مسؤل امور مالی اتحادیه اصناف بیرجند گفت: در شرایط سخت کرونا وضعیت بازار برخی اصناف استان کساد است و نیاز مند ارائه تسهیلات هستند.

 اسماعیل زاده مسؤل امور مالی اتحادیه اصناف بیرجند در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: از زمان شیوع کرونا برخی از اصناف استان  تعطیل شدند و در حوزه مشاغل پر خطر قرار گرفتند. 

او با اشاره به اینکه برخی از اصناف آغاز فعالیت شان با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شد  افزود: بعد از بازگشایی باز هم بازارشان کساد است.

 اسماعیل زاده  با بیان اینکه تا این لحظه  برخی از  مشاغل آسیب دیده از کرونا هیچ کمکی دریافت نکرده اند اظهار کرد: حتی به گروهی وام یک میلیون تومانی دولت  تعلق نگرفته است.

مسؤل امور مالی اتحادیه اصناف بیرجند ادامه داد:  در ایام کرونا  اصناف با مشکلاتی از جمله  برگشت خوردن چک‌های واحد‌های صنفی، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و همین طور بیمه نبودن کارگران برخی واحد‌ها مواجه شدند.

او افزود:  با پرداخت نشدن چک واحد‌های صنفی ، واحد‌های تولیدی هم آسیب می‌بینند.

اسماعیل زاده با تاکید براینکه بیکاری کارگران واحد‌های صنفی سرباری برای جامعه است اظهار کرد:  باید برنامه و  راهبردهایی برای تخصیص تسهیلات به واحد‌های صنفی  ارائه شود.

مسؤل امور مالی اتحادیه اصناف بیرجند با بیان اینکه به جای این همه شعار دادن باید یک کمک تسهیلاتی ارزان قیمت با حداقل درصد و مدت بیشتر با نظر اتحادیه‌های صنفی در اختیار واحد‌های صنفی قرار داده شود افزود: ممکن است یک واحدی ۱۰ میلیون تومان تسهیلات  نیاز داشته باشد و یک واحد هم با ۱۰۰ میلیون نیازش برطرف نشود.

اسماعیل زاده که روند دریافت وام و تسهیلات را کند دانست بیان کرد: بعضی از بانک‌ها علیرغم قرارداد ، در جریان پرداخت اقساط حساب بعضی از افراد را مسدود کردند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.