مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال ۳۰۰ واحد صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله‌گری گفت: سال گذشته برای گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده بود که ۲۲۰ مورد آن محقق شد.

او با بیان اینکه گازرسانی در کردستان به دلیل شرایط جغرافیایی هزینه بالایی دارد، اضافه کرد: پارسال برای گازرسانی به ۲۲۰ واحد صنعتی در استان حدود ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی در سال گذشته ۱۴۰ کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا و جایگزینی ۳۰ هزار مترمکعب گازطبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شد.

فعله‌گری اظهار داشت: سال گذشته و براساس مصوبه شورای اقتصاد، گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج انجام شد که گام مهمی برای توسعه صنعت در استان است.

او بیان کرد: تعداد صنایعی که مطابق مصوبه شورای اقتصاد در استان توسط کمیته مرتبط شناسایی شده یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی است که تعداد ۶۳ واحد آن غیرفعال است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحد‌های صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، زمینه اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستا‌ها و پایداری محیط زیست فراهم می‌شود.

‎در حال حاضر ۵۴۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.