دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اقدام ترامپ در توقف حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد اکنون زمان کاهش حمایت از سازمان بهداشت جهانی نیست!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قطع حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی در حالی که ویروس کرونا به اپیدمی جهانی تبدیل شده است، اعلام کرد که اکنون زمان قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت نیست.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توقف کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

ترامپ مدعی شد: «انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان بهداشت جهانی اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج کرد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.»

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، شامگاه سه‌شنبه نیز با انتشار پیامی ویدئویی درباره خطر انتشار اطلاعات نادرست درباره شیوع ویروس کرونا در جهان هشدار داد.

در بیانیه ویدئویی آمده است: «اکنون زمان علم و همبستگی است.»

وی افزود: «همچنان که جهان در حال مبارزه با پاندمی مرگبار کووید ۱۹ است (چالش برانگیزترین بحرانی که ما از زمان جنگ جهانی دوم با آن مواجه بوده‌ایم)، شاهد پاندمی دیگری نیز هستیم؛ پاندمی انتشار اطلاعات نادرست.»

در ادامه این بیانیه تصویری آمده است: «اطلاعات نادرست فضا را پر کرده‌اند و تئوری‌های توطئه وحشتناک در اینترنت منتشر می‌شوند. راه حل‌های نادرست بهداشتی در حال پخش شدن هستند.»

گوترش گفت: «جهان باید در برابر این این بیماری‌ها نیز متحد شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار