جلسات آموزش مناسک حج در فضای مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: با توجه به شیوع کرونا، جلسات آموزش مناسک حج، در فضای مجازی و به صورت غیر حضوری برای زائران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،خلیل دلپاک مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: اعزام کاروان‌های حج تمتع در زمان شیوع کرونا هنوز قطعی نشده، اما ثبت نام، دریافت وجه و آماده سازی زائران در حال انجام است.

او  افزود: سازمان حج و زیارت در خصوص شرایط اعزام کاروان‌های حج تمتع در زمان شیوع کرونا با وزارت حج کشور عربستان در حال مکاتبه است و نتیجه این مکاتبه هنوز قطعی نشده است.

دلپاک ادامه داد: معاینات پزشکی زائران از ۲۷ اردیبهشت جاری آغاز شده است و افراد زیر ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پزشکان منتخب هلال احمر در خصوص سلامت جسمی لازم برای شرکت در مراسم حج مورد معاینه قرار بگیرند.

او تصریح کرد: در سالجاری از استان سمنان ۱۰ کاروان شامل یک هزار و ۳۳۵ نفر آماده اعزام به حج تمتع هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ابراز کرد: از این ۱۰ کاروان، سه کاروان از سمنان، چهار کاروان از شاهرود، ۲ کاروان از دامغان و یک کاروان هم از گرمسار اعزام می‌شود.

او ادامه داد: این تعداد حدود ۷۰ درصد از ظرفیت استان سمنان را شامل می‌شود و هنوز ظرفیت کاروان‌های استان پر نشده است.

دلپاک افزود: افرادی که تا آبان ۸۶ فیش حج دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت و ثبت درخواست، با کاروان‌های حج تمتع سالجاری همراه شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.