معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: اشتغال بیش از ۲۴ هزار نفر در سال ۹۹ در استان اردبیل هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه معاونان اقتصادی استانداری‌ها با معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: ماتریس تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان به تفکیک شهرستان‌ها گرفته شده و برای ۲۴هزار ۷۵ نفر در بخش‌های مختلف هدف گذاری شده است.

او افزود: ۱۵۵مورد طرح اقتصادی با اشتغالزایی ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر، ۱۵۰مورد احیای واحد راکد با به کارگیری۲۲۰۰نفر و افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی موجود با اشتعالزایی بیش از ۱۰۰۰نفر در دستور کار و پیگیری دستگاه‌های متولی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با بیان اینکه بزرگترین مجموعه گلخانه‌ای در استان اردبیل احداث می‌شود افزود: این مجتمع با وسعت۱۶۰۰هکتار در شمال استان احداث می‌شود که ۷۰ هکتار آن در سال ۹۸ به بهره برداری رسیده و برای سال جاری نیز بیش از ۳۵۰هکتار هدفگذاری شده است.

عزیزی افزود: این مجموعه تقاضای تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ادامه فعالیت دارد که با شناور کردن تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره۱۸ مشکل اینگونه واحد‌ها در سطح کشور حل می‌شود.

او با بیان اینکه تامین و تخصیص سرمایه ثابت و درگردش به استان‌های سردسیر مثل اردبیل کمک می‌کند گفت: تامین اعتبارات به موقع از منابع مختلف و شبکه بانکی در پیشرفت کار واحد‌ها تولیدی و طرح‌های اقتصادی موثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل محدود نکردن تسهیلات بانکی در استان را خواستار شد و افزود: به جهت پایین بودن منابع در استان‌های کمتر برخوردار با توجه به رعایت مصارف بانکی تسهیلات لازم در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد تا از این منابع برای بهبود فضای کسب و کار بهره‌مند شوند.

عزیری ادامه داد: ازمحل سفر رییس جمهور به استان اردبیل و عملیاتی شدن تعهدات۱۶ بانک عامل کشور در سال گذشته ۲هزار میلیارد تومان پرداخت شده است که اعتباری بالغ بر۹هزار۶۱۰میلیارد تومان برای تامین سرمایه ثابت و در گردش واحد‌های اقتصادی استان برنامه ریزی شده است.

او ابلاغ به موقع پرداخت تسهیلات بانکی۱۲درصدی را خواستار شد و افزود: دستور العمل و بخش نامه این تسهیلات که به منظور تقویت کسب و کار‌های آسیب دیده از ویروس کرونا برای واحد‌هایی که پرسنل خود را حفظ کرده اند در صورت امکان در اسرع وقت به بانک‌های عامل استان ابلاغ شود.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از درخواست مردم ابلاغ مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای طرح‌هایی که ثبت نام آن‌ها از سال گذشته انجام شده، است.

عزیزی رفع مشکل تامین مواد اولیه برخی از واحد‌های تولیدی از بورس و پتروشیمی را خواستار شد و افزود: با لحاظ تامین و تخصیص ارز و رفع بروکراسی اداری در بانک مرکزی می‌توان مواد اولیه برخی از واحد‌های تولیدی را تامین کرد.

او با پیشنهاد اینکه برخی از واحد‌هایی که در اثر ویروس کرونا متوجه ضرر و زیان شده اند باید حمایت شوند گفت: برخی واحد‌ها در این مقطع تعدیل نیرو نداشته و حتی پرسنل خود را به بیمه معرفی نکرده اند.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: در رابطه با استمهال اقساط بانکی و حق بیمه سهم کارفرمایان و سایر هزینه‌های جاری بدون اعمال جریمه و افزایش زمان آن از یک دوره۳ماهه به ۶ماهه با تصویب کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای این واحد‌ها اصلاح شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.