استاندار کرمانشاه خواستار همکاری بنیاد برکت برای ایجاد ۱۰ هزار شغل در استان برای امسال شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت برای ایجاد ۱۵ هزار شغل در استان کرمانشاه در مدت سه سال ایجاد شده، گفت : اگرچه توافق اولیه برای اشتغالزایی امسال ۵۶۰۰ شغل است، اما تقاضا داریم این عدد را تا سقف ۱۰ هزار شغل افزایش دهند.

او تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی که برای هر شغل در نظر گرفته می‌شود را هم ناکافی دانست و گفت : این تسهیلات باید به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد و امسال شاهد پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بنیاد برکت برای اشتغالزایی در کرمانشاه باشیم.

استاندار کرمانشاه نکته مثبت اشتغالزایی که توسط بنیاد برکت انجام می‌شود را توجه به اشتغال خرد خصوصا در مناطق روستایی دانست که باعث محرومیت‌زدایی از روستا‌ها می‌شود و افزود: تقاضا داریم به مناطق حاشیه شهر نیز توجه شود.

بازوند خواستار ورود بنیاد برکت برای اتمام طرح‌های گردشگری نیمه‌تمام در استان هم شد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مجموعه‌های آن از جمله بنیاد برکت همواره در بحران‌های مختلف پای کار بودند و حتی در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا درحال توزیع بسته غذایی هستند.

او با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا و جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده که کم هم نیست، ادامه داد: تنها راه جبران این خسارت‌ها تکیه بر جهش تولید است.

بازوند خواستار همکاری همه مدیران مرتبط با اشتغال و تولید و بانک‌ها شد و گفت: برای جهش تولید نیازمند حرکات جهشی مدیران هم هستیم و نمی‌توان با روند سابق کار‌ها را پیش برد.

استاندار کرمانشاه از عملکرد تعدادی از بانک‌ها خصوصا پست بانک در زمینه عدم جذب سه درصد باقی مانده از تسهیلات زلزله استان نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: تعلل در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها باعث شد نتوانیم اعتبارات جدید درخواست کنیم و با این شرایط ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ما در حال از دست رفتن است.

او با بیان اینکه دولت امسال دیگر به راحتی با پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد موافقت نخواهد کرد، افزود: اگر این ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را از دست بدهیم با مدیران متخلف بانکی به شدت برخورد خواهد شد.

بازوند از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم خواست با توجه به اینکه اعتبارات بیمه بیکاری تامین شده پیگیری‌های لازم برای پرداخت بیمه بیکاری ۷۳۰۰ نفر مشمول استان را انجام دهد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.