نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در زمستان ۹۸، نشان داد شبکه‌های سه، خبر و یک پرمخاطب‌ترین بوده‌اند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما، بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان ۹۸؛ شبکه‌های سه (۵۹.۳%)، خبر (۵۴.۳%) و یک (۵۴%) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیما قرار گرفتند و شبکه خبر معاونت سیاسی با ۲۶.۷ درصد، شبکه یک سیما با ۱۵.۲ درصد و شبکه مستند سیما با ۱۲.۱ درصد بیشترین رشد را نسبت به زمستان سال ۹۷ داشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی حدود ۸۰ درصد بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی در فصل زمستان بوده و به‌طور میانگین چهار ساعت و یازده دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل زمستان ۹۸ نسبت به زمستان ۹۷ حدود یک درصد رشد داشته است و حدود ۴۰ درصد از بینندگان در زمستان ۹۸ بیش از پنج ساعت در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی، پربیننده‌ترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل زمستان به شرح ذیل بوده است:

شبکه‌های سه، خبر و یک پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها در زمستان ۹۸

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه سیما، خبر معاونت سیاسی و یک، دو و نسیم سیما و آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی بیشترین مخاطب را در فصل زمستان داشته‌اند که جزئیات آن در جدول زیر ارائه می‌شود:

شبکه‌های سه، خبر و یک پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها در زمستان ۹۸

وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان ۹۸ را با نظرسنجی زمستان ۹۷ مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه خبر معاونت سیاسی، شبکه‌های یک، مستند، قرآن و معارف، سلامت و آموزش سیما بیشترین رشد مخاطب را دریک سال گذشته از آن خود کرده‌اند، جزئیات این نتایج به شرح ذیل ارائه می‌شود:

شبکه‌های سه، خبر و یک پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها در زمستان ۹۸

در این نظرسنجی در پاسخ به اینکه «اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید کدام شبکه را انتخاب می‌کنید؟» ۳۵.۸ درصد به شبکه سه سیما و ۱۱.۷ درصد به شبکه آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی رأی داده‌اند ۵۵.۲ درصد از بینندگان دلیل خود را برای این انتخاب‌ها، سرگرمی و تفریح اعلام کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی در میان انواع برنامه‌ها سریال‌ها با ۶۰.۷ درصد و اخبار با ۵۴.۸ درصد بیشترین علاقه‌مندان را داشته‌اند.

ازنظر حدود ۵۵ درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ازآن اینترنت با حدود ۱۶ درصد، شبکه‌های اجتماعی با حدود ۱۳ درصد، ماهواره ۹ درصد، رادیو ۵ درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نظرسنجی ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
سیدحامد
۰۶:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من از افغانستان بیننده شبکهای خبر irnn خبر یک شبکه قران ومعارف سیما طرفدار پروپاغرس افق نمایش وغیره هستم موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۳:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
واقعا حقش رو خوردن. باید پربیننده ترین شبکه دنیا میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
صداوسیما با این همه شبکه چرا یه شبکه موسیقی نداره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
ما دو ساله تلوزیونمون خراب شده.
آخرین اخبار