فعالان صنایع دستی بوشهر حدود ۶۲ میلیارد ریال از کرونا آسیب دیده‌اند.

صنایع دستی بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: با شیوع ویروس کرونا و به علت رعایت موازین بهداشتی فعالیت‌های حوزه صنایع دستی در استان تعطیل شد که در همه زمینه‌ها شاهد زیان بودیم.

لیلارحیمی افزود: خسارت صنعتگران دستی در این مدت ۶۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال برآورد می‌شود که نزدیک به نیمی از این خسارت مربوط به بخش تولید است.

او ادامه داد: تولید کنندگان هر سال در روز‌های نوروز با برپایی بازارچه‌های موقت محصولاتشان را عرضه می‌کردند که امسال این شرایط فراهم نبود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: بخش آموزش، فروشگاه‌های صنایع دستی و کارگاه‌های دارای پروانه تولید دیگر بخش‌هایی بودند که با تعطیلی فعالیت‌ها دچار خسارت شدند.

رحیمی حمایت از همه بخش‌های صنایع دستی را در این بازه را مهم دانست و گفت: می‌توان با حمایت از هنرمندان و کارگاه‌های صنایع دستی در تهیه مواد اولیه، فراهم سازی بستر‌های آموزش مجازی، و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات با نرخ بهره کم به زیان دیدگان، بار دیگر نشاط را به این بخش تولیدی، برگرداند.

او عنوان کرد: معاونت صنایع دستی تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا بار دیگر صنایع دستی در استان رونق گیرد و همچنین در نشست و همفکری با فعالان این حوزه و ارائه راهکار، بستر مناسب را برای عرضه محصولات فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.