پژوهشگران دانشگاه صنعتی کرمانشاه موفق به ساخت دستگاه ضد عفونی کننده اتوماتیک شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع کرونا در سراسر دنیا و نیاز کشور به دستگاه ضد عفونی کننده اتوماتیک به عنوان تجهیزی که می‌تواند در کاهش آلودگی محیطی موثر باشد، پژوهشگران دانشگاه صنعتی کرمانشاه با سرپرستی رضا همتی، مدیر پژوهشی و فناوری، اقدام به ساخت دستگاه ضد عفونی کننده اتوماتیک کردند.

دستگاه ساخته شده با کمترین هزینه نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی ساخته شده است و با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی در استفاده از مواد ضد عفونی کننده، می‌تواند با قیمت مناسب، نیاز بخش‌های مختلف کشور را با کمترین هزینه بر آورده کند.

همچنین طبق نام گذاری سال ۹۹ تحت عنوان سال جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و با حمایت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، جهت استفاده از پتانسیل‌های دانشگاهی برای خدمت به کشور، دستگاه ضد عفونی کننده اتوماتیک با کمترین هزینه نسبت به نمونه‌های مشابه در مرکز تحقیقات مهندسی برق دانشگاه صنعتی ساخته شد.

دستگاه ضد عفونی کننده اتوماتیک بر اساس تشخیص مانع عمل می‌کند؛ به این صورت که در صورت تشخیص دست انسان به عنوان مانع، سیگنالی را برای کنترل کننده مرکزی ارسال کرده و بورد مذکور، از طریق رله‌های حفاظتی، یک سیستم پمپاژ مایع را فعال می‌کند. سپس بر اساس میزان خروج مایع ضد عفونی کننده که در تنظیمات دستگاه در نظر گرفته شده است، مقداری مایع ضد عفونی را بر روی دست اسپری می‌کند.

 در صورتی که دستگاه  در مقیاس انبوه تولید شود، قیمت محصول نهایی بسیار پایین‌تر از نمونه اولیه خواهد بود و حتی می‌تواند به نصف قیمت نمونه‌های داخلی و یک چهارم نمونه‌های خارجی تقلیل یابد. دستگاه مورد نظر می‌تواند به راحتی نیاز دانشگاه را برطرف نموده و حتی برای استفاده در بخش‌های مختلف کشور اعم از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.