شب ۲۱ ماه مبارک رمضان شب قدر و رستگاری مولا علی و بندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، امشب شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب از لیالی قدر است؛ شبی که مولا علی علیه السلام به فرموده خودشان با شهادت در محراب به رستگاری رسیدند.

شب رستگاری امام و امت

امشب شبی است که فاتح خیبر بعد از ضربت خوردن در محراب عبادت به دست شقی‌ترین اشقیاء به فیض شهادت نایل شد و با ندای" به خدای کعبه رستگار شدم" به دیار معبود شتافت و روح مبارکش برای همیشه از میان جاهلان امت به ملکوت اعلی پرواز کرد.

ابن ملجم مرادی که از متهجرین جاهل بود دستش به خون مولای متقیان علی علیه السلام آغشته شد که در شجاعت، علم، تقوا و عدالت و دیگر فضایل بی نظیر بود؛ امام رئوفی که در بستر جراحت محبتش به قاتلش ادامه داشت و سفارش کرد با او مدارا کنند و بجز قصاص کار دیگری با او نداشته باشند.

مولایی که سراسر زندگیش هواسش به خدا و دین و خلق خدا بود، اما جهل امت همان جهلی که او را بعد از رحلت پیامبر اسلام صلی الله و علیه و اله و سلم خانه نشین کرد و او را سال‌ها آزار داد موجب کشته شدنش شد.

حجت الاسلام صابری کارشناس مذهبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:وظیفه ما در این فرصت، در شهادت امیر امومنان علیه السلام این است که هر چه بیشتر خود را به اخلاقیات ایشان و به رفتار این امام بزرگ همام نزدیکتر کنیم.

شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان دومین شب قدر و فرصتی است تا بندگان با شب زنده داری و احیاء به تاسی از مولای متقیان رستگاری را برای خود رقم بزنند.

شبی که ملائکه بر زمینیان نازل می‌شوند و شبی که از هزار ماه بهتر و برتر است بهترین فرصت برای تقرب به خداوند و اتصال به عالم بالاست تا مقدرات یکسال بندگان به بهترین شکل رقم بخورد و رستگاری را نصیب خود کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار