رونمایی از الواح جهانی گیلان در هفته پاسداشت موزه و میراث فرهنگی

الواح جنگل های هیرکانی و روستای قاسم آباد رودسر با محوریت چادرشب بافی بعنوان میراث جهانی استان در هفته پاسداشت موزه و میراث فرهنگی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ،مسعود حلاج پور گفت: لازمه توسعه صنایع‌ دستی مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد است و آسیب‌شناسی وضع موجود هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در راستای رسیدن به وضعیت مطلوب از برنامه های حائز اهمیت این اداره کل است.

اوبر لزوم مشارکت هنرمندان درتصمیم‌گیری‌ها تاکید کرد و افزود : توان‌ افزایی هنرمندان و صنعتگران با استفاده از آموزش، تفویض اختیارات و ارائه بسته‌های حمایتی اعتباری و فنی ممکن می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان  طراحی کاربردی و بسته‌بندی مناسب را یکی از راهکارهای جذب مشتری و افزایش فروش دانست وگفت: یکی از وظایف بخش دولتی فراهم‌نمودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه و رونق صنایع‌دستی است و این اداره‌کل پیگیری‌های لازم برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان این حوزه را در دستور کار قرار داده است.

حلاج پورافزود: پیگیری جبران خسارت کرونا به بخش گردشگری گیلان نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد و پیگیری این خسارت از طریق ارائه و اعطای تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت برای جبران خسارت‌ها به واحدهای گردشگری است.

او بخش خصوصی را بازوان پر توان دولت توصیف و گفت: یکی از وظایف ذاتی این اداره‎‎کل ایجاد ارتباط سازنده و اتصال بخش خصوصی و دولتی است و توسعه گردشگری بدون همکاری تشکل‌های گردشگری امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد:۴۷ برنامه اعم از افتتاح موزه ، تجلیل از دوستداران میراث‎فرهنگی، رونمایی از الواح آثار ثبت شده جهانی و ملی، افتتاحیه و رونمایی از آثار و بناهای تاریخی مرمت شده از جمله برنامه های تعریف شده در این حوزه است. 

انتهای پیام /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.