علی روئین تن کارگردان سینما، درباره علت ساخته نشدن فیلم های جذاب و پرمحتوایی چون «دلشکسته»، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سینمای ایران دست سرمایهگذارانی افتاده که عقل ابزاری آنها بیشتر از عقل بنیادی شان کار میکند؛ اکثر سرمایهگذاران به این فکر هستند که با وارد کردن رنگ و لعاب و لوکیشنهای آنچنانی آثاری در کمترین زمان و با درآمد حداکثری را تولید کنند. به عبارتی مولفه انتقاد و فرهنگ سازی و عمق درام در فیلمهای آنها دیده نمیشود و هیچ معنایی برای آنها ندارد.
او افزود: مسئولان ما هم بیشتر به دنبال پروپاگاندای خود و حفظ میزشان هستند. سرمایهگذاران خصوصی هم بیشتر به سمت ساخت فیلم های آتراکسیون (عامه پسند و سخیف) گرایش دارند. پس فیلم هایی چون «دلشکسته» در این میان جایی ندارند.
این کارگردان ادامه داد: امثال من نه این قدر لاکچری هستیم که فیلمهایی با مضمون خیانت و ... بسازیم و نه مسئولیتی داریم که مانند مسئولان فیلمهای پروپاگاندا تولید کنیم. ما میخواهیم فیلم دلی خودمان را کارگردانی کنیم که در چنین شرایطی سرمایهای برای ما وجود ندارد.
روئین تن بیان کرد: تقریباً همه کارگردانهای مولف به بیکاری نزدیکتر میشوند و سختتر میتوانند کار کنند. وقتی فیلمهای امسال جشنواره فجر را میبینید، آثار خالی از آرمان زیاد به چشم میخورد و قطعاً در ادامه وضع بدتر میشود. در این وانفسا فیلمسازانی موفق ترند که حرف گوش کنتر هستند و در هر شرایطی میتوانند کار کنند.
انتهای پیام/
واقعا آموزنده بود و همش درس زندگی بود
و به تصویر کشیده بود که ثروت خوشبختی نمیاورد
کلاه بردار ها وووو افسرده و عمگین هستند
چرا فیلم ها. ما با این همه هزینه درس عبرت به ملت نمیدهند .همش بیمارستان .بیماری و داستانهای تکراری