوه مستمر، در طول نیمسال و با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی برگزار کنند.

شیوه ارزشیابی در طول ترم

شیوه ارزشیابی در طول ترم در صورت برگزار نشدن آزمون حضوری

این ارزشیابی که از تنوع بالایی برخوردار است می‌تواند یک یا چندین نمونه مؤثر از میان موارد زیر را در بر بگیرد:

اجرای آزمون کوتاه در هر جلسه آموزش الکترونیکی اغلب سامانه‌ها مانند Moodle و Adobe connect امکان اجرای آزمون را دارند. در سایر سامانه‌ها نیز این امکان وجود دارد یا قابل ایجاد است.

ارائه تکلیف یا تمرین برای هر جلسه درس، تمرین‌ها و تکالیف هر جلسه درس می‌تواند به عنوان تمام یا بخشی از نتیجه ارزشیابی پایانی مورد نظر قرار بگیرد.

تعریف پروژه‌های مختلف برای یک درس، متناسب با هدف‌های برخی از درسها، امکان تعریف و واگذاری اجرای پروژه‌هایی که برای اجرای آن لزومی به خارج شدن دانشجو از منزل یا نقض قانون فاصله گذاری اجتماعی نیست، وجود دارد.

استفاده از شیوه‌های صوتی و صوتی-تصویری، امکان ارزشیابی میزان و کیفیت فعالیت دانشجو در هر جلسه و در طول نیمسال از طریق بررسی، مشاهده و یا ضبط فعالیت‌های دانشجو وجود دارد.

علاوه بر این‌ها در صورت عدم برگزاری جلسات حضوری آزمون، کلیه امتحانات یا برخی از آن‌ها به ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که تعداد دانشجویان یک کلاس اغلب محدود و انگشت شمار است، به صورت امتحان کتبی و یا شفاهی از طریق برگزاری ارتباط برخط بین استاد و دانشجو انجام شود.

در مورد برخی از دروس و به تشخیص استاد درس در صورتی که این اطمینان وجود داشته باشد که همه دانشجویان کلاس به تجهیزات رایان‌های مناسب و کافی دسترسی دارند و سرعت اینترنت برای برقراری و حفظ ارتباط مناسب است، میتوان با کمک یک دوربین مبتنی بر وب به روش مستقیم از دانشجو امتحان گرفت.

در این صورت استاد پرسش را در اختیار دانشجو می‌گذارد و او بلافاصله و در حضور استاد به روش مجازی شروع به ارائه پاسخ بر روی وایت بورد و یا برگه کاغذ سفید می‌کند. برگه پاسخ داده شده، به عنوان برگه امتحان تبدیل به تصویر و سپس ذخیره سازی می‌شود.

جزئیات فعالیت‌ های طول ترم که می‌توان دانشجو را بر اساس آن ارزشیابی کرد

ارزیابی نهایی دانشجو باید به صورت ترکیبی از روش‌های مختلف انجام شود تا تصویر معتبرتری از میزان و کیفیت یادگیری دانشجو را در اختیار استاد قرار دهد.

در این صورت فهرستی از فعالیت‌های دانشجو در طول نیمسال که می‌تواند برای نمره نهایی مورد ارزیابی قرار بگیرد به شرح زیر خواهد بود:

-حضور و فعالیت در کلاس به ویژه مشارکت در بحث‌ها و پرسش و پاسخ‌های کلاسی

-حل تمرین‌های کلاسی وا رائه به موقع آن‌ها

-پروژه پژوهشی نیمسال (مشروط به این که قابلیت اجرا در شرایط ویژه کنونی را داشته باشد)

-ارزیابی شفاهی، شامل پرسش و پاسخ در طول و در پایان نیمسال، به صورت جداگانه برای هر دانشجو

در دوره کارشناسی که تعداد دانشجویان هر درس نسبتا زیاد هستند برگزاری آزمون‌های چندگزین‌های غیرحضوری در قالب پروتکل مشخص که به امنیت آزمون در آن توجه شده باشد، قابل بررسی است. روشن است که این روش آزمون با ریسک مداخله‌های غیرقابل کنترل همراه است و از این رو باید به عنوان یک گزینه در کنار سایر گزینه‌ها برای سنجش آموخته‌های دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد.

 آیا دانشگاه ها آمادگی برگزاری آزمون های مجازی را دارند را به سمت ارزیابی دانشجو از نحوه عملکرد در طول ترم پیش خواهند رفت. این سوال را از چند تن از معاونین آموزشی دانشگاه ها جویا شدیم.


بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد در افزایش ترم تحصیلی تابع ستاد ملی مبارزه با کروناست


امتحانات پایان ترم

جزئیات برگزاری امتحان پایان ترم در دانشگاه خوارزمی

محمد حسین عبداللهی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره آزمون‌های پایان ترم و اینکه آیا زیر ساخت برگزاری آزمون مجازی وجود دارد یا خیر اظهار کرد: برگزاری آزمون پایان ترم به صورت مجازی با توجه به زیر ساخت‌های فراهم شده، امکان پذیر است. اگر ضرورت برگزاری آزمون پایان ترم به صورت مجازی باشد به همان شیوه عمل می‌کنیم. ولی پیش بینی ما این است که امکان برگزاری آزمون پایان ترم به صورت حضوری وجود داشته باشد.

شیوه برگزاری آزمون پایان ترم در دانشگاه خواجه نصیر

علی اشرفی زاده، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم گفت: از الان به تمام استادان این اطلاعیه را داده ایم که تکلیف، پروژه و آزمون از دانشجویان بگیرند تا استادان بتوانند بر اساس فعالیت کلاسی نمره پایان ترم را بدهند.

او افزود: این شیوه در واقع آخرین تیر ترکش است و اگر هیچ راهکار دیگری وجود نداشت این پیشنهاد عملی می‌شود. به همین دلیل به دانشجویان گفته ایم که در کلاس‌ها، حضور موثر داشته باشند و تکالیف خود را انجام دهند. چرا که ممکن است در صورت بهبود پیدا نکردن شرایط این اقدام را انجام دهیم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه درباره ترم تابستان این دانشگاه گفت: هنوز برای این موضوع جمع بندی نکرده ایم، چون اول باید مشخص کنیم که ترم کنونی چه زمانی تمام می‌شود. حدس می‌زنیم که دو تا سه هفته باید ترم را طولانی‌تر کنیم. درباره ترم تابستان منتظر روشن‌تر شدن مسائل موجود هستیم تا بعد از آن تصمیم گیری کنیم.

برگزاری آزمون پایان ترم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره امکان برگزاری آزمون‌ها به صورت مجازی در صورت ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: از برگزاری آزمون مجازی پایان ترم اگر زیر ساخت آن فراهم شود استقبال می‌کنیم.

با توجه به ابلاغ این بخشنامه و پیش بینی‌های موجود در آن می‌توان گفت که وزارت علوم به این نتیجه واصل شده است که امکان بازگشایی دانشگاه‌ها تا پایان ترم وجود ندارد و اصلا دور از انتظار نیست که همان گونه که تمام دانشگاه‌ها به قافله برگزاری آزمون‌های مجازی پیوستند در تلاش برای برگزاری آزمون مجازی برآیند.

با توجه به این شرایط و همچنین سخنان مسئولان برخی دانشگاه‌ها از جمله معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر مبنی بر ارزیابی فعالیت دانشجو در طول ترم و به شیوه مجازی و سپس نمره دهی به دانشجویان توصیه می‌شود شرکت در کلاس‌های مجازی و انجام تکالیف درسی خود را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بايد دانشگاهها رو يكي دو روز باز كرد و بعد ده روز تعطيل كرد و اگر آمار زياد شد ديگه باز نكنن تا واكسن كرونا بياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازگشايي دانشگاهها و مدارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه فرقی میکنه بمیریم...من آرزو میکنم زود تر بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا بخدا ما از مجازی چیزی حالیمون نمیشه خواهشا دانشگاه رو باز کنین معلوم نیست کرونا تا کی ادامه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه بمیرید چی؟ چرا باید باز کنن ؟ جونتون مهمه یا درساتون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
توروخدا به ما بگید چجوری امتحانات برگزار میشه ؟
مااصلا ازکلاس انلاین چیزی یاد نمیگیریم یااینکه موقع کلاس اینترنت نداریم .
چرا میگن دانشجویان فنی کلاس انلاین شرکت کنن وقتی کسی داخل روستا هس نمیتونه یکم هم ب فکر ماها باشین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخدا تومناطق زلزله زده هستیم توچادرمیمونیم ازیه طرف هم تواین روستا اینترنت نیست از وایفا استفاده میکنیم ولی چون کلا زلزله دائم میاد دور از خونه توچادر میمونیم یعنی کلا مجازی خیلی سخته نمیشه اینجوری توکلاس به زور حالی میشدیم اینجا چجوری حالی بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کلاس مجازی دانشگاهی به درد نمیخوره تازه پول شهریه ملیونی هم که دادیم هیچ پول نت برای کلاس هاهم خودمون باید بدیم تازه کلاس هاهم مشخص نیست دیگه چراپول شهریه ازما میگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۸:۰۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا یه فکری به حال این کلاسای مجازی دانشگاه ها بکنید اصلا این آموزش مجازی به درد نمیخوره تازه فقط این نیست پول شهریه مثل سابق باید بدیم هیچ تازه پول نت وبسته ی اینترنتی هم که بابت این کلاس های مجازی هم میزنیم ما باید ازجیب پول بزاریم دیگه چرا ازما پول شهریه کلان میگیرن وقتی داریم باگوشی کلاس مجازی برگزار میکنن برای ما دانشجویان این شرایط واقعا دشوارتازه نصف کلاس هاهم اصلا مشخص نیست راهی برای ارتباط باآموزش نیست اگه هم باشه فقط میگن اعلام میکنیم یک ماه هنوز کلاسا مشخص نیست وسازماندهی نشده
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۲۰:۲۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا چرا هیچکس صدا ما دانشجوها رو نمیشنوه لطفا باز کنید طرح فاصله گذارس اجراه کنید
Iran (Islamic Republic of)
Atefeh
۱۱:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
الن کی حرف مارو گوش میده حد اقل حرفای مارو ب گوش مسئولین برسونید باو من نمیتونم بصورت مجازی درس بخوتم اخر سر هم بیام امتحان بدم طرح فاصله گداری رو تو دانشگاها و خوابگاها انجام بدن بیشتر نطافت و رعایت کنند نمیگیرن مگه یسری دستگاه نساختید ک کرونایی هارو مشخص می کنه بزارید دانشگاه ها
من دوماه تو خونم خسته شدم دیگ شورش در اومد
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۴:۰۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
یا خدا از کلاس های مجازی چی فهمیدیم که امتحان مجازی بدیم هر چی میگیم خیلی ها طرز تدریس مجازی بلد نیستن شماها میگید پیشرفت قابل قبولی داشتید من برم امتحان بدم درس رو بیفتم شما جوابگو هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
عجب بساطی شده
Iran (Islamic Republic of)
Mmm
۰۱:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
واقعا شما ببینید من کجای حرفم غیر منطقیه؟
الان ما توی خونه کنار خانواده ایم
پدر و مادرمونم هر روز مجبورن برن بیرون
خب تو خابگاهم کنار هم اتاقیامون هستیم
و تازه جوون ها خطر کمتری تهدیدشون میکنه
و از همه مهم تر معلوم نیس این وضع تا کی ادامه داشته باشه
اینجوری فقط یه مشت بی سواد تحویل جامعه میدین با آموزش مجازی
فقط کافیه یکم همه توی خابگاه نظافت رو رعایت کنن همین
Iran (Islamic Republic of)
غلامی
۱۸:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم موافقم اگه قوانین باشه تو خابگاهم با رعایت نظافت حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۲۲:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
والا چی بگم دانشگاه ما هم با این همه ادعا هنوز سه تا از درسامون که محاسباتی رو مجازی نکرده اخه تا کی این مسخره بازیا ادامه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دانشگاه فرهنگیانم والا کلا کلاس مجازی نداریم یه هفته هم نرفتیم حضوری خیلی برنامه ها میشه اجرا کرد و دانشگاهووباز کرد لااقل مایی که کارامون عملیه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم موافقم.. چون من پایان نامه دارم که باید حتما ازمایشگاه باشم.. باتعطیلی خوابگاه من عقب میمونم و هیچ تدبیری برای امثال ما اندیشیده نشده... مابیشتر رعایت میکنیم و احتمال کبتلا شدنمون خب پایین تره
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۰:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
من دانشجوی دکتری هستم
چطور. شرکت و کارخانه ها باز اند ما هرروز میریم سرکار. بیشتر اصناف باز شدن
فقط زورشون به دانشگاه میرسه دانشگاه رو هم باز کنید. حداقل برای دکتری
اگه کرونا است پس چرا ما رو میکشونند. به کارخونه ها و شرکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
یکی از هم کلاسی های ما تو روستا زندگی میکنه، برای هر جلسه 10 کیلومتر میاد تا نزدیک دکل مخابراتی به اینترنت e وصل میشه
سؤال میخواد بپرسه فقط صدای باد میاد! عکس از دوروبرش فرستاد رو یه تپه خاکی وسط ظهر! واقعا اراده داره.

غرور بیخودتونو بذارید کنار ترمو حذف کنید
خیلیا مشکل اینترنت دارن، منم که ندارم باز سرورهای دانشگاه [گدامون] کم میاره مدام قطعو وصلی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۳:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
بابا دانشگاه هارو باز کنید توروخدا اینجوری دیگه نمیشه ادامه داد
ما میگیم کلاس مجازی خوب نیست بعد شما میگید امتحان مجازی؟؟؟مگه میشه یکم اخه انصاف داشته باشید کلاس مجازی اصلا بار علمی نداره
الان ک همه اصناف و کارمند ها مشغول به کارن یعنی مشکل فقط ما دانشجو هاییم؟؟کاش صدای ما شنیده میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خدا رحم کنه
Germany
مریم فرخی
۰۱:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام ...لطفا یه فکری راجع ب راه اندازی دانشگاه بکنید ما الان هیچی از این ترم متوجه نشدیم مطمئنیم دانشگاه ها توانایی مدیریت دارند اما انجام نمیدن. ما درسامون سخته محاسباتی رو نمیشه با آموزش الکترونیکی فهمید یکم فکر دانشجو باشید حداقل را نمیندازید با حذف ترم بدون احتساب سنوات موافقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۳:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
من مخالف حذف ترم و هم مخالف بازگشایی دانشگاه ها هستم....بهتر اینکه آموزش ها به صورت مجازی،ادامه پیدا کنه اما ارزشیابی با توجه به فعالیت دانشجو در تشخیص استاد انجام بشه...اینطوری به نفع همه است....چون کیفیت کلاس های مجازی خیلی کمه.....درست نیست امتحانت برگزار بشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
بلاخره چی شد دانشگاه ها ومدارس تا کی تعطیل هستند؟ اعلام کنید قرار بود این هفته تصمیم گیری شود ولی تا الان چیزی اعلام نکردند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام .
خواهش میکنم یک فکری به حال دانشجوی های بکنید که دسترسی به اینترنت ندارن ، چطور باید کلاس هاشون رو دنبال کنن ، که تعدادشونم کم نیست ،
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۲۰:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
من دانشجوی کاردانی سما واحد کن هستم
خواهشاً یک کاری کنن مسؤلین من ترم آخرمه تمام سنواتام هم گرفتم اگه نتونم این ترم تمام درسامُ پاس کنم همه چیزم بهم میریزه.
من تو کلاسهای مجازی شرکت کردم ولی آنقدر کیفیت آموزش پایینه که هیچ چی نمی‌فهمم واقعا نمی‌دونم باید این ترم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Yasia
۲۰:۲۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام بخدا ما دانشجوهای فنی ک درسای عملی داریم واقعا سخته مخصوصا رشته ماکه کامپیوتره مجازی چی میتونیم یاد بگیریم چه فایده ای داره اخه اینجور درس خوندن بازی که نمیکنیم ی فکری بکنید خواهشا سایتای مجازی ام که اکثرا قطعه و وصل نمیشه یا هزار جور مسخره بازی دیگ رسیدگی کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
aaaa
۱۷:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
دوماهه دانشگاه تعطیل شده وما بیکار شدیم بدون حقوق و مزایا
کسی هم اهمیت نمیده.. بیکاریم دولت هم وعده بیمه بیکاری داده اما هیچ خبری نیست.. خوهشا یکی به فکر نیروهای شرکتی دانشگاها باشه.. از کجا بیاریم دستمون خالیه.. خیلی فشار سرمون هست
Iran (Islamic Republic of)
احسان مدبرزاده
۱۶:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
دوستان عزیز. دقت بفرمایید. بنده ۱۳ سال مدرس دانشگاه هستم. لطفا استرس نداشته باشید. به اساتید اعلام شده این ترم بابت نمره اصلا سختگیری نکنند. دانشجویان محترم بابت مشروطی و معدل نگرانی نداشته باشن. فراموش نفرمایید که درس و مدرک به درد آدم زنده میخورد. کرونا شوخی ندارد. بازگشایی کلاسهای درس یعنی به اسقبال کرونا رفتن. موفق و سلامت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماهایی که دانشجوی عرصه پرستاری هستیم چی اصلا حرفی هم زده نمیشه درباره ما انگار وجود نداریم...دروس ما کلا عملیه
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۶:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
خواهش میکنم یه فکری بکنید برای تشکیل کلاسها حضوری اگه‌مدیریت باشه هیچ اتفاقی نمیفته برای هیچکس کسایی که‌میگین آموزش مجازی !فکر میکنید اونی ک تو شهرستانه لپتاپ داره اینترنت پرسرعت داره؟!عحب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
جونت مهم تره یا دانشگاه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
جونم مهم تره .پس ترمو رو حذف کنن دیگ چرا هی حرف الکی میزنن معطلمون میکنن بد بخت اونایی ک نت ندارن چجوری آموزش مجازی داشته باشن و...... ازمون مجازی هم بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاه مهم تره
Iran (Islamic Republic of)
غلامی
۱۶:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام.خواهش میکنیم‌دانشگاه هارو راه اندازی کنید بخدا با رعابت اصول بهداشتی میریم خوابگاه یه مدیریتی کنین‌دیگ اصلا نمیتونیم مجازی پیش بریم حضوری مشکل داشتیم‌چه برسه‌مجازی من دانشگاه فرهنگیان میخونم لطفا یه فکری به حالمون کنید بد بختیم بخدا... مجازی پیش نمیره
Iran (Islamic Republic of)
Ncm
۱۱:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
این چ وضعشه واقعا ما چطور میتونیم درسای سنگین و سختی مثل ریاضی رو اینجوری یاد بگیریم با این وضع مسخره مجازی چرا مارو درک نمیکنین ما سر کلاسم بزور میفهمیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
خواب دیدین که خیر باشد!! اگه من یه دانشجو هستم، خوب میدونم روش الکترونیکی و مجازی جواب نمیده. نه ما نت داریم و نه اگه هم داشته باشیم، حاضریم پای کامپیوتر بشینیم این همه ساعت درس بنویسیم که هیچی هم ازش نفهمیم!! بعد خوکی میگه ماست من ترشه!! آموزش عالی ترجیح میده بگه همه چی عالیه...
بعضی ها مثل من شخصا کامپیوتر هم ندارن! درس مجازی!! همیشه فقط پول دارا رو درنظر می گیرین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا . بد بخت شدیم فقط همین...
Iran (Islamic Republic of)
Aliw.pzh
۰۷:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
ببخشید الان امتحان‌های دانشگاه دقیقا چطوره؟؟؟؟ الان فقط از اساتید فقط دو نفرشون جزوه دادن بقیشون ن کلاس ن جزوه. بعد چطور تو این وضعیت امتحانا حضوریع؟؟؟ اخه نامردی نیس؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ماهمه جزوه هامون مونده خوابگاه نه تدرس مجازی داریم ن چیزی داشته باشیمم فایده نداره بااین وضع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
چرا فقط دربارهی دانشگاه ها صحبت میکنید پس دانش آموزان متوسطه اول چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام بازشدن دانشگاه مساوی است با کرونا وخطر خانوادهامون وخودمون واستادا از بدو بدترو بد انتخاب کنیم .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
حداقل یه راه حلی ندارین مشکل دانشجوهایی ک ترم آخرن چیه . این همه پول گرفتن از دانشجوو . مجازی مجازی مجازی خدا لعنت کنه این مجازی رو هیچکس سر در نمیاره مدیر گروه یه لینگ میفرسته هیچ توضیح برا دانشجو نداره این چ وضعیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
من خودم دانشجوهستم صلاح نمیدونیم کلاسا فعلا حضوری بشه خدای نکرده خودم استادام که مسن یا بیماری مثل قندو غیره دارن بیان سره کلاس بیمارشن وخدای نکرده ازدستشون بدیم وخودمونوخانوامونم درگیر این بیماری بشیم ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه اونجوری نرو نونوایی فقط بمون خونه که نمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
من خواهرم درساش خیلی سختن وبا گوشی ک داره فکرنکنم برنامه روگوشیش نصب بشه برا درساش درساش هم جورین ک باید حتما سرکلاساش بره نمیدونیم چیکارکنیم اخه ترم اخرهم هست میترسه اینجوردرس خوندش رومعدلش تاثیرمنفی بزاره ازکرونا هم میترسه نمیدونه چیکارکنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ویدا
۱۵:۲۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته سخته و بهتره با یکی دو تا از همکلاسیهاش در ارتباط باشه برای گرفتن جزوه و یا پرسیدن مطالب سخت. اگه ایشون بتونه از اونها فیلم ضبط شده کلاسها رو هم بگیره که بهترین حالته.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه عباسی
۲۳:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
تورو به اون خدایی که میپرسید باز کنید دانشگاهو اینطوری باشه همه میوفتن بابا هیچی نمیفهمیم از این اموزش مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام این ویروس با کسی شوخی نداره کلاس امتحان همش هست به فکرخانوادمونم باشیم حضوری یعنی اوردن کرونابه خونه خدای نکرده یکی از عزیزامونو ازدست بدیم بهتره یا کلاس نریم.......
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلامتی مهم تره منه دانشجوبیام کرونا بگیرم خدای نکرده فقط یکی از خانوادم مریض بشه وبیماریم داشته باشه میشه جبران کرد پول ارزش نداره همون مجازی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
کار من با کتابخونه هست... کارهای تحقیقی رو هواست. عجب گرفتار شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام خاهشا دانشگاها رو راه بندازید از کلاسهای مجازی نمی تونیم استفاده ای کنیم. چیزی یاد نمی گیریم. خب دانشجوها وقتی ماسک و دستکش داشته باشن و از هم فاصله بگیرن چیزی پیش نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوابگاه چی؟ سلف چی؟ مرگ و میر افراد مسن چی؟ شاید شما هم فکر می کنید خوب چند تا آدم پیر بمیرن مگه چی میشه ولی یادتون باشه با گسترش کرونا در صورت عادی کردن اوضاع خود شما هم ممکنه بمیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
وقتی اصلا کلاسی تشکیل نشده کدوم ارزشیابی؟
دانشجو های آزاد ترمی حداقل ۲ میلیون دارن پول میدن
الان باز باید کلی پول اینترنت بدن که تو کلاس های مجازی با کیفیت خیلی پایین شرکت کنند که راندمان خیلی پایین ام داره
باید این ترم رو حذف و شهریه هارو عودت بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام.تکلیف ما ترم اولا چی میشه؟ن استادی میشناسیم نه دوستی که وارد گروه آموزش مجازی بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
اموزش انلاین خوب نیست همش صدا قطع وصل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
اموزش مجازی گذاشتن همش صدا قطع وصل میشه خود اساتید هم کلافن واقعا تکلیف ما چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
واقعا فکر میکنید هرکس دانشجو است لبتاپ و اینترنت پرسرعت داره؟ یه راه حل رو نمیشه واسه همه تجویز کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ویدا
۱۵:۳۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
گل گفتی واقعا کاش که بفهمند!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۱۷:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
کلاسا مجازی بدترین نوع کلاس که توی این ۱۶ سال تحصیلیم تجربه کردم
Iran (Islamic Republic of)
aaaa
۱۶:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام نیروهای شرکتی که در دانشگاها بدون حقوق و مزایا بیکار شدن تکلیفشون چیه.. چیکار باید بکنیم چرا کسی اهمیت نمیده
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۱۶:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
لطفا امتحانات رو برگزار نکنید در عوض ارزشیابی ها که در طول سال برای دانشجو ها و بقیه محصلان انجام گرفته شده است را به عنوان نمره پایانی در نظر بگیرید،کسی را هم مردود نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
بله چَشم
Germany
Ali
۱۶:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
این همه پول گرفتن از دانشجو ها هیچ خدماتی هم ندادن
یا ترم باید حذف شه یا پولایی که خوردن رو برگردونن
این جوری پیش بره قطعا اعتراض شدید دانشجو ها رو خواهند دید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
پس تکلیف دانشجویان ترم آخر پرستاری که درس تئوری ندارن چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۲۳:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ی ترم اضاف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
کرونا رو با همت دانشگاهیان افزایش دهیم
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۴:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
لطف کنیددانشگاهاروبازکنیددانشگاه مااصلامجازی درس نمیده اینهمه هزینه کردیم اصلاهبچکس پاسخونیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
باید از دانشگاه به بازرسی وزارت علوم شکایت کنید تا پیگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
جونت مهمه یا دانشگاه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
کاش امتحان ها رو به صورت مجازی انجام بدن به خصوص دانشجویان کارشناسی که تعداد دانشجوها زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم امتحان مجازی هیچ فرقی با امتحان کتاب باز و جزوه باز نداره پس مطمئن باش سوالات سختتر میشه و در آخر شما متضرر خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
f.a
۱۳:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
پس دانشجویان ارشد چی؟؟که کار عملی دارند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
امتحان دادن واجبه یا کرونا گرفتن؟ اکثریت دانشگاه های خارج امتحانات را لغو کردند و به جای ان پروژه قرار دادند و در برخی از موارد به صورت توافقی کار می کنند.
من نمی دونم چرا ما ایرانی ها فقط به خودمان فهماندیم کنکور امتحان استرس بدبختی!! واقعا جای سوال هست که این شرایط را چرا مدیریت نکردید. دانشگاهی که درس نداده چطوری می خواهد امتحان بگیره, ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
این جور دانشگاه ها آخر ترم به استاد میگن همه را پاس بکنه تا از شر اعتراضات در امان باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ببخشید اصلا آدم با آموزش مجازی نمیفهمه یا صدا قطع یا وصل میشه یا اینترنت ضعیفه یا اینترنت زودی تموم میشه بعدم ما دانشجو های دانشگاه آزاد کلی شهریه دادیم برای کلاسای حضوری نه مجازی
اگه میخواستیم مجازی باشه میرفتیم پیام نور
پس تو وضعیت بد جامعه چه اتفاقی واسه شهریه های دانشگاه آزاد میوفته لطفا پیگیری کنید
لطفا بگین شهریه هامون رو کم کن
هرترم دانشگاه آزاد پول شهریه رو زیاد میکنن الانم که نمیریم باید شهریه رو پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
اینقدر دروغ نکین دانشگاه فنی هیچ زیر ساختی نداره الان رفتیم برا حذف ترم گفتن مجوز حذف ترم داریم ولی از بالا بهمون فشار آوردن که نزاریم شما درستون حذف کنین الانم هیچ چی معلوم نیس ما در پروژه و کار اموزی داریم هیچی ترم آخری الکی فقط یه شهریه از ما گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ویدا
۱۵:۳۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا من توش موندم این حق طبیعی دانشجو رو چرا میخوان ازش بگیرن؟!! دلش میخواد حذف کنه! مشکلیه؟! بده از تجمع کم بشه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
کلاسا مثلا مجازی اند.یه دفعه ما نمیتونیم وصل بشیم یه دفعه استاد.شهریه حضوری گرفته میشه بعد مجازی میخونیم.چی میشه مگه این ترم کلا حذف بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
اصلا ازمون الکترونیکی یا به صورت شفاهی از راه دور ایده خوبی نیست چون خیلی از خانواده ها دسترسی به کامپیوتر ندارن وهمینطور سرعت اینترنت بسیار کمه ،از این گذشته تازه دو هفته هست که دانشگاها تونستن کلاسهای انلاین رو بدون دردسر برگزار کنن،خب زمان امتحانات کمی جابه جا بشه فکر نکنم زیاد لطمه ای وارد کنه ،حالا یه ترم ،ترم تابستون نباشه چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
این ترم که کلا ترم تابستان ندارند هیچ کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
برای ما که از هفته قبل کل اون سامانه آموزش مجازی ،اخطار میاره و باز نمیشه ،موقعی هم که میتونیم وارد بشیم ،واحد هایی که اصلا برنداشتیم برامون میاره .
واقعا که ....
Iran (Islamic Republic of)
روژان
۱۲:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
تو شهر ما اینترنت ضعیفه بخدا از کلاسا هیچی نمیفهمیم آخه این چه بدبختی بوووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
دانشگاه ها رو باز کنید مجازی هیچی یاد نمیگیریم
شهریه این ترم رو کمتر از حالت عادی حساب کنید چون دانشگاه تعطیل بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
جونت مهم تره یا دانشگاه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۱:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
اموزش مجازی فقط رفع تکلیف.هیچ بار علمی نداره فقط برای بریدن صدای دانشجو هاست همه صنف ها و مغازه ها که باز شدن فقط همین قشر دانشجو که باید تو قرنطینه بمونه والا بلا بلاتکلیفیم ایندمون رو هواست کرونا بگیریم بمیریم بهتر اینه که هر روز این حجم از فشار عصبی رومون باشه .تو این دوماه قرنطینه هر چی قرار بود بشه شده بذارید بریم به زندگیمون برسیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
خب برای ازادو میپرسیدی دیگه ما ادم نیستیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با کمال احترام نه
Iran (Islamic Republic of)
وصال
۱۰:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
با سلام.خواهش میکنم مسئولین فقط دانشجویان تهرانی درنظر نگیرن، من جنوب کشور ساکنم دانشگاهم استان مرکزی هستش، در نهایت بی تدبیری مسئولین و تنها با حفظ منافع دانشجویان تهرانی، تصمیم گرفته شده کلاسها حضوری باشه، انصافه این تصمیمگیری؟! همه جا باید حق ما شهرستانی ها خورده بشه؟؟؟؟ با این شرایطی ک هست من چطوری از جنوب کشور ب استان مرکزی برم؟! خواهش میکنم کاری کنین در این تصمیم تجدیدنظر بشه و مهمتر اینکه فعالیت کلاسی ملاک ارزشیابی واقع بشه. خواهش میکنم رسیدگی بفرمایید. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز به احتمال قوی شما در نزدیکترین دانشگاه محل سکونت خودتان امتحان خواهید داد
نگران نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
لطفا حداقل برای دانشجوهای دکتری که تعدادشون کمه شرایط حضور فراهم بشه
Germany
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
حضور در امتحان یعنی کرونا کرونا یعنی مستقیم بهشت زهرا این که از دانشجو بخواهد امتحان بدهد بایستی اکثر دانشجو ها و اساتید سفر کنند و سفر هم ملزم به استفاده از حمل ونقل عمومی میباشد و حمل ونقل عمومی هم یعنی تردد بیشتر و اوج شیوع کرونا و فلج شدن اقتصاد و سلامت کشور باید حداقل تا فروکش کردن کرونا امتحانها رو تعلیق کرد به خاطر یک ترم نباید دستگاه سلامت کشور و اقتصاد آنرا فلج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
از جونت سیر شدی جای خودت حرف بزن
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
چرا? بشه
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی دکتری
۱۶:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
مگه دانشجویان دکتری ضد کرونا هستن. بیماری با کسی شوخی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوي دكتري ٢
۱۹:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
يعني چي اخه اين حرف شما.... الان استاد رساله من سنش بالاس و مشكل قلبي هم داره... تو اين اوضاع به خاطر جلسات كركسيون من بخواد بياد دانشگاه... بعدم تو اين وضع بهش بيماري منتقل شه، خدا مي دونه چي ميشه!! يا خودم با خانوادم در ارتباطم، اونوقت اگه ناقل بشم و بيماري رو بيارم خونه... شما مياي جواب بدي!!!
اتفاقا مقطع دكتري چون هم دانشجوها و اساتيدش معمولا سن بالاتري نسبت به دوره هاي پايين تر دارن... سختگيري بايد بيشتر بشه... قرار نيست چون اين همه درس خونديم و با جون كندم رسيديم به اين مرحله و پاي تز... لايق مريض شدن و مردن باشيم.... تو مغز شما چي ميگذره اخه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
باسلام . چرا زور می زنید که بگید می خوایم کاری بکنیم همین الان من خیلی ها رو می شناسم که دسترسی به اینترنت ساده روندارن (به دلایل مختلف محرومیت محل سکونت یا گرونی بسته های همراه که باید هفته ای چند گیگ مصرف کنن یاکندی سرعت اینترنت ثابت یا حتی محدودیت های دانشگاه های اقماری ویا حتی میمان ها و... ) وجلسات گذشته رو از دست دادن حالا می خواید چطوری تازه امتحان هم بگیرید وارزشیابی کنید به قول معروف من می گم نره شما میگی بدوش!!!!!
آخرین اخبار