عضو کانون مربیان فوتبال ایران گفت: از اعضای کانون مربیان ناراحت هستم اما عقیده دارم برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر به سود فوتبال است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نیما نکیسا، مسئول فوتبال پایه فدراسیون فوتبال درباره بیانیه اخیر کانون مربیان درباره تعطیلی لیگ برتر فوتبال بیان کرد: من این نامه را امضاء نکردم و به دلایل زیادی اعتقاد به برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ دارم. می‌گویم نباید اکنون مسابقات تعطیل شود. هر چند شرایط دموکراسی در کانون مربیان حاکم است، اما این کانون ۲۰ عضو دارد و هر کسی می‌تواند نظر خودش را اعلام کند. به هر حال من از اعضای کانون برای صدور بیانیه ناراحت هستم.

او افزود: شاید برخی اعضای کانون با دلایلی درست نظرشان متوقف شدن لیگ باشد، اما من و امثال من هم دلایلی داریم و معتقد هستیم بهتر است با رعایت نکات بهداشتی ادامه لیگ برگزار شود. همانگونه که اکنون تمرینات در بسیاری از کشور‌ها آغاز شده و قرار است مسابقات هم بدون تماشاگر شروع شود. نظر ما این است به شرط گرفتن تست سلامتی، مصون نگه داشتن بازیکنان و بدون حضور تماشاگران می‌توان لیگ را برگزار کرد و حرف ما ادله پزشکی دارد. به هر حال بیژن ذوالفقارنسب به عنوان رئیس و دیگر اعضای کانون حق استادی به گردن من دارند. در نهایت رای کلی اعضاء به نظر من و امثال من ارجحیت پیدا کرد.

نکیسا درباره ادعای پرویز مظلومی مبنی بر اینکه اعضای کانون به دلیل بیکار بودن نباید آتش بیار معرکه شوند، اظهار داشت: این اظهار نظر درباره اعضای کانون مربیان کم لطفی و بی‌انصافی است چراکه رزومه آن‌ها در فوتبال مشخص است و هیچ انگ و ایرادی به آن‌ها وارد نیست. اعضای کانون، مدرسان و مربیان بزرگی هستند. انگ تبانی و توصیه پذیری به امثال بیژن ذوالفقارنسب، نادر و ناصر فریاد شیران، حسین فرکی با آن سابقه محکم شان نمی‌چسبد. اگر محمود یاوری در کانون بالای سر ما نباشد کجا باید باشد؟ ما صحبت از تکریم بزرگتر و پیشکسوتان می‌کنیم، اما حتی این جا هم بعضی از مسائل را برنمی‌تابیم. کانون مربیان از سال ۱۳۹۴ تا امروز به فکر ثبت اساسنامه‌ای است که بتواند تمهیدات و تسهیلاتی را برای مربیان کشور درنظر داشته باشد.

او ادامه داد: من مسئول کمیته آموزش کانون مربیان هستم. تاکنون چندین کارگاه دانش افزایی برگزار کرده ایم که استقبال خیلی خوبی هم از آن‌ها شده است. اینکه بعضی از قهرمانان و پهلوانان ما کانون مربیان را مورد هدف قرار می‌دهند، مثال بچه‌ای است که سر سفره هر کسی بد غذا می‌خورد می‌خواهد بر سر او بزند. کانون مربیان ایران مانند تمام دنیا جایگاه بسیار بالایی دارد.


بیشتر بخوانید: ذوالفقارنسب: برای آغاز لیگ فوتبال نباید ریسک کنیم/ اگر اتفاقی رخ بدهد نمی‌توانیم خود را ببخشیم


نکیسا تصریح کرد: بار‌ها تناقض گویی را در رسانه‌های مختلف دیده‌ام. به صورت مثال در یک برنامه بحث زدن کی‌روش مطرح بود، اما مجری و تهیه کننده همان برنامه شروع به حمایت از او کردند. حرف رسانه‌ها برای مردم وحی منزل است چراکه آن‌ها ارتباط بسیار قوی با رسانه‌ها برقرار می‌کنند.

عضو کانون مربیان در پایان گفت: اگر کسی می‌گوید لیگ برگزار نشود، باید یک رفرنس و زمینه‌ای پشت این حرف باشد. نمی‌توانم از جایگاه یک فوتبالیست بگویم لیگ برگزار نشود. اگر کسی از جایگاه استاد دانشگاه از من بپرسد چرا لیگ برگزار نشود و ادله‌ات چیست، باید حرفی برای گفتن داشته باشم.‌ای کاش فدراسیون فوتبال همسو با ستاد مقابله با کرونا کمیته یا کارگروهی برای مبارزه با کرونا یا مدیریت بحران کرونا، تشکیل می‌داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار