رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از تسطیح و پاکسازی حاشیه جاده‌ها به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی‌های احتمالی در اراضی ملی شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی گفت: با توجه به افزایش دما و خطر وقوع آتش‌سوزی احتمالی در حاشیه جاده‌ها و احتمال سرایت آن به مراتع و اراضی ملی، با همکاری اداره کل راه و شهرسازی شهرستان ۲۰ کیلومتر از حاشیه جاده‌ها در مناطق بحرانی تسطیح و پاکسازی شد.

او در خصوص آگاه سازی مردم در قبال آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، افزود: اطلاع رسانی در فضای مجازی نقش عمده‌ای در افزایش آگاهی مردم دارد و ما باید از این اهرم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

رضایی با بیان اینکه همیاران طبیعت، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی بازوان توانمند منابع طبیعی بویژه در مواقع بحران حریق هستند، بیان کرد: این گروه‌ها نقش بارزی در حل چالش‌ها و مخاطرات طبیعی داشته و امید است در سال جاری نیز با همراهی آنان شاهد وقوع کمترین حریق در اراضی ملی باشیم.

او از آماده سازی تیم‌های واکنش سریع و عملیاتی برای اطفا حریق‌های احتمالی خبر داد و گفت: گشت‌های ویژه و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از همه شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار