به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قبادی دبیر ستاد تنطیم بازار کشور درباره قیمت گذاری خودرو اظهار کرد: با توجه به دستور مقام عالی وزارت صمت و تاکید بر تعیین شرایط واگذاری خودرو امروز به صورت ویژه این موضوع مطرح و ارزیابی شد.
وی افزود: ما با همکاری شورای رقابت، سازمان حمایت و معاونت صنایع موضوعات مختلفی از جمله قیمت و شیوههای فروش را مورد ارزیابی قرار داده ایم.
او بیان کرد: سیستم ثبت نام و فروش مشخص شد، هر کد ملی با الزام گواهی نامه و سن بالای ۱۸ سال میتواند تنها یک خودرو ثبت نام کند، همچنین خودرو در رهن خواهد ماند و شرایط خاصی برای فروش مقرر می شود.
مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت گفت: روشهای مختلفی برای عدالت در توزیع در نظر گرفته شده است. باید در برنامه مشخص بتوانیم خودرو را که کالایی مصرفی است نه سرمایهای، به دست مصرف کننده واقعی برسانیم. نگاه واسطه گری حذف خواهد شد. مردم نباید در فضای هیجانی بازار قرار بگیرند و حباب قیمتی خواهد ترکید.
او گفت: ۳ روش که شامل فروش فوقالعاده، پیش فروش و مشارکت در تولید است که با توجه ویژه در زمان تحویل به دست مردم خواهد رسید. یک هفته سایت باز خواهد بود تا مردم وارد سایت شده و مراحل اخذ وجه را طی کنند، این فرآیند به کسانی اختصاص خواهد داشت که طی ۳ سال گذشته از این خدمات استفاده نکرده باشند؛ بعد از این کار چنان چه تعداد ثبتنام کنندگان کافی باشد بدون سود مشارکت و ۳ ماهه تحویل خواهیم داد و در صورت بالا رفتن تعداد طی قرعه کشی افراد مشخص میشوند، این روش فروش فوقالعاده نامیده میشود.
در ادامه عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر این که خودروهای معوق با قیمت از پیش تعیین شده ارایه خواهد شد، تصریح کرد: خودروسازها برنامه ۳ ماهه ارایه خواهند کرد تا رعایت سیستم ۶۰ به ۴۰ را بررسی کنیم، قرار است تا بر عملیاتی شدن نحوه فروش و شرایط ثبت نام هم به طور مداوم نظارت شود.
او گفت: تمام خودروها باید با درج قیمت به فروش برسد. قیمت خودروها در بازار آزاد میتواند حداکثر ۱۰ درصد بالا تر از قیمت کارخانه باشد و با فروشندگان با قیمت بالاتر برخورد خواهد شد، صحت سنجی شخص، خودرو عرضه شده، احتکار و اختفا مورد توجه قرار خواهد گرفت. قیمت درب کارخانه به علاوه ۱۰ درصد حداکثر قیمت فروش در بازار خواهد بود.
انتهای پیام/
انحصار و بی کیفیتی همچنان حفظ شود
علی برکت اله
باعث و بانیان گرانی را به خدا واگزار کردم ."
چون صفی تو ایران جواب داده.سایت و ثبت نام کلک میزنند مردم عادی نمیتونن خودرو بخرین.ولی تو صف وایستادن؟ این مردم عادی هستند که خودرو میرسن چون اینا دیگه استاد تو صف موندم و تحمل شدن
#صفی کنید برادر
امروز میخرن فردا بقمیت بالا می فروشن وسود میکنن باز هم مردم متوجه نمیشن ک فشار این دلالی روی دوش خودشون می افته و همزمان بقیه اقلام خوراک هم بالا میره
1---- چرا برای مردم سرگرمی پیدا کردین ؟ لطفا این خودروسازی رو واگذار کنین ب بخش نظامی
نظامیان میدونن چطور تولیدو تنظیم بازار کنن اونا حداقل دلشون ب مردم میسوزه
2------یا جراتشو ندارین واردات خودرو خارجی رو آزاد کنین تا پولدارها پولشون تو اون هدر بدن
و فقرا حداقل بتونن پراید بی رقابتی شما رو ب قیمت مناسب بخرن
واقعا خسته شدیم . ی تعداد گردن کلفت نشست سر سفره خودرو سازی
هرچی میکشیم ازین پیش فروش هاس
بازثبتنام میکنن ۳ماه پول مردم رونگه میدارن بعد۳ماه میگن توقرعه کشی درنیومدی بیابجای پولت سهام بدیم!!!
سه ماه پول مردم رونگمیدارن کلی بااون کارهای تجاری میکنن
اقا فروش فقط نقدی و تحویل فوری
اقامگه بوگاتی میفروشن پیش فروش میکنن؟
باید انحصار تولید و فروش خودرو شکسته بشه تا بلکه این دو شرکت دلال دولت اینجوری تنبیه بشه
مشکل خودرو سیاسی است نه اقتصادی.
حالا جلسه و ستاد و ..... همش گول زدن مردمه
نخرید پراید بشه 20 میلیون
بخدا قسم سنگ بی جان صداش در میاد شما مسئولین بی درد چرا حتی یه واکنش نشون ندادین تا حالا ؟ کسی که درد نکشیده چطور میتونه درد این ملتو بفهمه؟؟ الان مثلا حل شد ؟؟؟
با این کیفیت مزخرف
هیچ کس تنها نیست ایرانسل
یک خانه
یک حساب بانکی
یه سیم کارت
بیشتر مالیات بیشتر می دادند
اینجا ایران مرز پر گوهر است
فقط جلسه رو برای تایید قیمتای فروش بازار تشکیل دادند !
بازهم مردم رو خام میکنن که بخرن
بخرن تا گرون نشده
فیلم کردین امروز مارو. ۱۴ سال تحمل کردم امروز فیلم شدم متاسفم واسه خودم
متاسفانه کاری کرده اند که مردم به ماشین به چشم سرمایه نگاه میکنه!
یا کلا صنعت خودرو سازی رو جمع کنین یا چه میدونم سپاه یا ارتش یا... وارد کار بشن و دست اون ها باشه
چرا من جوون باید چند سال جوونیمو بذارم واسه پس انداز خرید یه خودرو بی کیفیت ؟
خواهشن پیگیر این موضوع باشین با تشکر از پیگیری هاتون
بعدش ما مردم عزیز برای خرید این فرقونا چه سر و دستی میشکنیم
پس طبیعیه قیمت بره بالا فروشنده ببینه کالاش خریدار داره قیمتو میبره بالا
چتره کار نخریدن این فرقوناس همین
امروز ثبت نام ایران خودرو بود. نه کسی میداند چند تا خودرو به فروش میرسد.نه کسی توانسته ثبت نام کند.
البته گویا برخی افراد خاص میتوانند ثبت نام کنند.
من به عنوان کسی بعد از چند سال توانسته ام پول ثبت نام یک خودرو را جمع آوری کنم چگونه میتوانم ثبت نام کنم.
مصرف کننده واقعی امروز
اول برای ثبت نام امروز با نام کاربری که نمیتوانست وارد سایت بشه .
دوم بعد از چند ساعت تلاش بعد از ورود صفحه خودرو ها باز نمیشه
سوم وقتی صفحه انتخاب خودرو میاد تمام صفحه باز نمیشه تا گزینه پرداخت غیر فعال بمونه
چهارم بعد لود شدن و انتخاب پرداخت یا از صفحه کاربری خارج میشوید یا چشمتان به صفحه مانیتور خشک میشود ولی وارد صفحه پرداخت نمیشود
آخر هم بعد از تلاش دوباره میگوید ظرفیت تکمیل میباشد
شما را به خدا پیگیری کنید
واقعا خسته کننده شده اوضاع این خودروسازی تو ایران با این قیمتهای گزاف
واقعا خسته کننده شده اوضاع این خودروسازی تو ایران با این قیمتهای گزاف
کارخونه وقتی سایتش باز میشه به امثال من و تو که مصرف کننده هستیم که چیزی نمی فروشه کاربرهای دلالش ماشین های خودشو به اصطلاح می خرن بعد تو بازار آزاد می فروشند
اگر کسی شماره ای از ایرانخودرو داره یه زنگی بزنه بگه بابا تمام شد ساعت ۳ ظهره هنوز سایتت گیره باز نمیشه از خواب بلند شو بازش کن ثبت نام ساعت ۱۱.۱ تمام شد
مردم هم هرجا گرونتر از قیمت مصوب دیدن اطلاع بدن
و سازمان تعزیرات هم ب شدت برخورد کنه
بازار خودرو فقط اینجور درست میشه
البته مشکل ما تو بخش آخره(برخورد شدید)! ک نیست.
اگر بساط مافیایی خودرو برچیده نشد .
چرا اینکار نمی کنید به ۲ علت :
۱_ حقوق به حق مصرف کننده برای تولید کننده هرگز ارزش و جایگاهی نداشته
۲_ اگر اجازه ورود داده بشه دیگه هیچ مصرف کننده ایی تمایل به خرید این محصولات غیر استادارد و بی کیفیت نخواهد داشت .
حالا هی جلسه بزارید و دستورالعملهای عجیب غریب صادر کنید .
هرادم عاقلی میدونه که تعیین مدت زمان و محدودیت هر محصولی را وارد فاز چند نرخی و دلالیسم میکنه
نمونه بارزش : ارز , سکه , پیش فروش مسکن
ولی غیر از مورد 1 و 2 که اشاره کردین
عده ای به نام حمایت از صنعت خودرو سازی در عمل حق و حقوق زیادی به ازای هر واحد فروش خودرو دریافت میکنن. اگه فروش ایران خودرو و سایپا جمع بشه پس تکلیف اون حق و حقوق چی میشه؟
اینا خودرو را 200 درصد گران می کنن و بعد 2 میلیون میگن ارزان شده این یعنی خیانت
تا آنجا که من یادمه ایران هرکی هرکی بود اگر چنین ستادی بود کسی جرات نمیکرد سر خود قیمتها را بالا ببره اگر هم هست صد در صد دستشان با دست فروشندها در یک کاسه هست
شیلر ۶ تن ساخت داخل قبل از بهمن ۹۸ بود ۲۰۰میلیون تومان حالا شده ۴۷۵ میلیون تومان
قانون 10 درصدی قیمت بازار ازاد رو تصویب کنند و هم چنین بامتخلفین فروشنده با قیمت بالای 10 درصدبصورت اخذ مالیات بیشتر هنگام معامله و ممنوعیت خرید وفروش بیش از یک خودرو در یک سال را انجام دهند تا بازار ملتهب به شرایط عادی برگردد.