مدیر اداره جهاد کشاورزی حمیدیه با اشاره به برداشت بامیه در این شهرستان گفت: محصول تولید شده به سایر استان‌ها و حتی آنسوی مرز‌ها صادر می‌شود.

عباس اسدیان مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به کیفیت و نوع خاک اراضی کشاورزی این شهرستان، استعداد کشت انواع سبزی و صیفی را دارد، بطوریکه حدود ۴ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصولات با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در سال رفته است.

او با بیان اینکه از این میزان اراضی زیر کشت، حدود ۴۵۰ هکتار به کشت بامیه اختصاص یافته و تولید این محصول در واحد سطح ۱۰ تن برآورده است، افزود: برداشت بامیه در حمیدیه از فروردین ماه آغاز شده و در صورت تامین آب موردنیاز این محصول، عملیات برداشت تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

اسدیان با بیان اینکه بامیه یکی از محصولاتی به شمار می‌رود که علاوه استفاده از آن بعنوان موادغذایی در استان خوزستان، سایر استان‌ها هم خریدار این محصول هستند. اظهار داشت: این محصول تولید شده در شهرستان حمیدیه با توجه به مرغوبیت، طرفدارانی در سایر نقاط کشور دارد و به سایر استان‌ها و همچنین برخی کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.