شهر بدون تابلوی راهنمایی کجاست؟

رئیس پلیس راهور شیراز با بیان اینکه مبنای اعمال قانون براساس تخلفات صورت گرفته است، گفت: تابلو نقش مهمی در اعمال قانون بر اساس تخلفات انجام گرفته، دارد و اگر کسی به اشتباه جریمه شده باشد، می‌تواند پیگیری کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهور شیراز اظهار کرد: تابلو‌های شهر صدرا که به واسطه اتفاقات اخیر آسیب دیده بود بر اساس هماهنگی‌ها تا پایان خرداد ماه آماده نصب خواهد بود. 

او با بیان اینکه مبنای اعمال قانون براساس تخلفات صورت گرفته است، تصریح کرد: تابلو نقش مهمی در اعمال قانون بر اساس تخلفات انجام گرفته، دارد و اگر کسی به اشتباه جریمه شده باشد، می‌تواند بر اساس مستندات پیگیری کند. 

سرهنگ صادق سلیمی افزود: پارسال برای چهارمین سال متوالی شاهد کاهش اتفاقات ترافیکی در شهر شیراز بودیم به گونه‌ای که در پایان پارسال با کاهش ۱۰/۳۴ درصدی کاهش ۱۵ نفر در تعداد جانباختگان و با کاهش ۱۵/۳۶ درصدی کاهش ۹۰۰ نفری مجروحین را شاهد بودیم که آمار بسیار مطلوبی است.

رئیس پلیس راهور شیراز گفت: این آمار‌ها در حالی است که میانگین کل کشوری ۲ درصد است و ما به نوعی در این حوزه رکورد دار بوده ایم.

سلیمی، تعامل سازنده میان دستگاه‌های مربوطه، همکاری دستگاه قضایی، پایش تصویری معابر با استفاده از ظرفیت دوربین‌ها و شناسایی نقاط حادثه خیز را حاصل رخ دادن این اتفاق مطلوب و کار بر اساس یافته‌های علمی عنوان کرد و اظهار داشت:گرچه تا ایده ال‌ها فاصله داریم چرا که جان یک نفر هم به ویژه به لحاظ معنوی برای ما مهم است و باید تدابیری بیندیشیم که شاهد جان باختن یک نفر هم در پی سانحه رانندگی نباشیم.

رییس پلیس راهور شیراز، تعامل سازنده مردم را در کسب این موفقیت بسیار ارزنده دانست و ادامه داد: بحث دوربین‌ها نیز به عنوان یک ابزار کنترلی نوین کمک بسیاری در کنترل بحث ترافیک و کاهش محسوس تخلفات رانندگی داشته است. چنانچه دوربین‌ها در ابتدا تا ۴۰۰ هزار تخلف را ثبت می‌کردند و امروز این عدد به ۱۵۰ تا ۲۰۰ رکورد رسیده است.

او افزود: به این ترتیب به ازای هر دوربین یک نفر کاهش کشته و ۵۷ نفر کاهش مجروح را شاهد بوده ایم که از طریق کنترل محسوس و نامحسوس صورت گرفته است.

همچنین دوربین‌ها به لحاظ پایش ۲۴ ساعته بدون نیز به مامور کمک بسیاری به پلیس کرده اند.

این مقام مسئول شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح شهر شیراز به صورت نقطه‌ای به وسیله جی پی اس نیز طی برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت را از جمله برنامه‌های پلیس برشمرد.

رییس پلیس راهور شیراز در ادامه از افزایش ۲ درصدی جرایم از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: هر سال مبلغ اندکی بر جرایم افزوده می‌شود و امسال این ۲ درصد افزایش از ۳ تا ۸ هزار تومان را شامل می‌شود.

سلیمی در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف، داشتن شکایت، انتقاد، پیشنهاد و یا تقدیر با شماره ۱۹۷ تماس بگیرند.

در این خصوص با شهردار شهر صدرا نیز تماس گرفته و پیامک ارسال شد، ولی تلاش برای این مصاحبه بی فایده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار