مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: آماده مقابله با آتش سوزی در اراضی ملی استان فارس هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن فیاض پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در جلسه ستاد پیشگیری از آتش سوزی در اراضی ملی گفت: با پیش بینی های صورت گرفته از توان و ظرفیت تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و سایر دستگاه‌های امدادی بهره گرفته می شود و این دستگاه ها درکنار نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست برای مقابله و مهار آتش سوزی های احتمالی در صحنه حاضر خواهند بود.

فیاض پور افزود: اهمیت حفظ انفال و منابع طبیعی برکسی پوشیده نیست و در این راستا براساس برنامه ریزی و استراتژی های پیش بینی شده امیدواریم شاهد کاهش قابل توجه سطح و تعداد آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی استان باشیم.

وی با اشاره بر ضرورت آسیب شناسی گسترده اراضی ملی واقع در استان فارس در راستای شناسایی، مکان یابی وعلل وقوع آتش سوزی در نقاط بحرانی تاکید کرد.

فیاض پور با اشاره به ارائه برخی آمارهای غیر واقعی و غلط در زمان آتش سوزی به رسانه ها گفت: ارزیابی، ارائه اطلاعات و گزارش های آتش سوزی در زمان وقوع حریق از سوی دستگاه های خدمات رسان و منابع غیر وابسته کاملا ممنوع و غیر قانونی است و این مهم تنها با نظارت کامل منابع طبیعی و محیط زیست و در حوزه استحفاظی این دستگاه ها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: هم اینک ستاد پیشگیری از حریق و حفاظت از منابع طبیعی در تمامی شهرستانهای استان در راستای مهار آتش‌سوزی‌ها و کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از آن راه اندازی شده است.

مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی فارس افزود: نقاط بحرانی اراضی ملی در استان فارس شناسایی و به سه طبقه حساس، عادی و کمتر حساس تقسیم بندی شده اند.

بوستانی بیان کرد: با هماهنگی های ایجاد شده اقدامات بسیار خوبی با سایر دستگاه ها برای مشارکت در اطفاء حریق های احتمالی به وجود آمده است.

وی گفت: همچنین هماهنگی های لازم برای جلوگیری از خسارت‌ها به صورت مشارکت همه جانبه با فرمانداری ها، نیروهای انتظامی و نظامی استان، دهیاران و سازمان های مردم نهاد برای ارائه راهکار مناسب برای رفع مشکلات احتمالی و آموزش صحیح اطفای حریق در این مواقع انجام شده است.

بوستانی افزود: هم اینک اقدام هایی از جمله آموزش های عمومی به دهیاران وسازمان های مردم نهاد، نیروی دیده‌بان، خرید تجهیزات مورد نیاز و تامین بالگرد و نیز تقویت گشت های مراقبت و نگهبانی برای جلوگیری از حریق‌ های احتمالی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس تصریح کرد: به کارگیری نیروی قرق بان فصلی در مناطق بحرانی، تشکیل گروه های مردمی 15 نفره اطفای حریق در شهرستان ها، احداث آتش بر در مرز مناطق حساس و نیز استقرار کانکس و مخازن آب در مناطق حساس و بحرانی با همکاری نیروی بسیج از دیگر اقدامات موثر در این راستا است.

وی ادامه داد: تعدادی دستگاه دمنده با کارکرد خاموش کردن آتش به صورت آزمایشی و برای نخستین بار در عرصه های منابع طبیعی فارس خریداری شده است که این دستگاه ها در حال آزمایش نهایی است تا در مواقع بروز آتش سوزی مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار